جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۳:۱۵
سیاست - کد خبر : 9757
چهارشنبه، ۰۵ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

تخت‌روانچی : مقامت اسرائیلی باید محاکمه شوند

نیروهای اسرائیلی 248 فلسطینی از جمله 66 کودک ، 39 زن و 17 سالخورده را کشتند و 1948 نفر دیگر را زخمی کردند

تخت‌روانچی : مقامت اسرائیلی باید محاکمه شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک جنایت بین المللی رخ داده افزود که مقامات این رژیم باید محاکمه شوند.

مجید تخت‌روانچی در سخنرانی روز سه شنبه خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای بحث راجب حفاظت از غیرنظامیانن در درگیری های غیرمسلحانه برگزار شده بود، ضمن اشاره به بخش هایی از گزارش سالانه دبیرکل در این زمینه ، از اینکه هنوز غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان از قربانیان اصلی درگیری ها هستند و اهداف غیرنظامی نظیر بیمارستان ها و مدارس مورد حمله قرار می گیرند ابراز تاسف کرد.

وی با اشاره به تلاش های اسرائیلی ها برای جابجایی اجباری ساکنان محله شیخ جراح ، اظهار داشت: زمانی که فلسطینی ها به این اقدامات غیرقانونی و حمله به نمازگزاران مسلمان در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان اعتراض کردند، نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیل وحشیانه ترین جنایات را علیه فلسطینیان مرتکب شدند.

تخت روانچی افزود: تنها در جنگ وحشیانه و تمام عیار اخیر علیه غزه، نیروهای اسرائیلی 248 فلسطینی از جمله 66 کودک ، 39 زن و 17 سالخورده را کشتند و 1948 نفر دیگر را زخمی کردند. این آمار ازجمله 13 نفر از اعضای یک خانواده را شامل می شود که اکثر آنها کودک، شامل یک نوزاد شش ماهه بودند و در منزلشان کشته شده و زیر آوار خانه خود دفن گردیدند.

به علاوه نیروهای اسرائیلی 30 تاسیسات بهداشتی ، حدود 50 مدرسه و دیگر مراکز آموزشی، حدود 50 درصد شبکه آب و 33 دفتر رسانه ها را منهدم کرده و به 43 مسجد هم آسیب رساندند.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: این اعمال وحشیانه نمونه های روشن نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت بوده و نقض اصول انسانی و وجدان عمومی که اساس هنجارهای حقوق بین الملل بشردوستانه بشمار می روند می باشد. چنین جنایاتی که نقض ماهوی هنجارها و اصول اساسی حقوق بین الملل محسوب می شود ، موجب مسئولیت بین المللی رژیم اسرائیل بوده و مقامات آن باید به دلیل ارتکاب چنین جنایات شومی محاکمه شوند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!