شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۴:۳۳
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17180
سه شنبه، ۱۱ بهمن، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

بهترین سطح قیمت برای خرید بیت کوین از نگاه تحلیلگران

در روزهای اخیر، قیمت بیت کوین در محدوده ۲۳ هزار دلار در نوسان بوده است. به نظر می‌رسد که معامله‌گران برای خرید در سطوح پایین‌تر و کسب سود بیشتر، منتظر کاهش قیمت این ارز دیجیتال هستند. پیش‌تر، مایکل ون ده پوپه (Michael van de Poppe)، تحلیلگر معروف، کاهش قیمت بیت کوین تا ۲۱٫۵ هزار دلار را قبل از یک رالی دیگر پیش‌بینی کرده بود.

بهترین سطح قیمت برای خرید بیت کوین از نگاه تحلیلگران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، کردیبل کریپتو (Credible Crypto)، تحلیلگر بازار نیز در تاریخ ۲۸ ژانویه با انتشار توییتی گفت که بیت کوین پتانسیل ادامه حرکت صعودی و افزایش به سطوح بالاتر از ۲۵ هزار دلار را دارد، با این حال، از آنجایی که این ارز دیجیتال با مقاومتی قوی در محدوده ۲۳٫۲ هزار دلار مواجه است، احتمال کاهش قیمت آن تا ۲۱٫۵ هزار دلار وجود دارد.

به گفته این تحلیلگر، محدوده بین ۱۹٫۵ هزار دلار تا ۲۰٫۵ هزار دلار منطقه ایده‌آلی برای خرید است و معامله‌گرانی که در این سطح خرید کنند، زمانی که قیمت بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار برسد، سود قابل‌توجهی خواهند داشت.  بنابراین، معامله‌گران احتمالاً به دنبال کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار هستند تا یک رالی عظیم به سمت ۳۰ هزار دلار را شروع کنند.

بیت کوین (BTC) به تازگی یازدهمین روز متوالی خود را خارج از منطقه «ترس» در شاخص طمع رمزنگاری کرده است و طولانی‌ترین رگه‌های ترس خود را از مارس گذشته تثبیت کرده است.

شاخص ترس و طمع بیت کوین 61 طمع  است ، در همین حال، احساسات بیت کوین  در منطقه "طمع" ثابت است در فاصله 2 روز مانده به اعلام نرخ بهره و سخنرانی اقای جروم پاول بالاترین سطح آن از زمان اوج روند صعودی در حوالی 16 نوامبر 2021 است، زمانی که قیمت آن حدود 65000 دلار بود.

 

خرید 9000 بیت کوین توسط یک نهنگ بیت کوین

یک آدرس بیت کوین خارج از بازار بیش از 9000 بیت کوین (BTC) به حساب خود اضافه کرده است. یک نهنگ بیت کوین خرید بزرگ دیگری انجام داد.  بیش از 9 هزار بیت کوین به حساب خود اضافه کرد، در حالی که تعداد کل بیت کوین ها را به 33217.70 BTC افزایش داد.

مشاور سابق سیاست پولی بانک خلق چین اعلام کرد که چین ارزهای دیجیتال را برای مبارزه با پولشویی ممنوع کرده است.  اما او خاطرنشان می کند که این می تواند منجر به از دست رفتن فرصت ها می‌شود.

 

بیت کوین حدودا 60 درصد بالاتر از نرخ جهانی آن در نیجریه معامله می شود!

قیمت بیت کوین در نیجریه در بحبوحه تلاش های مستمر بانک مرکزی برای سوق دادن شهروندان خود به پول نقد دیجیتالی شده، بسیار بالاتر از سطح بازار است.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت یک بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال نیجریه NairaEX در حال حاضر 17.8 میلیون نایرا است که معادل 38792 دلار است.  این نشان دهنده بیش از 60 درصد حق بیمه نسبت به قیمت فعلی بازار بیت کوین است که در زمان نگارش این خبر حدود 23700 دلار است.

 

شهر بیت کوین السالوادور برنده جایزه طراحی شد

پروژه های جدید متمرکز بر بیت کوین در السالوادور، اولین کشوری که ارز دیجیتال پیشرو بیت کوین را به عنوان یک واحد پرداخت قانونی پذیرفته است، همچنان ادامه دارد.  بیت کوین سیتی، جایزه طراحی را دریافت کرد.

 جوایز طراحی لوپ یک جایزه سالانه است که ماموریت آن تبدیل شدن به یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین جوایز طراحی در زمینه های معماری، داخلی، منظره، محصول، عکاسی معماری و ویدئوی معماری است.  LOOP به عنوان یک پلت فرم باز برای خلاقیت و استعداد شناخته شده است.

