شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۳:۱۵
محیط زیست - کد خبر : 14217
شنبه، ۱۳ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

برگزاری جلسه نخست کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی

صبح امروز نخستین جلسه کارگروه ملی مقابله با بیان زایی پس از ۴ سال، با ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

برگزاری جلسه نخست کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نمایندگان وزارتخانه های عضو و رؤسای سازمان ها و اصحاب رسانه در وزارت جهاد کشاورزی از حاضران در نخستین جلسه کارگروه ملی مقابله با بیان زایی بودند که صبح امروز با ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.
 
سید جواد ساداتی نژاد در این نشست گفت: برای حفاظت از آب و خاک کشور نیازمند عزم ملی هستیم زیرا منابع طبیعی و آب و خاک متعلق به مردم است و زندگی  مردم به آن وابسته است.
 
وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کارگروه ملی بیابان زدایی افزود: ما باید کار اجرایی کارگروه را با کمک مردم، سازمان های مردم نهاد و نخبگان پیش ببریم.
 
وی با اشاره به این که امروز اولین نشست این کارگروه پس از گذشت ۴  سال از تشکیل آن است، توضیح داد: در دولت سیزدهم باید با اهتمام، قوت و قدرت کار را پیش ببریم تا با حفظ خاک حاصلخیز، محیط زیست و منابع طبیعی را برای نسل های آینده حفظ کنیم.
 
ساداتی نژاد با بیان اینکه منابع طبیعی و خاک حاصلخیز یک میراث بین نسلی برای ما است و باید از آن محافظت کنیم، یادآور شد: از هر دستگاه و وزارتخانه یک نماینده در این کارگروه حضور دارد و در این میان آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی دارد بنابراین حضور وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم است.
 
وی با اشاره به اینکه سیاست ما مقابله با توسعه نیست، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی حامی توسعه با رویکرد حفظ منابع طبیعی است و باید الگوی توسعه ای در این کارگروه ارائه شود. کشورهای موفق توسعه را حفظ و اشتغال ایجاد کرده اند و برای شهروندان خود رفاه به وجود آورده اند بنابراین توسعه با حفظ منابع طبیعی قابل اجرا است.
 
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «قضیه خاک از قضیه آب مهم تر است و سال ها طول می کشد که خاک حاصلخیز ایجاد شود لذا این سرمایه جایگزین ندارد» عنوان کرد: بنابراین رسالت ما، رسالت بزرگی است و این وظیفه مهم به کارگروه ملی بیابان زدایی سپرده شده است.
 
رئیس کارگروه ملی بیابان زدایی خاطرنشان کرد: بزرگترین مدافعان آب و خاک این کشور مردم هستند، این مسئولیت باید به مردم و سازمان های مردم نهاد سپرده شود تا میلیون ها حافظ آب و خاک در کشور داشته باشیم که این امر نیازمند برنامه ریزی مدون و تامین اعتبار از طریق دستگاه های مربوطه است.
 
وی با بیان این که رسانه ها در حفظ آب و خاک کشور نقش مهمی دارند،از اصحاب رسانه خواست: به این کارگروه کمک کنید تا بتوانیم منابع طبیعی و خاک حاصلخیز این کشور را حفظ کنیم.
 
ساداتی نژاد با اشاره به اینکه طرح های نمونه و موفق در زمینه بیابان زدایی، جنگل کاری و حفظ آب و خاک در کشور انجام شده است، تصریح کرد: این طرح ها باید به عنوان الگو در کشور مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.
 
وی با ابراز امیدواری از اینکه  با نگاه دولت سیزدهم کارگروه ملی بیابان زدایی، رسالت های ملی و بین المللی خود را با مشارکت عمومی مردم، نخبگان و حمایت رسانه ها به سرانجام برساند، به سخنان خود پایان داد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!