شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۴:۰۰
بین الملل - کد خبر : 1413
چهارشنبه، ۰۴ دي، ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

تظاهرات شب کریسمس در هنگ کنگ

در شب کریسمس هم هنگ کنگ شاهد زدوخوردهای شدید میان معترضان و پلیس بود. نیروهای امنیتی برای مقابله با معترضان از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کردند.

تظاهرات شب کریسمس در هنگ کنگ

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،بروز درگیری‌های شدید میان معترضان و نیروهای امنیتی در هنگ کنگ فضای حاکم در شب کریسمس را تیره کرد. هزاران معترض که لباس‌های سیاهرنگ به تن داشتند در تسیما شا تسوی که از مناطق توریستی هنگ‌کنگ محسوب می‌شود، به خیابان‌ها رفته و دست به تجمع زدند.

به گفته شاهدان عینی تظاهرکنندگان به طور هدفمند فروشگاه‌هایی را که با چین مناسبات تجاری دارند، مورد حمله قرار دادند. اعتراضات از مراکز خرید به خیابان‌ها کشیده شد و نیروهای امنیتی نیز با واحد‌های متعدد به مقابله با معترضان رفت.

مأموران پلیس و نیروهای امنیتی برای مقابله با معترضان به گاز اشک‌آور، اسپری فلفل، خودروهای آب‌پاش و همچنین باتوم متوسل شدند.

دولت محلی هنگ کنگ هرج و مرج و خشونت معترضان را محکوم کرد و گفت که آنان خیابان‌ها را مسدود کرده، فروشگاه‌های مراکز خرید را تخریب کرده و ضمن آتش‌افروزی به مأموران پلیس حمله کرده‌اند.

در بیانیه دولت محلی هنگ کنگ همچنین آمده است که معترضان با اعمال و رفتار خود نظم اجتماعی را به هم زده و فضای حاکم در شب کریسمس را "به طور جدی مختل" کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های خبری زد و خوردهای میان معترضان و نیروهای امنیتی تا نخستین ساعات بامداد در نقاط مختلف هنگ کنگ ادامه داشت. چندین ایستگاه متروی هنگ کنگ به دلایل امنیتی بسته شدند.

اعتراضات در هنگ‌کنگ بیش از شش ماه پیش در مخالفت با لایحه دولت برای تسهیل تحویل "افراد مظنون" به چین آغاز شد، اما پس از مدتی کوتاه به جنبشی علیه نفوذ رو به افزایش پکن برای سرکوب آزادی‌های مدنی تبدیل شد.

با وجود اینکه دولت از تصویب این لایحه چشم پوشید، اعتراضات تاکنون ادامه یافته‌‌اند.

درگیری‌های پیاپی میان معترضان و نیروهای پلیس بیش از ده‌ها زخمی به جای گذاشته و از آغاز اعتراضات تا کنون هزاران نفر بازداشت شده‌اند.

در پایان ماه نوامبر سال جاری میلادی جنبش دمکراتیک در انتخابات محلی هنگ‌کنگ به پیروزی رسید و دوران سخت‌تری را برای رئیس وفادار به پکن این دولت‌شهر رقم زد. معترضان اینک خواست کناره‌گیری خانم لام را مطرح می‌کنند و خواستار آن هستند که رئیس اجرایی هنگ‌کنگ از این پس دیگر نه توسط پکن، بلکه در انتخاباتی دمکراتیک برگزیده شود.

هنگ‌کنگ از میانه قرن نوزدهم میلادی تا ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود و از آن پس به جمهوری خلق چین پیوست. هفت میلیون جمعیت هنگ‌کنگ در مقایسه با شهروندان چین از حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی بیشتری برخوردار هستند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!