شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۱:۱۱
رفاه و تعاون - کد خبر : 11067
دوشنبه، ۲۸ تير، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

توزیع مراکز توانبخشی بهزیستی مناسب نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور به ضعف توزیع مراکز توانبخشی این سازمان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۶۰۰ مرکز، ۴۰ درصد آن در تهران قرار دارد و به این معناست که توزیع کافی نیست.

توزیع مراکز توانبخشی بهزیستی مناسب نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از مهر، وحید قبادی‌دانا در برنامه تلویزیونی با عنوان «چاپ اول» با اشاره به اینکه زباله، طلای سیاه است عنوان کرد: پیمانکارانی تحت نظر شهرداری به جداسازی زباله ها می پردازند و این کودکان رد محله ها از سوی این پیمانکاران به کار گرفته می شوند.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رایزنی های انجام شده با شهرداری، اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد که شهرداری تهران پیگیر منع به‌کارگیری کودکان زباله‌گرد باشد و موظف شد که قرارداد پیمانکاران متخلف را لغو کند اما مشاهده مجدد کودکان زباله گرد دلیلی بر عدم موفقیت این طرح است بنابراین موضوع از سوی بهزیستی پیگیری می شود.
 
وی در ادامه به ضعف توزیع مراکز توانبخشی این سازمان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۶۰۰ مرکز، ۴۰ درصد آن در تهران قرار دارد و به این معناست که توزیع کافی نیست. علاوه بر این توزیع مراکز توانبخشی ما براساس آمایش سرزمین نیست و دسترسی افراد دارای معلولیت به مراکز توانبخشی محدود است به طوری که این مراکز در شهرهای کوچک وجود ندارند.
 
قبادی دانا به ۲۷ هزار بیمار ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه برای تامین بیمه افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است و این افراد ماهانه یک میلیون تومان حق پرستاری دریافت می کنند. اکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
 
طبق اظهارات وی یک میلیون و ۸۰ هزار نفر خانوار مستمری‌بگیر بهزیستی روی نقشه مشخص و براساس آن ۲۵۲۷ محله معین شد که به همین تعداد مرکز در این محلات در حال خدمت هستند. آخرین مرکز نیز سه ماه است که راه اندازی شده و براساس فناوری اطلاعات به فعالیت می پردازد. مددکاران نیز در مراکز خدمت محلی، طی ۹ ماه به منازل مراجعه و مشکلات معلولان را احصا کردند. در ابن میان  معلولانی بودند که می گفتند ۲۰ سال است کسی به آنها سر نزده است.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشوردر بخش دیگری از این برنامه به سابقه ۲۰ ساله اورژانس اجتماعی اشاره کرد بیان داشت: بیش از چهار هزار نفر پرسنل در اورژانس اجتماعی فعالند و با وجود کاستی ها نبود این مراکز آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد. ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد و ۱۰۰ شهر نیز اورژانس اجتماعی ندارد.
 
وی اظهار کرد: ۴۰ سامانه الکترونیکی در بهزیستی فعال شد که با کدملی نیازها مشخص می شود و مددجو می تواند با ورود به سامانه اقداماتی را که از سال ۹۲ تاکنون چه برای او انجام شده است، مشاهده نماید.
 
قبادی دانا مساله کودکان کار را به کوه یخ تشبیه کرد و گفت: کودکان کار را که در خیابان می‌بینیم مثل نوک کوه است که از آب بیرون آمده اما عده‌ای از کودکان در کارگاه ها و مکان های دیگر مشغول به کارند. کودکانی که ساماندهی می شوند قبلاً اوراق هویتی نداشتند و آمار دقیق از آنها نداشتیم. اکنون بررسی وضعیت بیومتریک کودکان کار براساس عکس از عنبیه آنها است که در تهران از ۹۴۴ کودکی که ساماندهی شدند ۸۰ درصد ایرانی نیستند و یک و نیم درصد پاکستانی هستند.
 
قبادی دانا گفت: طبق آمار گذشته غیر از آمار براساس اسناد هویتی، ۱۲ هزار کودک کار و خیابان تحت پوشش خدمات روزانه بهزیستی بودند که با همکاری تشکل های مردم نهاد این تعداد به ۱۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: براساس اسناد هویتی کودکان کار، اگر اکنون کودکی از تهران به جای دیگر فرستاده شود مشخص می شود. بخشی از کودکان کار نیازمند هستند اما بخشی از آنها حاصل قاچاق کودک کار هستند. برای کودک زیر ۱۵ سال کار ممنوع است و در طرح ما هدف خانواده است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!