شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۳:۵۵
خاورمیانه - کد خبر : 9900
سه شنبه، ۱۱ خرداد، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

تلاش های سازمان ملل برای ایجاد آتش‌بس در یمن ناکام ماند

به باور فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن دستیابی به آتش‌بس در این کشور راهی سخت و دشوار است.

تلاش های سازمان ملل برای ایجاد آتش‌بس در یمن ناکام ماند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از فارس، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، از دستیابی به آتش‌بس در این کشور ابراز ناامیدی کرد.

گریفیتس در نشستی خبری که روز دوشنبه در فرودگاه صنعاء و قبل از ترک یمن داشت، گفت: سازمان ملل برای دستیابی به آتش‌بس سراسری، رفع محدودیت‌های مربوط به جابجایی آزادانه مردم و کالاهای اساسی از یمن و راه‌اندازی مجدد روند سیاسی میان طرفین واسطه شده است.وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته راه های متعددی را برای رفع اختلاف میان طرفین یمنی پیشنهاد داده است، گفـت: ما چندین بار با مقامات یمنی و سعودی در ریاض درباره طرح آتش‌بس رایزنی کردیم و حتی در مسقط هم این قضیه بررسی شد و روز یکشنبه هم با عبدالملک الحوثی در این باره گفت‌وگو کردم.

گریفیتس افزود: محروم کردن یمنی‌ها از تمام شدن درد و رنج هایشان در آینده ناعادلانه است، همچنین محروم کردن آنها از فرصت داشتن آینده‌ای روشن‌تر ناعادلانه است.

 گریفیتس در پاسخ به سوالی درباره موعد آغاز مذاکرات جدی درباره روند صلح در یمن گفت: ما یک سال و نیم وقت صرف کارهایی کردیم که شامل آتش‌بس،گشودن فرودگاه صنعا، گشودن بنادر حدیده و از سرگیری روند سیاسی است که توصیف آنها ساده است اما هیچ کسی نمی‌تواند بیش از من ناامید باشد.وی افزود: بگذارید صادقانه بگویم. گاهی پیشرفت خوبی کردیم. انتظار موفقیت داشتیم که به توافق برسیم و سپس جنگ اتفاق می‌افتد و یک طرف یا طرف دیگر فکر می‌کند که در میدان جنگ سود بیشتری خواهد گرفت بنابراین نمی‌خواهد جنگ را خاتمه دهد. خواست ما ساده است جنگ را متوقف کنید. درگیری‌ها را پایان دهید. برای یمن صلح ایجاد کنید و یمن را به مکانی امن برای مردم یمن تبدیل کنید.مقامات دولت نجات ملی یمن می‌گویند، ائتلاف سعودی با مرتبط کردن مسائل نظامی به مسائل انسانی، با رفع کامل محاصره و توقف تجاوز خود علیه یمن مخالفت می‌کند.

حل بحران یمن بدون توقف جنگ و رفع محاصره امکان پذیر نیست

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که صنعاء هرگز حاضر به پذیرش طرح آتش‌بس بدون رفع محاصره این کشور نیست.«علی القحوم» در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن در سفر به صنعاء اطمینان حاصل کرد که یمنی‌ها برای توقف جنگ اتفاق نظر دارند.

او در عین حال تاکید کرد: دستیابی به راه حل‌ها برای بحران یمن بدون توقف جنگ و رفع محاصره آن ممکن نیست و اصلا صحبت از هر موضوعی قبل آن امکان پذیر نیست. این مقام یمنی تصریح کرد: عبدالملک الحوثی به گریفیتس تاکید کرد که لازم است سازمان ملل در مسیر درست خود حرکت کند و بین مسائل انسانی با همه دیگر مسائل فرق قائل شود.

گریفیتس از روز گذشته سفر خود به صنعاء را با دیدار با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن آغاز کرد.

گریفیتس در دیدار با  مسئولان صنعاء، طرح خود در خصوص برقراری آتش‌بس و کاهش محدودیت‌ها برای تردد افراد و نقل و انتقال کالاها از و به یمن را ارائه کرده است.سخنگوی جنبش انصار الله یمن نیز روز یکشنبه گفت که الحوثی در این دیدار مرتبط کردن پرونده اوضاع انسانی در یمن با موضوعات نظامی یا سیاسی را رد و از نحوه تعامل سازمان ملل با موضوعات انسانی در یمن انتقاد کرد.یمن برای هفتمین سال متوالی شاهد تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه این کشور است که تاکنون علاوه بر شهادت شمار زیادی از مردم یمن، تعداد زیادی نیز در این حملات زخمی و آواره شده‌اند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!