جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۹:۱۸
سیاست - کد خبر : 1603
دوشنبه، ۱۶ دي، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

ترامپ با ایرانیت و ایران بودن ایران مشکل دارد

سید محمد بهشتی رییس سازمان سابق میراث فرهنگی اعلام نمود که ترامپ با ایرانیت و ایران بودن ایران مشکل دارد

ترامپ با ایرانیت و ایران بودن ایران مشکل دارد

به گزارش ایران زمین به نقل از «ایسنا»، سید محمد بهشتی رییس سازمان سابق میراث فرهنگی اعلام نمود که ترامپ با ایرانیت و ایران بودن ایران مشکل دارد، با کشوری دارای سابقه تاریخی غنی و مردمی که دارای چنین فرهنگی هستند، حتی فارغ از فکر و تعلق داشتن به هر نوع جریان سیاسی.

وی در ادامه گفت:« براساس کنوانسیون‌های جهانی، حرف‌های ترامپ هیچ وجاهت قانونی ندارند. به عنوان مثال کنوانسیون 1954 اعلام می‌کند «کشورها حتی در شرایطِ جنگی، حق ندارند به محوطه‌ها، موزه‌ها و آثار تاریخی آسیب وارد کنند» این بحث نمونه‌ای از این وجاهت قانونی است.

این کنوانسیون معمولا توسط همه دنیا مراعات می‌شد و اگر در نقطه‌ای خلاف آن رخ می‌داد، هیچ کشوری مسوولیت آن را نمی‌پذیرفت. اما در دو رویداد بعد از جنگ جهانی یعنی تخریب بوداهای بامیان توسط طالبان و تخریب شهر هترا توسط داعش، آثار تاریخی آسیب دیدند و کسانی که به آن‌ها آسیب زدند خود را معرفی کرده و رسما مسوولیت کارشان را بر عهده گرفتند.

کدام یک از اقدامات امریکا قانونی است؟ ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی نیز در راستای همین موضوع قرار می‌گیرد، کاری که هیچ قانونی پشت آن نیست. هر چند در مواقع وقوع عملیاتی تروریستی توسط یک دولت، همه قواعد بین‌المللی آن را محکوم می‌کنند، اما به دلیل زوری که امریکا دارد، همه‌ی این‌کارها را به راحتی انجام می‌دهد و از آن بدتر این‌که افکار عمومی دنیا در مقابل آن سکوت می‌کند، اقدامی که پشت آن فقط مناقع اقتصادی قرار دارد.

هر چند ترامپ فقط یک حرف زده، اما او در همین حرف، بیشتر نقاب را از چهره خود برداشته است. در واقع ما و دیگر ملت‌ها با این پدیده آشنا می‌شویم که چطور می‌تواند این حرف را راحت به زبان بیاورد.او یک بار می‌گوید با حاکمیت جمهوری اسلامی مشکل دارد، یک بار بحث مشکل با رژیم را مطرح می‌کند و از سوی دیگر تهدید می‌کند که 52 سایت ایران به خصوص سایت‌های فرهنگی را از بین می‌برد.

این حرف‌ها نشان می‌دهد که او با ایرانیت و ایران بودن ایران مشکل دارد، با کشوری دارای سابقه تاریخی غنی و مردمی که دارای چنین فرهنگی هستند، حتی فارغ از فکر و تعلق داشتن به هر نوع جریان سیاسی.

ما می‌توانیم براساس این صحبت به یونسکو اعتراض کرده و از امریکا شکایت کنیم. یونسکو، مراکز میراث جهانی و ایکوموس جهانی باید در این موارد نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند. شورای امنیت ملی باید از طریق شورای امنیت موضوع را تعقیب کند. ایران باید از این حق خود استفاده کند».

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!