جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۳:۱۶
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17068
شنبه، ۲۴ دي، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

تحقیقات بر روی چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان توسط جمهوری خواهان

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار دسترسی قانونگذاران به اسناد و مدارک مربوط به خروج نیروها از افغانستان در سال 2021 شد و از وزارت امور خارجه خواست که هرچه زودتر این کار را انجام دهد و این به معنی آن است که مجلس قرار است تحقیقات رسمی خود را در این زمینه آغاز کند.

تحقیقات بر روی چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان توسط جمهوری خواهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، اسپوتنیک گزارش داد که مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا به طور کاملا جدی از وزارت امور خارجه خواست تا  تاریخ 26 ژانویه تمامی اسناد و مدارک مربوط به خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان را به مجلس تحویل دهد و در صورت عدم همکاری با این نهاد به تحقیقات خود خواهد پرداخت.

این جمهوری خواه با نفوذ به رئیس وزارت امور خارجه آمریکا یعنی آنتونی بلینکن نامه ای ارسال کرده که سی ان ان در رابطه با آن گزارشی نوشته که گویا مک کال در آن این وزارت خانه را تهدید کرده که باید به درخواست های متعدد و طولانی آنها جواب قانع کننده بدهد چرا که کمیته ، تاخیر بیشتر از این را قبول نمی کند و اگر این وزارت خانه باز هم از این درخواست سرباز بزند ، کمیته از اختیارات خود برای اطمینان از انطباق درخواست‌ها استفاده خواهد کرد.

بظر می رسد که مک کال در این نامه ارسالی به وزارت خانه امور خارجه آمریکا ،  فهرستی از تمام جلسات بین سازمانی را درخواست کرده است که همه آنها ارتباطی به خروج نیروها از افغانستان  داشته و باید مورد بررسی قرار گیرد ، گفتنی است که این اتفاق در زمان ریاست جمهوری جو بایدن رخ داد.

همچنین او درخواست کرده که جزئیات دیدار نمایندگان با عناصر طالبان از ابتدای سال 2021 تا به الان نیز در کنار آن فهرست قرار داده شود ، علاوه بر آن نیز باید نحوه برنامه ریزی و روند خروج نیرو ها از این کشور و مطالبی از این دست را نیز که باعث شد تا منجر به این اتفاق شود را درخواست کردند.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان می خواهند از سیاست های دولت بایدن در قبال مسائل افغانستان ، به حکومت رسیدن طالبان در این کشور و نحوه کمک به مردم این منطقه و چگونگی اعطای ویزا به افغان ها را نیز می خواهند مورد بررسی قرار دهند.

سی ان ان با نتشار مطلبی عنوان کرد که جمهوری خواهان و اللخصوص مک کال در سال گذشته حداقل 3 درخواست به صورت رسمی برای دریافت اطلاعات به وزارت خارجه آمریکا ارسال کرده است که همگی آن ها از سوی این وزارت خانه نادیده گرفته شده است .

در این زمان مجلس نمایندگان بیشتر در دست دموکرات ها بود و این کار از سوی آن ها پیگیری نمی شد ولی حالا جمهوری خواهان دست بالاتر را در این مجلس دارند و قرار است پیگیری های بیشتری صورت بگیرید تا هر چه زودتر به صورت رسمی از اتفاقات ان سال پرده بردارند تا مشخص شود که چه چیزی باعث شده بود به این سرعت پشت حکومت مرکزی خالی شود و نیروها به سرعت این منطقه را تخلیه کنند ، سوالی که هنوز به آن پاسخ دقیق داده نشده است.

بنظر خیلی از کارشناسان ، بایدن افغانستان را رها کرد تا بتواند پول های خود را در این کشور خرج کند و حالا فشار ها بخاطر این موضوع روی دولت بایدن بیشتر از قبل شده و احتمالا وزارت خارجه آمریکا یا باز هم از این درخواست سر باز بزند که تنش زیادی بین این وزارتخانه و مجلس نمایندگان پیش خواهد آمد و یا اینکه مدارک را ناقص به مجلس ارسال کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!