شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۰:۱۰
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17426
شنبه، ۲۷ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

تاثیر آخرین اقدام فدارل رزرو روی رمز ارز ها

بیت کوین پس از آخرین اقدام فدرال رزرو همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

تاثیر آخرین اقدام فدارل رزرو روی رمز ارز ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  بازارهای ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین و اتریوم در نیمه دوم هفته به رشد خود ادامه دادند و فدرال رزرو آمریکا در مجموع 300 میلیارد دلار سرمایه به بانک ها تزریق کرد. پس از فروپاشی برخی بانک ها از جمله بانک سیلیکون ولی ، بانک های ایالات متحده مقادیر زیادی نقدینگی از فدرال رزرو طلب کردند.  

 

فدرال رزرو به بانک ها بیش از 152.9 میلیارد دلار سرمایه تزریق کرد.  که از سال 2008 تا به الان بی سابقه بوده فدرال رزرو قبلاً 112 میلیارد دلار  در طول بحران 2008 به بازار منتقل کرده بود.

 

اتخاذ یک سیاست پولی سختگیرانه توسط فدرال رزرو با هدف کاهش ترازنامه تأثیر منفی بر دارایی های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال داشت.  همراه با آخرین تحولات، بازارهای پول کریپتو چشم انداز مثبت صعودی خود را تحت رهبری بیت کوین حفظ کردند

 

علاوه بر این، داده‌های زنجیره‌ای رشد قوی شبکه بیت‌کوین را علیرغم نوسانات گسترده در بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر نشان می‌دهد.

 

طبق ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای Santiment، «مجموع آدرس‌های BTC دلاری 1.71 میلیون دلار افزایش یافته است، یعنی 3.95 درصد افزایش در یک دوره نسبتاً کوتاه،» در دو ماه گذشته علاوه بر این، داده های Santiment همچنین تراکنش های عظیم نهنگ ها و سپرده های بیش از 1 میلیارد دلاری را در بیت کوین نشان می دهد.

 

رشد ترازنامه فدرال رزرو چه تاثیری بر بازار رمزارزها می‌گذارد؟

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷ درصد و در طول یک هفته گذشته بیش از ۳۰٪ افزایش یافته است. 

 با این حال، حجم معاملات هنوز افزایش نیافته است که نشان می‌دهد معامله‌گران هنوز منتظر سیگنالی برای ورود به بازار هستند.

پیش از این، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند قیمت بیت کوین دوباره از ۲۵،۰۰۰ دلار فراتر رود و برای صعود بیشتر، بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۵،۳۰۰ دلار) باقی بماند. بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران و داده‌های آنچین، احتمالا افزایش قیمت بیشتر و صعود تا ۳۰،۰۰۰ دلار وجود دارد.

 

رکت کپیتال، تحلیلگر مشهور رمزارزها در توییتی نوشت:

از نظر تکنیکال، در صورتی که بیت کوین با ورود به ماه آوریل سطوح بالای خود را حفظ کند، روند نزولی کلان آن شکسته خواهد شد. در صورت شکسته شدن روند نزولی کلان، بازار صعودی جدید تایید شده و مشخص می‌شود نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) قیمت به کف رسیده است.

موسسه گلدمن ساکس اکنون انتظار دارد بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در نشست ماه می به جای 0.5%، به میزان 0.25% افزایش دهد . این موسسه اوج نرخ بهره را از 3.75% به 3.5% کاهش داد. گلدمن ساکس معتقد است که بانک مرکزی اروپا با وجود نوسانات بازار مالی، همچنان در حالت انقباض باقی می ماند. ما انتظار داریم که تورم خالص اروپا در ماه های آینده ثابت بماند و در ماه مارس به 5.8 درصد افزایش یابد.

 

وضعیت بحرانی برای آمریکا 

بانک های اسرائیلی درست قبل از فروپاشی یک میلیارد دلار از SVB منتقل کردند.

به گزارش تایمز اسرائیل، بانک‌های بزرگ اسرائیل از فروپاشی بانک سیلیکون ولی غافلگیر نشدند و توانستند یک میلیارد دلار از این بانک را کمی قبل از توقیف آن توسط مقامات فدرال به حساب‌های اسرائیل منتقل کنند.

