سه شنبه، 18 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 7th of May 2024
۲۲:۰۱
پنجشنبه، ۳۰ آذر، ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

بیل گیتس، ۲۰۲۴ را سال هوش مصنوعی مولد می‌داند

بیل گیتس از شکل‌گیری آینده‌‌ای مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌گوید و این فناوری را ستاره‌ی سال ۲۰۲۴ می‌داند.

بیل گیتس، ۲۰۲۴ را سال هوش مصنوعی مولد می‌داند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، ۲۰۲۳ سال بسیار مهمی برای هوش مصنوعی مولد بوده است و پیشرفت‌های این فناوری در سال آینده هم ادامه پیدا می‌کند.

 
بیل گیتس، مدیر‌عامل سابق مایکروسافت، با نگاهی به سال گذشته و نزدیک‌شدن به سال ۲۰۲۴، یادداشتی را در گیتس نوتز، وب‌سایت شخصی خود، منتشر کرده و توضیح داده است که هوش مصنوعی چگونه آینده را شکل خواهد داد.
 
گیتس از دریچه‌ی چشم‌های نوه‌ی جوان خود به آینده می‌نگرد و معتقد است که نسل جدید وارث دنیایی کاملاً مبتنی‌بر هوش مصنوعی خواهد بود. در‌حالی‌که بسیاری استدلال می‌کنند که این فناوری هنوز جدید است، در‌حال‌حاضر نیز، شاهد تأثیر آن بر حوزه‌های مختلف از‌جمله ریاضیات و پزشکی و آموزش هستیم.
 
بسیاری از کاربران به‌دلیل مسائل حریم خصوصی مرتبط با این فناوری نگران هستند؛ اما دولت آمریکا پیش‌از‌این از‌طریق فرمانی اجرایی به برخی از این مسائل رسیدگی و اخیراً صادرات چند مدل کارت گرافیک انویدیا به چین را به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع کرده است.
 
دولت ایالات متحده به‌سرعت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام نه برای ضربه به اقتصاد کشور، بلکه با هدف ایجاد کنترل بر تراشه‌های هوش مصنوعی صورت گرفته است. چین از آن زمان به کارخانه‌های بازیافت GPU روی آورده است تا نیاز خود به تراشه‌های هوش مصنوعی را برآورده کند.
 
بیل گیتس ظهور هوش مصنوعی را با زمانی مقایسه می‌کند که اینترنت برای اولین‌بار ظاهر شد. وی به‌یاد می‌آورد که چگونه فناوری از ابتدا شکل گرفته و تکامل یافته است. بیل گیتس می‌گوید:
 
اکنون در ابتدای راه هستیم. این دوره‌های زمانی هیجان‌انگیز و گیج‌کننده هستند و اگر هنوز نحوه‌ی استفاده از هوش مصنوعی را به بهترین شکل متوجه نشده‌اید، تنها نیستید. امسال تصمیم گرفتم از ابزارهای هوش مصنوعی برای تجزیه‌و‌تحلیل استراتژی‌های مالی استفاده کنم که نیازمند خواندن صدها صفحه از مطالبی است که هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور دقیق برای من خلاصه کند؛ اما عادت‌های قدیمی به‌سختی از بین می‌روند و در‌نهایت به همان روش قدیمی آن‌ها را آماده کردم.
 
گیتس بر سرمایه‌گذاری‌ خود درزمینه‌ی نوآوری در زمان کار در مایکروسافت و امروز در بنیاد بیل و ملیندا گیتس تأکید می‌کند. وی افزود که نوآوری به ظهور برق، خودرو، هواپیما و پیشرفت‌های چشمگیری در علم پزشکی در سال‌های اخیر کمک کرده است.
 
او می‌گوید که از سال ۲۰۰۰، تعداد کودکانی که قبل از ۵ سالگی از دنیا می‌روند، به نصف کاهش یافته است. گیتس این موفقیت را به نوآوری نسبت داد و گفت که نوآوری به دانشمندان کمک کرد تا واکسن‌های مؤثر و کارآمدی تولید کنند که برای همه ایمن و مقرون‌به‌صرفه باشند.
 
بیل گیتس ازطریق بنیاد خود قصد دارد این فناوری را بیشتر بررسی و توانایی‌های آن را برای توسعه‌ی داروهای جدید با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بهینه کند.
 
به‌گفته‌ی گیتس، شرکت‌های دیگری نیز در‌حال‌حاضر به همین روش روی داروهای سرطانی کار می‌کنند؛ اما یکی از اولویت‌های مهم بنیاد گیتس درزمینه‌ی هوش مصنوعی این است که مطمئن شود این ابزارها برخی مسائل بهداشتی را برطرف کنند که به‌طور نامتناسبی بر قشر فقیر مردم جهان تأثیر می‌گذارند؛ از‌جمله ایدز و سل و مالاریا.
 
به همین منظور، بنیاد گیتس در حال بررسی انواع نوآوری‌ها در هوش مصنوعی است تا از این فناوری برای بهبود شرایط زندگی در مناطق محروم استفاده کند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 18 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!