جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۱۱
اجتماعی - کد خبر : 14362
شنبه، ۲۰ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

تاکید وزیر آموزش و پرورش به تبدیل مدارس به زیست بوم کارآفرینی

همزمان با برگزاری آیین تجلیل از دانش آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پژوهش باید از اوان کودکی در وجود فرد نهادینه شود، گفت: «مدارس» باید به «زیست بوم کارآفرینی» تبدیل شوند.

تاکید وزیر آموزش و پرورش به تبدیل مدارس به زیست بوم کارآفرینی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، آیین تجلیل از دانش آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور امروز، همزمان آغاز هفته پژوهش با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تالار فرهنگ  بر گزار شد.
 
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: امیدوارم این گونه پژوهش‌ها پایه پیشرفت و توسعه کشور در آینده باشد . حدود ۲۰سال از تولید علم و جنبش نرم افزاری که از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مطرح شده است می‌گذرد، در این مسیر، انسان‌هایی همچون شهیدان؛ احمدی روشن، شهریاری، رضایی و… تربیت شدند که در عرصه پژوهش اقداماتی مؤثر انجام داده‌اند و ما یاد و خاطر این عزیزان و همه شهدا را گرامی می‌داریم.
 
وی با تاکید بر اینکه «پژوهش» باید از دوران کودکی شکل بگیرد و در وجود فرد نهادینه شود، گفت: مدارس باید به «زیست بوم کارآفرینی» تبدیل شوند. انتقال دانش باید خود به خود شکل بگیرد و از سوی دانش‌آموز باشد.
 
نوری پژوهش را پایه علم دانست و افزود: مدارس باید فرد را برای این امر آماده کنند و تلاش کنند مسیر انجام پژوهش برای فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموز فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه  پژوهشگر بینای آگاه است که در مسیر پژوهش، توانا می‌شود، عنوان کرد: دانش‌آموز در یک کلاس درس و با یک کتاب واحد، مطلبی را یاد نمی‌گیرد؛ بنابراین محیط یادگیری باید متنوع باشد تا کیفیت آموزشی، افزایش یابد.
 
وزیر آموزش و پرورش دانش‌آموز پژوهشگر را فردی خودکنترل و مستقل دانست و اظهار کرد: مدرسه، معلم و مدیر مدرسه باید پژوهش محور باشند و پژوهش‌ها نیز در آموزش و پرورش باید براساس سند تحول بنیادین شکل بگیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه  فرآیند یادگیری و تدریس محتواهای آموزشی باید پژوهشی باشند،  گفت: مدیر پژوهش محور باید پژوهش را در مدرسه و محله ترویج دهد. «معلم» باید خود پژوهشگر باشد تا بتواند استعداد‌های مستعد پژوهشی را شکوفا کند همچنین «مدیر
پژوهش محور» باید دانش آموزان را به فعالیت پژوهشی، تشویق و ترغیب کند.
 
نوری در بخش دیگری از صحبت هایش جان باختن دو دانش آموز کرمانشاهی در سانحه تصادف را تسلیت گفت و افزود: خود را در غم خانواده‌های داغدار دانش آموزان سهیم می‌دانم.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک «روز پرستار»، گفت: پرستاران در عرصه کرونا بی‌وقفه تلاش کردند برخی از این عزیزان جان خود را در مسیر تأمین سلامت جامعه فدا کردند و ما قدردان این قشر زحمتکش هستیم.
 
۴۵ اثر پژوهشی دانش آموزان در این همایش با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، بصورت همزمان از طریق فضای مجازی در سراسر کشور، برگزار می‌شد، تجلیل به عمل آمد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!