چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۰۱:۰۸
دولت - کد خبر : 15162
يكشنبه، ۲۶ دي، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

تاکید رئیس جمهور بر توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین

اکنون ظرفیت های گسترده ای برای توسعه روابط خارجی با کشورهای منطقه و حوزه آمریکای لاتین ایجاد شده است که باید با فعال کردن این ظرفیت ها منافع ملت تامین شود.

تاکید رئیس جمهور بر توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت با تاکید بر لزوم خدمت خالصانه و تلاش همه جانبه برای رفع مشکلات مردم، اظهار داشت: اعضای هیئت دولت ضمن تبیین و تشریح نقاط قوت و موفقیت های خود در بخش های مختلف به ویژه در زمينه معيشت و تامین کالاهای اساسی، تلاش کنند هیچ ضعف و نارسایی در عملکرد نداشته باشد.

رئیسی در ادامه توجه و صیانت از محيط زيست را وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: رعایت مسائل زیست محیطی برای همه دستگاه ها ضروری است. اما حوزه محیط زیست نیز باید برای برون رفت از مشکلات راهکار داشته باشد و موجب توقف بی دلیل پروژه ها نشود.

رئیس جمهور با اشاره به راه اندازی تورهای گردشگری ویژه معلولین گفت: همه دستگاه ها در حیطه مسئولیت های خود باید تلاش کنند تا زندگی و رفت و آمد معلولین در سطح شهر و ادارات تسهیل شود و تهیه وسيله نقليه متناسب برای این عزیزان از جمله وظایفی است که بر عهده دولت است.

میراث فرهنگی گنج های گرانبهایی هستند که باید برای عصرها و نسل های آینده حفظ شود لكن توجه به حفظ میراث فرهنگی موجود در بافت های فرسوده نباید موجب اختلال در زندگی مردم شود.

وی همچنین دستور داد اعتبار پیمانکاران بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان تامین شود تا آنها با سرعت فعالیت های خود را ادامه دهند.

رئیسی در ادامه بر تقویت همکاری و گسترش روابط خارجی به ویژه با کشورهای همسایه و حوزه آمریکای لاتین تاکید و گفت: اکنون ظرفیت های گسترده ای برای توسعه روابط خارجی با کشورهای منطقه و حوزه آمریکای لاتین ایجاد شده است که باید با فعال کردن این ظرفیت ها منافع ملت تامین شود و وزرا باید با جدیت طرح های مشترک را پیگیری و اجرایی کنند.

رئیس دولت سیزدهم در ابتدای سخنان خویش ضمن تسلیت رحلت حضرت ام البنین (س) با تجلیل از جایگاه این بانوی بزرگوار، اظهار کرد: حضرت ام البنين (س) غير از جایگاه مادر و همسر شهید بودن نقش مهمی در ماندگاری و رساندن پیام عاشورای حسینی داشتند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!