جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۶:۲۲
حوادث و انتظامی - کد خبر : 10927
سه شنبه، ۲۲ تير، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

توضیحات پلیس درباره دستگیری جانباز

معاون اجتماعی پلیس پایتخت توضیحاتی را درباره فیلم منتشر شده از اجرای حکم تخلیه منزل یک جانباز، ارائه کرد.

توضیحات پلیس درباره دستگیری جانباز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی، درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی گفت: این مسالهموجب تاسف پلیس و باعث آزردگی خاطر و ناراحتی فرماندهی محترم ناجا شد، اما در حقیقت این فیلم قطعه کوچکی از پازلی بوده که از سال ۹۸ آغاز شده است. در شهریور سال ۱۳۹۸ این جانباز عزیزمان ملک خودش را می فروشد و در موعد مقرری که در مبایعه نامه مشخص شده، منزل خود را به خریدار تحویل نمی‌دهد.
 
معاون اجتماعی پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در شهریور ۹۸ موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده شد، گفـت:  بر مبنای مستندات و ادله موجود در پرونده شرایط و نحوه و صحت معامله مورد تایید مراجع قضایی قرار گرفت و پس از مراحل واخواهی و تجدید نظر، در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ حکم نهایی مبنی بر تخلیه منزل و تحویل آن به خریدار همراه با فرصت 4 ماهه به این جانباز عزیز اعلام شد. 
 
سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه متاسفانه با وجود فرجه ای که توسط مقام قضایی داده می شود این اتفاق صورت نگرفت، اظهار کرد: در ۶ مرحله پس از اعلام حکم نهایی در تاریخ های ۹ مهر ۱۳۹۹، ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۴ آذر ۱۳۹۹، ۶ بهمن ۱۳۹۹، ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ و ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ نماینده دادستان به اتفاق ضابط قضایی و ماموران اجرای حکم در منزل این جانباز مراجعه می کنند و با آرامش و صحبت از ایشان خواهش می کنند که این ملک را تخلیه و در اختیار خریدار قرار دهد که متاسفانه این اتفاق نمی افتد و جانباز عزیز ما از اجرای حکم تمرد و استنکاف می کند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باز هم زمانی برای تخلیه به این جانباز داده شد و حکم در واقع برای مرحله اجرا به حوزه ضابط اجرایی و مامور اجرای احکام ابلاغ شده بود و مامور موظف به اجرای حکم است و در غیر اینصورت تمرد و ترک فعل محسوب می‌شود و برای خود مامور اجرای حکم جرم است.
 
معاون اجتماعی پلیس پایتخت با بیان اینکه در این ۶ مرحله ۳ فصل مشترک برای این جانباز وجود داشته که مستندات آن به صورت فیلمبرداری و مکتوب صورتجلسه شده و موجود است، افزود: اول آنکه توهین و فحاشی در محل به مامور اجرای حکم در حضور نماینده دادستان صورت گرفته، دوم آنکه تمرد از اجرای حکم صورت گرفته و در این ۶ مرحله خودزنی کرده و تهدید به خودکشی کرده و تمام فیلم های آن نیز موجود است و در نهایت چاقو را به سمت شاهرگ خودش برده که قصدش را عملیاتی کند. در مرحله آخر با توجه به اینکه در این ۶ مرحله حکم اجرا نشده در ۱۳ تیر ۱۴۰۰، نماینده دادستان به همراه مامورین اجرای حکم به محل مراجعه کرد و در نهایت با وجود فرجه هایی که داده شده باید حکم اجرا و منزل به خریدار تحویل داده شود.
 
مرادی ادامه داد: بعد از حدود یکساعت که نماینده دادستان با این جانباز صحبت و تاکید کرد باید حکم اجرا  شود. متاسفانه وی همان سناریویی که در ۶ مرحله گذشته داشته، با شرایط ویژه ای دیگر یعنی اجرای تهدیداتی که مطرح و مجددا تکرار کرد که  آثار این اقدامات و خودزنی‌ها روی بدن این جانباز مشهود است.
 
وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر این ساختمان مجتمع مسکونی بوده و وی قصد به آتش کشیدن ساختمان را داشته بیان کرد: با توجه به شرایط اضطراری که در عملیات وجود داشته و نماینده دادستان که مسئول تصمیم گیری بوده، برای جلوگیری از آسیب رسانی به خود و خانواده اش و همچنین جلوگیری از به آتش کشیدن ساختمان و پیشگیری از اتفاقی ناهنجار، چند بار این جانباز عزیز را سوار بر ویلچرش می‌کنند که به مرجع قضایی ببرند تا تخلیه صورت گیرد و حکم اجرا شود. متاسفانه جانباز از این امر ممانعت و خود را از پله ها به پایین پرت کرد. در آن زمانی که در تصویر مشخص بوده و تکه‌ای از ماجراست. دقیقا بعد از همین اتفاقات رخ داده و ماموران مجبور می‌شوند این فرد را به داخل خودرو ببرند.
 
بر اساس اظهارات معاون اجتماعی فاتب تمام این اقدامات در شرایط اضطراری بوده و مطابق ماده ۱۰۲ قانون جزای اسلامی؛ بدلیل جلوگیری از خود زنی و حرکت آسیب زایی جدی تر، این اقدام صورت گرفته است. به لحاظ قانونی هم، قانون گذار این شرایط را به منظور دفع ضرر در شرایط اضطراری پیش بینی کرده و نماینده دادستان باید تصمیم گیری و صحنه را مدیریت کند.
 
مرادی در پایان افزود: منزل ایشان در۱۰۰ متری محل بنیاد شهید است و متاسفانه از سال ۱۳۹۸ هیچگونه معاضدت قضایی و اقدام حمایتی از طرف بنیاد شهید صورت نگرفت و بنیاد شهید باید وارد مذاکره میشد و شاکی و متشاکی را دعوت و با مذاکره جبران خسارت می کرد تا این مساله با مصالحه حل می شد که متاسفانه این اقدام رخ نداد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!