جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۶:۰۱
سیاست - کد خبر : 8964
شنبه، ۰۴ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

تحریم یک جنایت بزرگ در حق مردم ایران است

واکسن الان جزو کالاهایی نیست که بتوانیم هر مقدار بخواهیم بخریم، بنابراین این کار ساده و آسان نیست و ما این کار بزرگ را انجام می دهیم

تحریم یک جنایت بزرگ در حق مردم ایران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا امروز (شنبه 4 اردیبهشت) برگزار شد و رئیس جمهور حسن روحانی اظهاراتی را در مورد تامین تجیهزات بیمارستان ها  و همچنین تهیه واکسن کرونا مطرح کرد. 

وی با بیان اینکه تامین همه وسائل مربوط به بهداشت و درمان جزو وظایف دولت است، گفت: اضافه کردن تخت ها ، اضافه کردن تخت های ویژه و وارد کردن دارو و تجهیزاتی که مورد نظر است یا در داخل باید تولید شود و همچنین تامین ریال و ارز مورد نیاز همه جزو وظایف سنگین دولت است. متاسفانه به طور روشن مسائل برای مردم توضیح داده نمی شود و عده ای هستند که از هر فرصتی می خواهند سوء استفاده کنند.

برخی باور ندارند تحریم روی همه زندگی مردم تاثیر دارد

روحانی با اشاره به اینکه جا به جایی پول برای تهیه واکسن دشوار است، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از یک واکسن از سبد کواکس که مرجع ما است استفاده کنیم، 178 میلیون دلار پول لازم است. پول داریم اما انتقال آن مشکل است، اینکه ما می گوئیم تحریم روی همه زندگی مردم تاثیر می گذارد بعضی ها باور نمی کنند و خبر ندارند که اداره کشور چگونه است. نمی دانند که در این کشور برای اینکه مرغ را پرورش دهیم و گوشت آن را در اختیار مردم قرار دهیم چه مراحلی باید طی شود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: واکسن خریداری کردیم و می کنیم و پول آن را هم تامین می کنیم، وزارت خارجه و بانک مرکزی ، وزیرانی که در کمیسیون مشترک برخی کشورها هستند همه شبانه روز تلاش می کنند که اگر 24 ساعت یکی از این تلاش ها را روی کاغذ بیاوریم تا مردم ببینند که پول واکسن فلان کشور شرقی است یا غربی یا هرکجا که هست می خواهیم پرداخت کنیم و جا به جا کنیم ، واقعا تحریم یک جنایت بزرگ است که در تاریخ ایران رخ داده است.

برای تهیه واکسن حداقل یک و نیم میلیارد دلار پول لازم است

روحانی افزود: متاسفانه عده ای روی باندبازی های سیاسی برای اینکه همه مشکلات را بدوش دولت بیاندازند حاضر نیستند مسئله را بفهمند. حاضر نیستند بفهمند برای اینکه واکسن وارد کنیم حداقل یک و نیم میلیارد دلار پول می خواهیم. انتقال و تامین پول و خرید آنها از کشورهای مختلف آسان نیست. البته الان بخش خصوصی هم آزاد شده که زیرنظر وزارت بهداشت واکسن وارد کند و حتی اگر وزارت بهداشت نیازهایی دارد، باز بخش خصوصی تامین کند این کار آسان نیست، حمل و نقل و جا به جایی ، نظارت ، امنیت واکسن ها همه مطرح است.

وی در پایان عنوان کرد: واکسن از زمانی که سفارش داده می شود و تا کشور طرف معامله موافقت می کند، تا قرارداد آماده و خریداری می شود تا مقداری که می توانند به ما واکسن بدهند. واکسن الان جزو کالاهایی نیست که بتوانیم هر مقدار بخواهیم بخریم، بنابراین این کار ساده و آسان نیست و ما این کار بزرگ را انجام می دهیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!