جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۸:۱۵
بین الملل - کد خبر : 1918
جمعه، ۰۴ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

تظاهرات عراقی ها و پیام بیرون راندن آمریکا

مردم عراق از نخستین ساعت صبح امروز با حضور در خیابان‌های بغداد، در حال برگزاری تظاهرات میلیونی ضد حضور نظامی آمریکا در این کشور هستند.

تظاهرات عراقی ها و پیام بیرون راندن آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، خبرنگار شبکه المیادین به صورت زنده از بغداد گزارش داد که از حوالی ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) مردم عراق در محله‌های مختلف بغداد حاضر شده‌اند تا تظاهرات گسترده ضد آمریکایی برگزار کنند.

تظاهرات گسترده ضد آمریکایی

المیادین همچنین گفت مردم عراق ضمن اعلام مخالفت خود با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان، این موضوع را محکوم کرده و خواستار خروج آنها هستند.

 عراقی‌ها با به اهتزاز درآوردن پرچم کشورشان در میدان التحریر، با حضور آمریکایی‌ها در این کشور مخالفت کردند. بر این اساس، جمعیت مردمی که از نقاط مختلف بغداد برای مشارکت در تظاهرات ضد آمریکایی به مرکز این شهر می‌آیند در حال افزایش است.

تظاهرات‌کنندگان عراقی با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «آمریکا از عراق بیرون برو»، از گروه‌های مقاومت در این کشور حمایت کردند.

تظاهرات ضد اشغالگری آمریکا

ده‌ها هزار نفر از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات ضد اشغالگری آمریکا در حال رساندن خود به تقاطع دانشگاه بغداد نزدیک منطقه «الجادریه» مسیر تعیین شده برای آغاز تظاهراتی هستند که پیش‌بینی شده است به تظاهرات میلیونی و بی سابقه‌ای در عراق تبدیل شود. ازدحام خودروها و اتوبوس‌هایی که از استان‌های مرکز و جنوب بغداد آمده‌اند در مسیرها و دروازهای جنوبی شهر بغداد در ساعات بعد از ظهر تا شب گذشته به اوج خود رسیده بود.

این تظاهرات اولین حضور مردمی در چنین وسعتی برای محکوم کردن حضور نظامیان خارجی در عراق است.

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه کتائب حزب الله عراق با حضور در این تظاهرات، در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که عراقی‌ها امروز یکصدا مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را فریاد می‌زنند.

 گزارشگران خبر میدهند که در یکی از مکان‌های تظاهرات ضد آمریکایی بغداد، بنر بزرگی از تصویر سردار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» معاون شهید الحشدالشعبی عراق به چشم می‌خورد.

ظاهرات‌کنندگان عراقی با محکوم کردن اشغالگری نظامی آمریکا در این کشور، شعار «از کشور ما خارج شوید، قبل از اینکه اخراجتان کنیم» سر می‌دهند.

سرایا السلام

«صفا التمیمی» سخنگوی گردان‌های «سرایا السلام» با حضور در این مراسم، به المیادین گفت: «تعداد تظاهرات کنندگان بسیار زیاد است و تمام فضاهای میدان [التحریر] پر شده است... چیزی که امروز رخ می‌أهد، همه‌پرسی جمعی در مخالفت با حضور آمریکایی است.»

التمیمی تهدید کرد اگر «نیروهای اشغالگر آمریکایی» عراق را ترک نکنند، گام‌های دیگری برای اخراج آنها برمی‌دارند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!