جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۵۸
فناوری - کد خبر : 4638
پنجشنبه، ۱۲ تير، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

بررسی مشخصات منتشر شده دنا پلاس توربو اتوماتیک + پیش بینی قیمت

مدل اتوماتیک دنا پلاس با آپشن های بیشتری نسبت به مدل دنده ای وارد بازار خواهد شد

بررسی مشخصات منتشر شده دنا پلاس توربو اتوماتیک + پیش بینی قیمت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از دیجیاتو، پیش از این اعلام شده بود که ایران خودرو با توجه به استقبالی که از خودرو "دنا پلاس توربو" صورت گرفته قصد دارد این خودرو را مجهز به گیربکس اتوماتیک کرده و با عنوان "دنا پلاس توربو اتوماتیک" راهی بازار کند. 
 
دنا پلاس توربو اتوماتیک از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با دنا پلاس توربو دنده ای ندارد، مساله بارز در نمای کلی دنا پلاس اتوماتیک عدم هماهنگی قسمت های مختلف خودرو است که برای اصلاح آن ایران خودرو نیاز به طراحی محصولی کاملا جدید خواهد داشت. با این حال به روز رسانی های صورت گرفته در ورژن اتوماتیک نسبت به دنا و دنا پلاس معمولی قابل قبول هستند و نسخه متفاوتی از دنا پلاس را به نمایش می گذارند. 
 
گیربکس این خودرو ساخت پانچ بلژیک بوده و دوحالته است، یعنی حالت های اسپرت و زمستانی را نیز در اختیار راننده قرار می دهد. جالب است که ایران خودرو میزان مصرف ترکیبی برای هردو مدل را تقریبا یکسان اعلام کرده است. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر به حجم 1646 cc است که می تواند 113 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گفته می شود که دنا پلاس اتوماتیک در سه تیپ L1,L2 و L3 از سال 1400 به مشتریان تحویل داده خواهد شد، البته پیش فروش این خودرو از سال 1298 آغاز شده است. 
 
 
مدل اتوماتیک دنا پلاس با آپشن های بیشتری نسبت به مدل دنده ای وارد بازار خواهد شد و پیش از افزایش قیمت خودروها پیش بینی می شد قیمت آن حدود 65 میلیون تومان باشد. درحال حاضر قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست اما براساس پیش بینی کارشناسان قیمت آن در کارخانه بالای 150 میلیون تومان خواهد بود. 
 
  • آپشن های رفاهی در تیپ های مختلف دنا توربو پلاس اتوماتیک

تیپ L1 به تجهیزات اندکی مجهز شده که برخی از این امکانات در سمندLX های قدیمی موجود هستند، صندلی های خودرو چرمی نیست و روکش پارچه ای دارد. خبری از سانروف هم در این تیپ نخواهد بود، نکته مثبت وجود فرمان برقی است که نسبت به فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری دارد. سیستم چندرسانه ای مجهز به نمایشگر 7 اینچی، سنسور دنده عقب و صندلی های برقی جلو نیز از دیگر تجهیزات دنا پلاس اتوماتیک در تیپ پایه است. 
 
 
فرمان برقی و سنسور دنده عقب از جمله امکاناتی هستند که در هر سه تیپ دنا پلاس توربو اتوماتیک مشاهده می شود، به نظر می رسد ایران خودرو دوربین دنده عقب را از این خودرو حذف کرده و خریدار برای در اختیار داشتم این آپشن می بایست تیپ های بالاتر از نسخه پایه این خودرو را خریداری کند. با این حساب مشخص است که نسخه پایه دنا توربو اتوماتیک L1 فاقد تجهیزاتی نظیر رینگ آلومینیومی، آینه تاشو برقی، محدودیت در تنظیمات برقی صندلی راننده، ایربگ جانبی، ترمز دیسکی(عرضه با ترمز کاسه ای)،سانروف، سنسور دنده عقب و حتی روکش چرمی صندلی هاست و از این رواختلاف عمده ای با تیپ L2 دنا توربو اتوماتیک دارد که با این ویژگی ها راهی بازار می شود.
 
 
درنهایت کاملترین تیپ دنا توربو اتوماتیک شامل مدلی تحت عنوان L3 می شود که تفاوت های عجیبی نظیر وجود زیرپایی سه بعدی، دو رنگ شدن رینگ آلومینیومی، افزوده شدن حالت های برقی صندلی راننده، اضافه شدن دوربین دنده عقب، اسپویلر روی صندلی عقب، ورود بدون کلید، سیستم پایداری ESC و بزرگتر شدن 3 اینچی صفحه نمایشگر مولتی مدیا و سیستم فاشر باد تایرها می شود. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!