چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۱۹:۳۱
نظامی بین الملل - کد خبر : 16430
دوشنبه، ۳۱ مرداد، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی در سال های اخیر

مقامات گفتند، در حالی که متحدان به دنبال تشدید آمادگی برای آزمایش های تسلیحاتی احتمالی کره شمالی هستند، کره جنوبی و ایالات متحده بزرگترین رزمایش نظامی مشترک خود را در سال های اخیر از روز دوشنبه با از سرگیری آموزش های میدانی آغاز کردند.

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی در سال های اخیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رزمایش سالانه تابستانی که امسال به سپر آزادی اولچی تغییر نام داده و قرار است در اول سپتامبر به پایان برسد، پس از آن برگزار شد که یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، که در ماه مه به قدرت رسید، قول داد که تمرینات ترکیبی را بیشتر کند و بازدارندگی را علیه شمال افزایش دهد.

به نقل از رویترز، کره جنوبی به طور جداگانه مانورهای چهار روزه دفاع مدنی اولچی را روز دوشنبه آغاز کرد که برای تقویت آمادگی دفاعی طراحی شده است و برای اولین بار از زمان ظهور همه گیری ویروس کرونا برگزار شده است.

یون گفت که مانورهای نظامی و غیرنظامی با هدف بهبود آمادگی کشور برای مطابقت با الگوهای در حال تغییر جنگ، همراه با تهدیدات سایبری در حال تحول علیه تأسیسات کلیدی مانند کارخانه‌های تولید تراشه و زنجیره‌های تأمین است.

یون در یک جلسه کابینه گفت: «حفظ صلح در شبه جزیره کره بر اساس وضعیت امنیتی محکم ما بنا شده است.»

این رزمایش ها پس از کاهش یافتن به دلیل کووید-19 و زمانی که یون به دنبال از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ بود، بزرگترین رزمایش از سال 2017 بود که این رزمایش را تمرینی برای تهاجم نامید.

کره شمالی هفته گذشته دو موشک کروز از ساحل غربی شلیک کرد، پس از آن که کره جنوبی و ایالات متحده آموزش مقدماتی را برای این رزمایش آغاز کردند.

مقامات سئول گفتند، کره شمالی امسال آزمایش های موشکی خود را با سرعت بی سابقه ای انجام داده است و آماده انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود در هر زمان است.

یون گفته است که اگر پیونگ‌یانگ گام‌هایی برای خلع سلاح هسته‌ای بردارد، دولتش مایل به ارائه کمک‌های اقتصادی است، اما کره شمالی پیشنهاد او را رد کرده و آشکارا از او انتقاد کرده است.

وزارت دفاع سئول گفته است که متحدان 11 برنامه آموزشی میدانی از جمله یک برنامه در سطح تیپ - شامل هزاران سرباز - در تابستان امسال برگزار خواهند کرد.

برای مقابله بهتر با تهدیدات موشکی فزاینده کره شمالی که پایتخت کره جنوبی را هدف قرار می دهد، این وزارتخانه اعلام کرد که این کار توانایی های شناسایی موشک را بهبود می بخشد و برای استقرار زودهنگام یک سیستم رهگیر جدید فشار می آورد.

ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در رزمایش دفاع موشکی بالستیک اخیر در سواحل هاوایی شرکت کردند که اولین رزمایش از این دست از سال 2017 است، زمانی که روابط سئول و توکیو به پایین ترین حد خود در سال های اخیر رسید.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!