شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۰:۰۴
چهارشنبه، ۶ ارديبهشت، ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴

ترس ماکروسافت از شرکت های هوش مصنوعی چینی

رئیس مایکروسافت درباره تبدیل شدن شرکت های چینی به رقیب جدی ChatGPT هشدار داد.

ترس ماکروسافت از شرکت های هوش مصنوعی چینی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس مایکروسافت، «برد اسمیت»، در مصاحبه‌ای گفته سازمان‌های تحقیقاتی و کمپانی‌های چینی می‌توانند به رقیب اصلی ChatGPT تبدیل شوند و درباره این موضوع هشدار داده. او به این موضوع اشاره کرده که چین از میدان رقابت خارج نمی‌شود و تبدیل به یک بازیگر اصلی در حوزه هوش مصنوعی مولد خواهد شد.

 

اسمیت OpenAI همراه با مایکروسافت، گوگل و آکادمی هوش مصنوعی پکن را سه شرکت پیشرو در زمینه هوش مصنوعی زایا معرفی کرده. به گفته او، رقابت برای نوآوری در توسعه هوش مصنوعی مولد به‌شدت سنگین و شدید است و هر چند ماه یکبار شرکت‌ها از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

 

با وجود نگرانی‌ها درباره بیکارشدن افراد، اسمیت به این موضوع اشاره کرده که هوش مصنوعی می‌تواند کمبود نیروی کار در برخی کشورها را برطرف کند؛ مخصوصاً در کشورهایی که میانگین سنی درحال افزایش است و نیروی کار کمتری نسبت به گذشته وجود دارد.

 

سامسونگ اپ Galaxy Enhance-X را با قابلیت‌های هوش مصنوعی ویرایش تصویر منتشر کرد

سامسونگ رسماً اپلیکیشن ویرایش تصویر Galaxy Enhance-X را برای سری گلکسی S23 منتشر کرد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد به‌سرعت با کمک هوش مصنوعی مشکلات تصاویر خود را برطرف یا بخش‌هایی از آن را دستکاری کنید. اپ مذکور در آینده نزدیک برای سری گلکسی S22 عرضه می‌شود و قرار است به سری گلکسی A هم بیاید؛ اما فعلاً تاریخی برای عرضه این اپ در گوشی‌های میان‌رده در دسترس نیست.

 

این اپلیکیشن قابلیت‌های متنوعی را از اختیار کاربران قرار می‌دهد که ازجمله آن‌ها می‌توانیم به قابلیت حذف تاری، ایجاد و تغییر حالت بوکه در تصاویر پرتره، افزایش رزولوشن تصویر، حذف الگوی مویر، افزایش روشنایی عکس‌ها و غیره اشاره کنیم.

 

اپلیکیشن Galaxy Enhance-X همچنین دارای قابلیت‌های تشخیص چهره است که می‌تواند امکاناتی مثل تغییر صافی پوست، رنگ صورت، خط فک و اندازه چشم‌ها را در اختیارتان بگذارد.

 

مجموعه Cloud Security AI Workbench مبتنی بر زبان هوش مصنوعی Sec-PaLM، نسخه‌ای از PaLM است که برای کارهای امنیتی بهینه‌سازی شده است. این مجموعه می‌تواند کارهای مختلفی مانند شناسایی تهدیدات و ارائه پیشنهادات برای رفع آن‌ها و همچنین ارائه توضیحات درباره ریسک‌های امنیتی انجام دهد.

 

این مجموعه شامل چندین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شود. یکی از آن‌ها که Threat Intelligence AI است، می‌تواند تهدیدات امنیتی را شناسایی و با آن‌ها مقابله کند. مجموعه جدید گوگل می‌تواند به مشتریان سرویس Chronicle هم در جستجوی رویدادهای امنیتی و ارتباط با نتایج هم کمک کند.

 

کاربران Security Command Center AI با مجموعه جدید گوگل با توضیحات انسانی درباره قرارگیری در معرض حملات سایبری روبه‌رو می‌شوند. 

 

 رقیب ChatGPT، این‌بار از روسیه؛ شرکت Sberbank چت‌بات GigaChat را عرضه کرد

‌بانک و شرکت مالی روسی Sberbank که تحت حمایت دولت قرار دارد، یک چت‌بات جدید به نام GigaChat را عرضه کرده است که می‌خواهد با محبوب‌ترین چت‌بات این روزها، یعنی ChatGPT‌ رقابت کند.

 

درحالی‌که Sberbank از عرضه چت‌بات GigaChat خبر داده، درحال‌حاضر تنها به‌صورت آزمایشی و آن‌ هم به‌صورت دعوتنامه‌ای در اختیار کاربران قرار گرفته است.

به گفته Sberbank، آنچه GigaChat را از سایر چت‌بات‌های خارجی جدا می‌کند، توانایی آن در صحبت‌کردن به زبان روسی و عملکرد هوشمندانه‌تر در این زبان است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!