پروتکل کاردانو (ADA) نقطه عطف ستودنی جدیدی را ثبت کرده است زیرا مجموع کیف پول های موجود در پروتکل از ابتدای سال تاکنون بیش از 50000 افزایش یافته است.  یوهن، سفیر اکوسیستم کاردانو در توییتر آماری را به اشتراک گذاشت و اشاره کرد که مجموع کیف پول‌های موجود در این پروتکل از 3،842،867 ثبت شده در 1 ژانویه به 3،894،735 کیف پول ثبت شده است.

افزایش تقاضا و فعالیت روی پروتکل ارزش بازار ADA را از 8.48 میلیارد دلار که در اواخر سال گذشته مشاهده شد به بیش از 13 میلیارد دلار امروز افزایش داده است، رشدی که نشان دهنده جهش 43 درصدی است. فعالیت‌های فزاینده در پروتکل کاردانو باعث تحریک مداوم ADA می‌شود که به نوبه خود ممکن است باعث رشد قیمت این ارز شود .

 

 نهنگ های برتر در میان رالی عظیم این توکن های رمزنگاری را می خرند

نهنگ‌ها توکن‌های رمزنگاری Shiba Inu، Polygon (MATIC) و Decentraland پر استفاده ترین قراردادها و توکن های هوشمند هستند که توسط نهنگ های برتر اتریوم جمع آوری شده اند.

بهبود بازار کریپتو توسط سرمایه‌گذاران خرد آغاز می‌شود، زیرا ارزش بازار جهانی کریپتو به بیش از 1 تریلیون باز می‌گردد. در حالی که در روزهای اولیه مشارکت نهنگ‌ها وجود نداشت، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که نهنگ‌ها در حال حاضر فعالانه توکن‌های رمزنگاری را خریداری و معامله می‌کنندبیت کوین و اتریوم نیز شاهد انباشت نهنگ هستند زیرا قیمت همچنان به بالاترین سطح خود ادامه می دهد. 

1. طبق  WhaleStats ارز، MATIC یکی از پرکاربردترین قراردادهای هوشمند در بین 5000 نهنگ برتر ETH در 24 ساعت گذشته است. شبکه Polygon (MATIC) در اواسط ژانویه برای کاهش افزایش هزینه گاز و حل مسائل مربوط به سازماندهی مجدد زنجیره، تحت ارتقا و هارد فورک قرار گرفت.

2. پلتفرم Santiment گزارش داد که یک نهنگ 59 میلیون توکن MATIC به ارزش 56 میلیون دلار خرید. این نهنگ درست قبل از جهش 20 درصدی قیمت MATIC توانست MATIC را خریداری کند. 

3. پر استفاده ترین قرارداد هوشمند در میان 100 نهنگ برتر ETH در 24 ساعت است. علاوه بر این، MANA 10 توکن برتر خریداری شده در بین 100 نهنگ بزرگ ETH در 24 ساعت گذشته است.

4. توکن Shiba Inu پر استفاده ترین قرارداد هوشمند و توکن های خریداری شده توسط نهنگ های برتر اتریوم در 24 ساعت گذشته است.

کاردانو به عنوان یکی از مشهورترین پروژه‌های اثبات سهام (PoS)، طی این هفته اتفاقات مهمی را شاهد خواهد بود. قرار است استیبل کوین DJED و پلتفرم پرداختی غیرمتمرکز COTI بر روی این شبکه راه‌اندازی شوند.

 استیبل کوین جدید، نقدینگی این اکوسیستم را افزایش خواهد داد. احتمال این است که این رویدادها بر قیمت کاردانو (ADA) نیز تآثیراتی بگذارد.  استیبل کوین Djed شبکه کاردانو در 31 ام ژانویه در Mainnet (شبکه اصلی) فعال خواهد شد.

 

5 ارز‌دیجیتال پیشنهادی این هفته، توسط سایت Cointelegraph ، بنابر داده‌های سایت کوین‌تلگراف، در صورت رشد قیمت بیت‌کوین به 24000 دلار، 4 ارز دیگر ممکن است رشد قیمتی خوبی را تجربه کنند.

1. BTC

2. LTC

3. AVAX

4. APT 

5. FTM

 

بازار استیبل‌کوین‎ طی ۴۴ روز اخیر، ۳ میلیارد دلار دیگر ریزش داشت.

با وجود اینکه در ۳۰ روز گذشته حجم بازار تتر بیش از ۲ درصد رشد داشته است،‌ سایر رمزارزهای باثبات  افت شدیدی پیدا کردند و همین امر موجب کاهش حجم بازار استیبل‌کوین‌ها شد. 3 میلیارد دلار توکن دلاری در 44 روز پاک شد زیرا سوآپ های استیبل کوین تقریباً 80 درصد از حجم تجارت جهانی ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد.

