جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۳۵
سلامت - کد خبر : 3761
دوشنبه، ۱۵ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

تولید محصولات غذایی پروبیوتیک برای مقابله با کرونا در ایران

یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در کشور میکروارگانیسم‌های کاربردی صنایع غذایی را در مقیاس صنعتی تولید کرده است که در زمان شیوع کرونا برای مقابله با آن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

تولید محصولات غذایی پروبیوتیک برای مقابله با کرونا در ایران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، با شیوع کووید_19 بسیاری از کشورها اخباری مبنی بر تولید واکسن و دارو جهت کنترل این ویروس ناشناخته اعلام کردند که تاکنون هیچ کدام به مراحل پیشرفته آزمایش‌های بالینی نرسیده است.به زبان ساده‌تر هنوز هیچ دارو یا واکسنی برای مقابله با ویروس کرونای جدید در دست نیست و هچنان تاکید محققان بر رعایت اصول بهداشتی فردی و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

در راستای تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با انواع بیماری‌ها از جمله کووید_19 یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در کشور میکروارگانیسم‌های کاربردی صنایع غذایی را در مقیاس صنعتی تولید کرده است. این محصول در زمان شیوع کرونا برای مقابله با آن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش بنیان‌ها محصول پروبیوتیکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن تولید کردند که در آن از میکروارگانیسم‌های بومی کشور استفاده شده است، این محصول در زمان شیوع کرونا و مقابله با آن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مریم تاج آبادی ابراهیمی مدیر شرکت دانش بنیان تک ژن زیست در این زمینه گفت: تولید میکروارگانیسم‌ها بر پایه سویه‌های بومی ایران انجام شده است و با به کارگیری فناوری‌های نوین و خلاقیت نیروی انسانی سعی کردیم در مسیر افزایش سلامت مصرف کنندگان قرار گیریم.

او با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ محصول دانش بنیان توسط این شرکت فناور برای صنعت غذا تولید می‌شود، افزود: استاترهای لبنی، پروبیوتیک‌های لبنی، نوشیدنی‌های لبنی، پروبیوتیک‌های دام، طیور، آبزیان و پروبیوتیک‌های غیر لبنی زمینه‌های فعالیت شرکت است.

تاج آبادی ضمن اشاره به شرایط موجود در سطح دنیا گفت: این روزها که بحث تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری کرونا وجود دارد، محصولی برای این هدف تولید شده است، این محصول حاوی انواع باکتری‌های اسید لاکتیکی است که سیستم ایمنی را در مقابل ویروس‌ها تقویت می‌کند و کمکی برای بهبود جذب ویتامین‌ها و مینرال‌ها است. این شرکت دانش بنیان با فعالیت خود برای بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستیقم شغل ایجاد کرده است، همچنین صادرات محصولات ایران ساخت به کشورهایی مانند آذربایجان، لبنان و ترکیه نیز در کارنامه فعالیت این شرکت فناور به چشم می‌خورد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!