دوشنبه، 17 ارديبهشت، 1403 | Monday 6th of May 2024
۰۸:۱۷
سیاست - کد خبر : 8903
چهارشنبه، ۰۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

به ارتش و سپاه افتخار می کنیم ؛ باید جهان پساکرونا را ببینیم

نیروهای مسلح که ارتش و سپاه هستند و هر دو نقش مهمی در امنیت ملی ما دارند.

به ارتش و سپاه افتخار می کنیم ؛ باید جهان پساکرونا را ببینیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور حسن روحانی امروز (چهارشنبه 1 اردیبهشت) در جلسه هیئت دولت با تاکید بر اینکه ارتش و سپاه در هر مقطعی نیاز بوده در صحنه بودند و به خاطر تلاش ها و فداکاری هایی که نیروهای مسلح در 42 سال گذشته نسبت به ملت و کشور خود انجام داد به آنان افتخار می کنیم.

روحانی در جلسه هیئت دولت با اشاره به روز ارتش و سپاه، اظهار داشت: روز 29 فروردین سال 58 با فرمان امام راحل روز ارتش نامگذاری شده است. چند روز بعد در دوم اردیبهشت همان سال هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد ، هر دوی این فرمان ها مهم بودند. اگر اقدام امام (ره) برای احیای ارتش در پایان فروردین 58 و تاسیس سپاه در اردیبهشت 58 نبود در آن شرایط اگر جنگی بر ما تحمیل می شد چه فاجعه بزرگی در تاریخ کشور ما به وجود می آمد.

وی با بیان اینکه همه کارهای امام حکیمانه بر مبنای حکمت و خرد و مصلحت بود ، گفت: یکی از نمونه های تدابیر ایشان این بود که ظرف چند روز در سال 58 دو فرمان مهم صادر کردند که برای امنیت ملی بسیار مهم است. نه تنها برای آن زمان حتی امروز هم بعد از حضور مردم، که حضور مردم در امنیت ملی اول است، نیروهای مسلح که ارتش و سپاه هستند و هر دو نقش مهمی در امنیت ملی ما دارند.

بحث کشاورزی برای امنیت غذایی مهم است

رئیس جمهور در ادامه از سه تصمیم روز گذشته ستاد اقتصادی دولت گفت و بیان داشت: تصمیم اول ما روز گذشته نسبت به بخش کشاورزی بود، کشاورزی در بحث امنیت غذایی برای ما بسیار مهم است. این بحث رشد اقتصادی کشور و اشتغال هم در جای خود اهمیت دارد، اما امنیت غذایی از مسائل بسیار مهم برای یک کشور است. ما در روزهای پایانی دولت قرار داریم و 1-5 روز دیگر دولت پایان می پذیرد و باید برای این 105 روز و چه دولت های بعدی برنامه ریزی داشته باشیم.

روحانی با اشاره به اینکه سلامت مردم جایگاه ویژه ای پیدا کرده است، گفت: ما از امروز به بعد باید دوران را دوران پساکرونا ببینیم، قبل از آن یعنی در سال 98 و در دی و بهمن سایر کشور ها و بعد هم ما گرفتار کرونا شدیم، به شکل دیگری برنامه ریزی می شد اما امروز باید جهان پس از کرونا را ببینیم. همه ما فکر می کردیم که به خاطر پیشرفت علم ، دانش و علم پزشکی و بخش بهداشت و اقدامات فراوانی که در این زمینه انجام گرفته، دوران بیماری های مسری ، عفونی و اپیدمی تمام شده است و این بیماری برای قرن های گذشته بود و بشر به رشد و کمالی رسیده و در بهداشت و درمان قدم هایی برداشته که دیگر مبتلا نمی شود.

ما هم در کنار سایر کشورها گرفتار موج چهارم کرونا شدیم

وی افزود: همین ویروس که حدود یک سال و نیم است بشر را گرفتار کرده و کشور ما هم یک سال و چند ماه است درگیر ویروس شده است، ما نمی دانیم پایان این بیماری کجاست و برای ما روشن نیست که چه زمای تمام شود. اینکه آیا این ویروس جهش ها یا شرایط دیگری پیدا می کند یا این مساله با واکسن به طور کامل حل نمی شود یا نه، هیچکدام روشن و صد در صد نیست.

رئیس جمهور بیان کرد: الان بشر با موج چهارم ویروس مواجه شده است و ما و کشورهای دیگر هم گرفتار شدیم و هرجا هم یک ویروس جدیدی ظهور و بروز پیدا می کند. که البته همان ویروس کرونا است منتها با جهش هایی که پیدا کرده ، این متاسیون برای ما بسیار نگران کننده است که امروز پیش روی ما می باشد پس مسئله سلامت برای ما اهمیت دارد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز دوشنبه، 17 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!