 

لایحه ای برای اجازه دادن به آژانس های دولتی برای پذیرش پرداخت های رمزنگاری شده

 لایحه ای در ایالت نیویورک ایالات متحده ارائه شده است که به آژانس های دولتی اجازه می دهد پرداخت های ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتر، لایت کوین و بیت کوین کش را بپذیرند. این قانون پیشنهاد می‌کند که کریپتو به عنوان «وسیله‌ای برای پرداخت جریمه‌ها، جریمه‌های مدنی، اجاره، نرخ‌ها، مالیات‌ها، هزینه‌ها» و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

 بر اساس شرح این لایحه در وب سایت سنای ایالت نیویورک، کلاید وانل، عضو مجلس ایالت نیویورک، پنجشنبه لایحه ای را ارائه کرد که «ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان نوعی پرداخت برای آژانس های ایالتی ایجاد می کند». 

 

تحلیلگران معتقدند که بازار خود را برای شروع یک فاز صعودی در سال 2023 آماده می کند.

مهم ترین مبنای این مسیر صعودی را می توان تحرکات یک هفته ای تا یک ماهه بیت کوین در نظر گرفت. زمانی که بازار برای مدتی طولانی در روند نزولی قرار گرفته باشد و یا با شوکی ناگهانی به کف قیمتی خود نزدیک شود، درصد بیتکوین‌هایی که عمر آن‌ها بین ۱ هفته تا ۱ ماه است، ناگهان از نواحی پایین این معیار افزایش پیدا می‌کند و قیمت بیتکوین برای مدتی در محدوده آبی رنگ حرکت می‌کند.

معمولاً بعد از این مرحله، فاز صعودی آغاز می‌شود و مجدداً تعداد بیتکوین‌های این گروه سنی به سرعت افزایش می‌یابد.  در حال حاضر مدت زمان تشکیل کامل کف قیمتی مشخص نیست؛ اما در سال جاری هر زمانی که قیمت ریزش قابل توجهی داشته باشد، خرید پله‌ای بیتکوین بهترین استراتژی خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت Apecoin: گاوهای APE به یک مانع دشوار نزدیک می‌شوند که ممکن است برای عبور سخت باشد. قیمت Apecoin در این هفته در حال صعود است زیرا گاوها ششمین هفته مثبت را دنبال می کنند. این توکن قرار است در آگوست 2022 به اوج خود برسد. ریسک نقض این حرکت برگشت قیمت به مووینگ اورج ۵۵ روزه است.

 

کره جنوبی سیستم ردیابی ارزهای دیجیتال را در سال 2023 راه اندازی می کند

سیستم ردیابی ارز مجازی برای نظارت بر تاریخچه تراکنش ها، استخراج اطلاعات مربوط به تراکنش ها و بررسی منبع وجوه قبل و بعد از حواله استفاده خواهد شد. وزارت دادگستری کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد یک سیستم ردیابی رمزنگاری را برای مقابله با ابتکارات پولشویی و بازیابی وجوه مرتبط با فعالیت های مجرمانه معرفی کند.

 

ماینینگ رمزارزها به احتمال زیاد در کشور روسیه ممنوع شود.

مهم ترین مسئله ای که باعث شده تا مشاوران کرملین دست به این اقدام بزنند کمبود انرژی و مدیریت آن برای مصارف گرمایشی بوده است.

مشاوران کرملین پیشنهاد کرده‌اند که استخراج رمزارزها در بلوک‌های آپارتمانی و خانه‌ها یا حداقل در بخش‌هایی از روسیه که با کمبود انرژی مواجه هستند از جمله مسکو، ممنوع شود. انگیزه اعلام شده برای این پیشنهاد هم جلوگیری از آتش سوزی در ساختمان‌های مسکونی است که اخیرا زیاد شده است.

 

 سایه رکود اقتصادی بر آمار اشتغال نیروی کار آمریکا؛ بازارهای مالی از این تکانه ها بی تاثیر نخواهند بود.

شرکت خدمات‌ مالی و  بانکداری آمریکایی چندملیتی Bank of America هشدار داد که کشور ایالات متحده در سه ماهه اول ۲۰۲۳ ماهانه ۱۷۵ هزار شغل از دست خواهد داد. نمونه این وضعیت اسفناک اقتصادی، شرکت گوگل است ‌که در همین هفته، ۱۲ هزار نیروی کار خود را تعدیل کرد.

 

گزارش تحقیقاتی جدید توسط یکی از چهار سازمان حسابداری بزرگ در جهان، KPMG:

90 درصد از ثروتمندترین سرمایه گذاران هنگ کنگ و سنگاپور می گویند که دارایی های دیجیتالی و بیت کوین را خریداری کرده یا دارند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!