شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۱:۴۸
فناوری - کد خبر : 6338
پنجشنبه، ۲۵ دي، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

تبدیل گیاهان ایرانی به محصولات فناورانه

صدها گونه گیاهی وجود دارد که می‌توان از آنها محصولات بسیار پرشماری تولید و برای کشور ارزش افزوده ایجاد کرد که در حال حاضر یک شرکت دانش‌بنیان در حال انجام این کار است.

تبدیل گیاهان ایرانی به محصولات فناورانه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری، وحیده غروی کاشانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سدرین دارو البرز بیان کرد: این شرکت به شکل تخصصی روی محصولات گیاه پایه تحقیق می‌کند. یکی از محورهای فعالیت در این شرکت دانش‌بنیان انجام تحقیقات علمی و آزمایشگاهی مختلف و تولید یک محصول فناورانه‌ گیاهی است.

غروی کاشانی در ادامه گفت:  تهیه روغن از دانه کتان یکی از محصولات این شرکت است. روغن دانه کتان یکی از غنی‌ترین منابع امگا۳ است و  این روغن حاوی اسید چرب امگا۳، ۶، ۹، ویتامین B، پتاسیم، منیزیم، فیبر، پروتئین و روی است. بنابراین به عنوان یک مکمل مهم، که عملکردی مانند یک مولتی ویتامین دارد، شناخته شده است.

غروی کاشانی در ادامه گفت: محصول دیگر این شرکت، پودر دانه کتان است و همچنین یک محصول گیاهی دیگر نیز بر اساس گیاه شنبلیله در این واحد علمی، تجاری، تولید می‌شود. این شرکت همچنین یک کپسول نرم بر پایه روغن کتان تهیه کرده است که از پایداری بسیار بالای برخوردار است و به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، تا 4 سال پایدار می‌ماند.

این فعال دانش‌بنیان، در رابطه با فعالیت‌های علمی انجام شده در این شرکت، اظهار کرد: این مجموعه اساس کار خود را بر تحقیقات دنباله‌دار و وسیع قرار داده است. با توجه به اینکه خود این شرکت از امکانات تولید برخوردار نیست نتیجه تحقیقات خود را به صورت محصولات فناورانه در خطوط تولید، به تولید انبوه می‌رساند.

وی با تاکید بر نوسانات نرخ در بازار ادامه داد: بخاطر عدم برخورداری از خط تولید، نوسانات قیمت روی کار این شرکت، تاثیر می‌گذارد. در صورت حمایت نهادهای دولتی، می‌توان یک لابراتوار تحقیقی قوی‌تر ایجاد کرد و همچنین خطوط تولید اختصاصی برای محصولات شرکت راه‌اندازی کرد. بنابراین، دادن تسهیلات و بسته‌های حمایتی می‌تواند تضمین کننده ادامه راه این مجموعه دانش‌بنیان باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، سدرین دارو البرز، ایران کشوری وسیع است که دارای ذخایر طبیعی بسیار ارزشمندی در عرصه‌های طبیعی است. هم اکنون صدها گونه گیاهی وجود دارد که می‌توان از آنها محصولات بسیار پرشماری تولید و برای کشور ارزش افزوده ایجاد کرد. بر این پایه، امیدواریم با حمایت مسئولین بتوانیم یک زنجیره ارزش کامل در این زمینه به وجود آوریم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!