جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۱:۳۴
سیاست - کد خبر : 8966
شنبه، ۰۴ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

تحریم های آمریکا با سند 25 ساله ایران و چین خنثی می شود

چین از سر نیاز خود با ایران توافق امضاء کرده و این نشان از اهمیت جایگاه کشورمان دارد

تحریم های آمریکا با سند 25 ساله ایران و چین خنثی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند راهبردی 25 ساله ایران و چین اظهار داشت: امروز همه کشورها به دیپلماسی اقتصادی بیش از دیپلماسی سیاسی توجه دارند و آن را مدنظر قرار داده اند، بنابراین ایران هم باید در این رابطه فعال تر از قبل عمل کند.

دیپلماسی اقتصادی باید فعال شود

یوسفی ضمن تاکید بر اینکه سند راهبردی 25 ساله میان ایران و چین و نگاه ما به شرق موجب کم اثر شدن تحریم های آمریکا در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری ما می شود، گفت: همانطور که گفتم ما باید دیپلماسی اقتصادی خود را فعال کنیم و نگاه ما به شرق ضمن ایجاد گشایش ها در حوزه های مختلف طبیعتا خنثی کننده فشارها ، توطئه ها و تحریم های آمریکا و غرب نیز خواهد بود.

وی افزود: با نگاه به شرق از جمله توافق ما با چین توطئه های آنها علیه ایران خنثی می شود و طبیعی است آنها از این مسئله عصبانی باشند و در رسانه های تحت سلطه خود به فضاسازی علیه آن بپردازند.

توافق با چین نشان ضعف ایران نیست

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما باید علاوه بر چین با دیگر کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند همانند روسیه وکشورهای آمریکای جنوبی سندهای راهبردی و قراردادهای تجاری و پیمان های پولی دوجانبه برقرار کنیم. توافق با چین به این خاطر نیست که امروز ایران در موضع ضعف است، بلکه اتفاقا نشان دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای چین است و چین از سر نیاز خود با ایران توافق امضاء کرده و این نشان از اهمیت جایگاه کشورمان دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز ایران و چین هر یک به نحوی از سوی آمریکا مورد تحریم واقع شدند و هر یک به طریقی می توانند نیازهای یکدیگر را برطرف کنند. از جمله سرمایه گذاری های چین در توسعه زیرساخت ها در ایران برای کشور ما مفید است.

یوسفی در پایان عنوان کرد: وکلای ملت مراقبت خواهند کرد تا حقی از ملت ایران در امضای قراردادهای ذیل این سند راهبردی تضییع نشود و مردم ایران به تمام حقوق خود در قرارداد های زیرمجموعه این سند 25 ساله برسند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!