در این نشریه آمده است: «دو بانک بزرگ اسرائیل، بانک لیومی و بانک هاپولیم، اتاقی را راه‌اندازی کردند که شبانه‌روز کار می‌کرد تا به شرکت‌ها کمک کند پول خود را از SVB - قبل از توقیف - به حساب‌های اسرائیل منتقل کنند.

روزنامه هاآرتص همچنین گزارش داد که در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در ایالات متحده نمی‌توانستند وجوه خود را قبل از ورشکستگی بانک برداشت کنند، «بسیاری از شرکت‌های اسرائیلی توانسته‌اند پول خود را به موقع خارج کنند، اما واضح است که اینطور نیست. هر کس."

هاآرتص افزود: شرکت‌هایی که سپرده‌هایشان در حال حاضر قفل شده است، به دنبال پنهان کردن این موضوع هستند، زیرا نگران این هستند که هر شایعه‌ای ممکن است مشتریان، تأمین‌کنندگان و کارمندان را دور کند.

 

خبر ورشکستگی بانک دیگر در ایالات متحده آمریکا

ساعتی پیش رگولاتورهای مالی آمریکا از تعطیلی بانک Signature Bank خبر دادند. بعد از ورشکستگی بانک سیلورگیت و سیلیکون ولی این سومین فاجعه بانکی اتفاق افتاده دریک هفته اخیر است.

در بیانیه ای که توسط وزارت خدمات مالی نیویورک (DFS) منتشر شد، اعلام شد که شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) برای محافظت از سپرده گذاران خود، یک متولی را برای Signature Bank تعیین کرده است.

بانک Signature Bank تقریباً 110.4 میلیارد دلار دارایی و تقریباً 88.6 میلیارد دلار سپرده دارد و این بانک بیمه FDIC است.

در این بیانیه تاکید شده است که DFS با نظارت بر روند بازار به منظور حمایت از مصرف کنندگان، برای حفظ ثبات سیستم مالی جهانی با عملکرد سالم موسسات تحت نظارت خود، با سایر نهادها همکاری نزدیک دارد.

 

توسط دادگاه نیویورک درخواست توقف فروش شرکت وویجر به بایننس آمریکا رد کرد

دادگاه نیویورک با ارزیابی فرآیند ورشکستگی شرکت وویجر، درخواست توقف قرارداد فروش این شرکت به Binance. US را که پس از SEC توسط دولت نیز ارائه شده بود، رد کرد.

قاضی دادگاه این درخواست دولت آمریکا را  با استدلال اینکه صبر بیشتر به مشتریان این شرکت آسیب می رساند رد کرد و تصمیم گرفت که معامله یک میلیارد دلاری انجام شود .

درخواست توقف معامله که توسط دادستانی کل ایالات متحده ارائه شد، به این دلیل مطرح شد که معتقد است وویجر و کارمندان آن به دنبال پنهان کردن نقض قوانین مالیاتی یا اوراق بهادار با این فروش بودند.  با این حال، مایکل وایلز، قاضی ناحیه جنوبی نیویورک، گفت چنین خطری را در معامله ای که تایید کرده است نمی بیند.

 

فدرال رزرو سیستم پرداخت همزمان را در ماه جولای فعال می کند

 با تلاش برای رفع تاخیر در تراکنش های مالی، سرویس  FedNow در اوایل ماه آینده برای عموم قابل دسترس می‌شود .  این سیستم به صورت شبانه روزی در دسترس خواهد بود و دسترسی کامل به وجوه را فراهم می کند.

رئیس فدرال رزرو، در مورد این سیستم می گوید: ما از موسسات مالی و شرکای صنعتی دعوت می کنیم تا از سرویس FedNow استفاده کنند.  سخت در حال کار بر روی این سیستم جدید هستیم که در آن یک راه حل مدرن پرداخت فوری ارائه خواهیم داد."

علاوه بر این، FedNow به عنوان پیشگام بالقوه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) دیده می شود.  اما این سرویس همچنین می‌تواند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دلار دیجیتال، یعنی قابلیت انتقال فوری را تضعیف کند.  مقامات فدرال رزرو گفتند که هنوز تصمیمی در مورد سرنوشت CBDC اتخاذ نکرده اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!