جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۴۹
رادیو و تلویزیون - کد خبر : 12051
دوشنبه، ۰۸ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

بررسی نقش رسانه ملی در بزرگداشت مراسم اربعین حسینی

همزمان با دهه پایانی ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی ضمن تاکید بر نقش رسانه برای بزرگداشت ازبعین برنامه های سیما برای پوشش همسان این مناسبت در جلسه شورای معارف سیما بررسی شد.

بررسی نقش رسانه ملی در بزرگداشت مراسم اربعین حسینی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایکنا، جلسه شورای معارف سیما هفتم شهریور ماه با حضور حجج اسلام حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، گنابادی‌نژاد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی و جواد شیخ‌اکبری، دبیر شورای معارف سیما و نمایندگان شورای معارف در شبکه‌های سیما به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.
 
دبیر شورای معارف سیما در این جلسه هکه همزمان با دهه آخر ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی برگزار شد، ضمن اعلام اینکه ویژه‌برنامه‌های محرمی سیما بر اساس نظر سنجی حدود ۵۳ درصد مخاطب داشته‌اند، بر ضرورت برنامه های معرفت افزا در سیما با توجه به ادامه شرایط کرونایی در ایام اربعین و مناسبت های آخرماه صفر تاکید کرد.
 
شیخ‌اکبری افزود: لازم است در سیما شرایطی فراهم شود تا تا مردم از برنامه‌های معرفت‌افزا در حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین حرم‌های مطهر ائمه علیهم السلام استفاده کنند.
 
احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین نیز با اشاره به اینکه معرفت‌افزایی را در فضای اربعین به کمک رسانه می‌توان نهادینه کرد عنوان کرد: رسانه ملی جریان‌سازی اربعین را انجام داده است و بحث رسانه‌ای اربعین را باید به رسانه ملی واگذار کنیم.
 
وی با بیان اینکه امسال ۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین با شعار «الحسین سفینه النجاه»حضور خواهند داشت افزود: اگر قرار است اربعین جهانی شود باید زبان و ادبیات اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم. 
 
برنامه‌های آستان مقدس علی بن موسی الرضا(علیه السلام) برای دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی نیز از سوی گنابادی‌نژاد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در این جلسه تشریح شد.
 
حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی نیز در بخش دیگری از این نشست به استفاده از محدوذیت ها به عنوان فرصت اشاره کرد و گفت: باید فضا را به سمت معارف اربعین ببریم و معارف اربعین به عنوان امتداد عاشورا با ابزار رسانه در جامعه نهادینه شود. 
 
نمایندگان شورای معارف شبکه‌های سیما نیز در ادامه این جلسه به بیان نقطه نظرات خود درباره ویژه‌برنامه‌های اربعین و دهه آخر ماه صفر پرداختند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون
پربیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!