جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۳:۱۳
ازدواج و خانواده - کد خبر : 11151
جمعه، ۰۱ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

بدحجابی و روابط آزاد مهمترین عوامل بی میلی به ازدواجند

یک کارشناس حوزه زنان و خانواده بدحجابی، بی مسئولیتی و وجود روابط آزاد میان دختر و پسر را از جمله عوامل موثر در بی رغبتی به ازدواج در جامعه برشمرد.

بدحجابی و روابط آزاد مهمترین عوامل بی میلی به ازدواجند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه افضلی با بیان اینکه مقوله ازدواج یک مساله فرهنگی است، درباره عدم تمایل جوانان به ازدواج گفت: نداشتن تمایل به ازدواج و مسئولیت‌پذیری جوانان است یکی از مهم‌ترین پیامد‌ها و آسیب‌های اجتماعی بدحجابی در جامعه محسوب می شود.
 
این کارشناس حوزه زنان و خانواده ضمن اشاره به اینکه بانوان با در دسترس قرار دادن خود در حق خودشان ظلم می‌کنند، اظهار داشت: این امر باعث شده که آقایان تمایلی به ازدواج نداشته باشند و بدون صرف هزینه و مسئولیت پذیری به رفع نیاز خود بپ دازند.
 
وی افزود: امروزه تغییر نگاه زنان از نگاه سنتی به سمت مدرن و فراهم شدن فعالیت اجتماعی، اشتغال و رسیدن به استقلال مالی و اجتماعی برای زنان در جامعه، شاهد آن هستیم که متاسفانه به موضوع تربیت دختران در راستای اشتغال و تحصیل و نقش همسری و مادری آن‌ها ارزش کمی داده شده است.
 
افضلی با باین اینکه در گذشته مسئولیت پذیری یک مرحله از بلوغ پسران به حساب می‌آمد، گفت: اما امروز به علت ترس از تعهد و مسئولیت پذیری جوانان از ازدواج می‌ترسند و مهارت‌های زندگی مشترک و تعهدپذیری را نیاموخته اند.
 
وی یادآور شد: براساس آمارهای ارایه شده  تعداد آقایان مجرد بیشتر از بانوان مجرد است و در حال حاضر در کشور ۸ میلیون پسر مجرد و ۵ میلیون دختر مجرد داریم لذا انگاره ذهنی رواج یافته در جامعه که «شوهر نیست دیگر» درست نیست.
 
کارشناس حوزه زنان و خانواده در پایان وجود روابط آزاد دختران و پسران را به عنوان یکی از موانع ازدواج برشمرد و گفت: در روابط موقتی که زنان و مردان در معرض آن قرار می گیرند، معمولا بانوان هستند که تمایل به تداوم ارتباط دارند به همین دلیل پس از قطع رابطه برقراری ارتباط و اعتماد به فردی دیگر برای آنها دشوار می شود. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!