پنجشنبه، 20 ارديبهشت، 1403 | Thursday 9th of May 2024
۰۳:۰۹
بین الملل - کد خبر : 9578
چهارشنبه، ۲۹ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

تصویر سازی ضدفلسطینی رسانه های سعودی از جنگ غزه

رسانه‌های سعودی که این روزها دنبال انداختن گناه جنگ به گردن حماس و اهالی غزه هستند و دست‌وپا می‌زنند تا پای ایران را هم به وسط معرکه بکشند، نه‌فقط صدای ضجه‌ها و ناله‌های زنان و دختران فلسطینی در شیخ جراح و رام الله را نمی‌شنوند که حواسشان به حقایق دوروبرشان هم نیست.

تصویر سازی ضدفلسطینی رسانه های سعودی از جنگ غزه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین رسانه‌هایی مانند العربیه، الشرق الاوسط و الحدث این روزها سخت در حال خبررسانی از جنگ غزه هستند؛ درحالی‌که تصاویر و ویدئوهایی که این روزها در سطح رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود و به گردش درآمده، اوج وحشی‌گری صهیونیست‌ها را به نمایش گذاشته و حتی صدای نهادهای بین‌المللی و حامیان قدیمی اسرائیل را هم درآورده است، اما خط خبری رسانه‌های سعودی به‌گونه‌ای راه‌اندازی شده که انگار حماس به اسرائیل تجاوز کرده است و این صهیونیست‌ها هستند که در حال دفاع از خود هستند. اگرچه تصویرسازی ضد فلسطینی این رسانه‌ها در درگیری‌های قبلی میان اسرائیل و غزه قبلاً هم دیده می‌شد، اما نه به این واضحی و فضاحت! رسانه‌های سعودی طی این روزها بارها از کارشناسانی در برنامه‌های خود استفاده کرده‌اند که مستقیم و غیرمستقیم حماس را مسئول انهدام و آسیب به غزه معرفی کرده‌اند؛ ازجمله اینکه عامل اصلی و شروع‌کننده این دور از جنگ غزه حماس بوده است و اساساً هیچ اشاره‌ای به سرکوب جنایت‌کارانه فلسطینی‌های ساکن قدس و بخصوص محله شیخ الجراح از سوی صهیونیست‌ها نمی‌شود. از دیگر ادعاهای مطرح‌شده اینکه حماس بدون اطلاع و هماهنگی تشکیلات خودگردان جنگ را شروع کرده است.

تأکید بر قدرت بازدارندگی گنبد آهنین و موفقیت اسرائیلی‌ها در هدف گرفتن موشک‌های حماس، از دیگر خطوط خبری تعیین‌شده در مرحله اخیر است. این خط خبری رسانه‌های سعودی درحالی است که یونیسف این هفته سکوت خود را شکست. "وند چالیبان" مدیر منطقه‌ای صندوق کودکان سازمان ملل نسبت به کشتار کودکان در غزه ابراز نگرانی کرد.

همچنین رسانه‌های سعودی در شرایطی حماس را مقصر آغاز جنگ معرفی می‌کنند که صخر دودین سخنگوی دولت اردن نسبت به ادامه تعرض به مسجدالاقصی هشدار داد و پاپ فرانسیس هم خواستار توقف حملات اسرائیل به مناطق مسکونی غزه و بخصوص کشتار "کودکان" شد. از بیانیه محکومیت اسرائیل از جانب سازمان همکاری اسلامی که عربستان هم عضو آن است، بگذریم، بسیاری از شخصیت جهانی و نهادهای بین‌المللی ازجمله پزشکان بدون مرز، سندیکاهای مطبوعات و رسانه‌ای در سطح منطقه و جهان نیز حملات به غزه را محکوم دانسته‌اند. سعودی‌ها این بار هم فلسطینی‌ها را تنها گذاشتند و البته حتی از حمایت کلامی هم دریغ کردند و بدتر آنکه این بار به صدای اسرائیلی‌ها تبدیل شدند و نه‌تنها در تلاش‌ها برای خاتمه دادن به تجاوز صهیونیست‌ها به غزه مانند کشورهای مصر و قطر و ... مشارکت نکردند،‌ حتی برای سوخت‌رسانی به تنها نیروگاه غزه که برق ۲ میلیون فلسطینی را تأمین می‌کند، حاضر به کمک نشدند. نکته مهمی که در این ماجرا این است که سعودی‌ها در حالی حماس را مقصر معرفی می‌کنند که سرکوب فلسطینی‌ها از رام الله و الخلیل در کرانه باختری تا بیت‌المقدس با شدت ادامه دارد.

 

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 20 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!