جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۲:۲۲
خاورمیانه - کد خبر : 12229
چهارشنبه، ۱۷ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

تمایل طالبان به همکاری با تمام ملل جهان؛ به جز اسرائیل

یک سخنگوی طالبان بعد از تشکیل دولت موقت در افغانستان، مطرح کرد؛ که طالبان مایل است با تمام ملل جهان ارتباط برقرار کند، به جز اسرائیل.

تمایل طالبان به همکاری با تمام ملل جهان؛ به جز اسرائیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سخنگوی طالبان سهیل شاهین به خبرنگار اسپاتنیک روسیه گفته است طالبان آماده است تا با آمریکا بعد از خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان و اتمام جنگ 20 ساله، که در ماه گذشته صورت گرفت، همکاری کند.

به نقل از اسپاتنیک، سخنگوی طالبان اظهار داشت: "در این برهه جدید اگر آمریکا مایل به برقراری روابط با ما، که قطعا این روابط به نفع هر دو کشور خواهد بود، و همچنین کمک به بازسازی ساختار افغانستان باشد؛ ما پذیرای آن‌ها هستیم."

وی ادامه داد: "البته ما هیچگونه روابطی با اسرائیل نخواهیم داشت."

شاهین، که از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان مشغول انجام مصاحبات انگلیسی زبان در قطر بود، گفته است که او به هیچ وجه نمی‌دانسته که در حال مصاحبه با یک خبرگزاری اسرائیلی است. در کارنامه شاهین، حمایت از القاعده، که به وضوح خواستار نابودی اسرائیل بود، دیده می‌شود.

زمانی که شاهین با خبرنگار خبرگزاری اسرائیلی مصاحبه کرده بود، این خبرنگار اسم خبرگزاری خود را به او گفته بود ولی اشاره نکرده بود که یک خبرگزاری اسرائیلی است.

این مصاحبه که با خبرنگار خبرگزاری کان اسرائیل انجام شده بود، به سرعت در فضای مجازی پخش شد و چند ساعت بعد شاهین در اکانت توییتر خود راجع به عدم اطلاع از هویت خبرنگار و خبرگزاری‌اش نوشت. 

او اظهار داشت: "من هرروز مصاحبات زیادی را پس از کنترل کابل توسط طالبان انجام می‌دهم؛ اما تاکنون هیچ مصاحبه ای با کسی که خود را اسرائیلی معرفی کرده باشد، انجام نداده‌ام."

اعضای دولت موقت طالبان روز سشنبه اعلام شد، که اسامی برخی افراد تحت تعقیب در جهان به دلیل اقدامات تروریستی در میان آن‌ها دیده می‌شود.

نخست وزیر طالبان ملا محمدحسن آخوند معرفی شده؛ که به دلیل اقداماتش در دولت قبلی طالبان در افغانستان در لیست تحریم سازمان ملل است.

معاون او ملا عبدالغنی برادر، با اعمال نفوذ آمریکا بر دولت پاکستان آزاد شد؛ تا در مذاکرات شرایط خروج آمریکا از افغانستان نقش داشته باشد.

آمریکا راجع به وجود برخی اسامی در لیست دولت موقت افغانستان ابراز نگرانی کرد؛ اما گفت، که آماده است تا دولت جدید را طبق عملکردشان بسنجد؛ بخصوص مواضع دولت جدید در ارتباط با آزادی‌های اجتماعی.

طی سخنرانی وزیر امور خارجه آمریکا در قطر، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه اعلام کرد: "وجود برخی اسامی مرتبط با حکومت قبلی طالبان در لیست دولت موقت و همچنین عدم وجود اسم هیچ زنی در این لیست بر نگرانی‌های ما می افزاید. با وجود اینکه طالبان ادعا کرده است که این کابینه صلاح کشور را می‌خواهد، ما منتظریم تا طالبان را براساس عملکردشان قضاوت کنیم."

وی افزود: "ما قبلاً مشخص کردیم که مردم افغانستان لایق داشتن یک حکومت مردمی هستند؛ که پذیرای تمام اقشار جامعه باشد."

بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز سشنبه در جریان سخنانش در قطر اشاره کرد؛ که برخلاف ادعای جمهوری‌خواهان و برخی فعالین سیاسی‌ این حزب مبنی بر گیرافتادن هواپیماهای مسافربری در افغانستان، تا کنون طالبان برای خروج مسافران از افغانستان با ما همکاری کرده است. 

 

منبع: www.sputniknews.com

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!