جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۶:۵۵
نظامی بین الملل - کد خبر : 16201
سه شنبه، ۰۷ تير، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

تلاش امدادگران اوکراینی برای یافتن بازماندگان در مرکز خرید نابود شده، ادامه دارد

آتش نشانان و سربازان اوکراینی، روز سه شنبه پس از حمله موشکی روز گذشته روسیه به یک مرکز خرید در مرکز اوکراین که توسط سازمان ملل و غرب محکوم شد، همچنان به دنبال بازماندگان در زیر آوار هستند.

تلاش امدادگران اوکراینی برای یافتن بازماندگان در مرکز خرید نابود شده، ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اعضای خانواده مفقودان در هتلی در آن سوی خیابان، محلی که نیروهای امدادی پایگاه خود را راه اندازی کرده اند، تجمع کردند.

به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: "زمانی که دو موشک روسی به مرکز خرید اصابت کرد، بیش از 1000 نفر داخل آن بودند." دیمیترو لونین، فرماندار پولتاوا گفت که حداقل 18 نفر کشته و 25 نفر در بیمارستان بستری شدند و حدود 36 نفر مفقود هستند.

رهبران گروه هفت (G7) در نشستی در آلمان گفتند که این حمله "لکه ی ننگی" است.

آنها در بیانیه مشترک خود گفتند: "پوتین رئیس جمهور روسیه و کسانی که مسئول این امر هستند، پاسخگو خواهند بود."

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی عصر دوشنبه گفت که "این یک حمله تصادفی نبود، این یک حمله حساب شده از طرف روسیه دقیقا به این مرکز خرید بود".

روسیه درباره این حمله اظهار نظری نکرده است اما معاون سفیر این کشور در سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی، اوکراین را متهم کرد که از این حادثه برای جلب همدردی پیش از نشست 28 و 30 ژوئن ائتلاف نظامی ناتو استفاده می کند.

پولیانسکی در توییتر نوشت: «باید منتظر ماند تا ببینیم وزارت دفاع ما چه خواهد گفت، اما در حال حاضر اختلافات چشمگیر زیادی وجود دارد.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست اوکراین پس از این حمله روز سه شنبه تشکیل جلسه خواهد داد. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت این حمله موشکی تاسف بار بود.

 

نبرد برای لیسیچانسک

پس از از دست دادن شهر ویران شده سورودونتسک پس از هفته ها بمباران و درگیری های خیابانی، اوکراین در جای دیگری در میدان جنگ، روز سخت دیگری را پشت سر گذاشت.

توپخانه روسیه، لیسیچانسک، شهر دوقلوی سورودونتسک را در سراسر رودخانه سیورسکی دونتس هدف قرار داد.

لیسیچانسک آخرین شهر بزرگ اوکراین در استان لوهانسک شرقی است که پس از شکست نیروهای روسی در تصرف پایتخت، کیف، در اوایل جنگ، به هدف اصلی کرملین تبدیل شد.

سرگی گایدای فرماندار لوهانسک گفت که هشت نفر از ساکنان از جمله یک کودک در اثر بمباران روز دوشنبه هنگام جمع آوری آب آشامیدنی در لیسیچانسک کشته و 21 نفر زخمی شدند.

هیچ اظهارنظر فوری از طرف روسیه وجود نداشت.

گایدای در مصاحبه ای به رویترز گفت: «آنها واقعاً این شهر را می خواهند و ذخایر زیادی صرفاً برای این کار خرج می شود. ما نباید ارتش خود را به خاطر یک شهر، از دست دهیم.»

رودیون میروشنیک، سفیر جدایی طلب جمهوری خلق لوهانسک در مسکو، گفت که نیروهای روسیه و متحدان آنها در جمهوری لوهانسک در حال پیشروی به سمت غرب به سمت لیسیچانسک هستند و نبردهای خیابانی در اطراف استادیوم شهر درگرفته است.

میروشنیک در کانال تلگرامی خود نوشت: «جنگ در چندین روستا در اطراف شهر جریان دارد و نیروهای روسی و متحدانش وارد پالایشگاه نفت لیسیچانسک شده بودند؛ محلی که نیروهای اوکراینی در آن متمرکز شده بودند.»

رویترز نمی تواند گزارش های اوکراین مبنی بر ورود نیروهای مسکو به شهر را تأیید کند.

فرماندار منطقه گفت روسیه همچنین روز دوشنبه شهر خارکیف در شمال شرق اوکراین را بمباران کرد.

 

"تا زمانی که طول بکشد"

مسکو هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می‌کند، اما کیف و غرب نیروهای روسیه را به جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

جنگ هزاران نفر را کشته، میلیون‌ها نفر را فراری داده و باعث افزایش قیمت‌های جهانی غذا و انرژی شده است.

در جریان نشست سران گروه ۷ در آلمان، رهبران گروه ۷ متعهد شدند که «تا زمانی که لازم باشد» در کنار اوکراین بایستند و با تحریم‌های جدید که شامل پیشنهاد محدود کردن قیمت نفت روسیه است، فشار مالی بر روسیه را تشدید کنند.

مقامات آمریکایی و اروپایی گفتند که زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی برای رهبران گروه ۷ درخواست سلاح های بیشتری کرد. او همچنین برای صادرات غلات و تحریم های بیشتر روسیه درخواست کمک کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که روسیه برای اولین بار در بیش از یک قرن گذشته در پرداخت بدهی خارجی خود، ناموفق عمل کرده است زیرا تحریم ها عملاً این کشور را از منابع مالی جهانی قطع کرده است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!