شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۲:۱۸
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17261
سه شنبه، ۲۵ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

بانک ها تحت فشار مقامات ایالات متحده برای قطع روابط با شرکت های رمزنگاری

مقامات ایالات متحده ظاهراً بانک ها را از ارائه خدمات به صنعت کریپتو منصرف می کنند.

بانک ها تحت فشار مقامات ایالات متحده برای قطع روابط با شرکت های رمزنگاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، چندین منبع به کوین تلگراف گفتند که مقامات ایالات متحده به نظر می رسد در حال احیای تکنیک های گذشته برای سرکوب شرکت های رمزنگاری و بانک هایی هستند که به این صنعت خدمات ارائه می دهند.

در دسامبر 2022، Signature Bank برنامه های خود را برای کاهش خدمات رمزنگاری، بازگرداندن وجوه به مشتریان و بستن حساب های آنها اعلام کرد.  گزارش شده است که این بانک در سه ماهه آخر سال 2022 نزدیک به 10 میلیارد دلار از سیستم بانک وام مسکن فدرال ایالات متحده به دلیل مشکلات نقدینگی مربوط به بازار نزولی و سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX وام گرفته است.

 

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به عملکرد صرافی کراکن حساس شده و عملکرد آن را زیر ذره بیت قرار داده است.

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، صرافی متمرکز کراکن (Kraken) را به‌دلیل نقض قوانین آمریکا مورد بررسی قرار داد. سه ماه پیش مدیر عامل این صرافی گفته بود که هیچ برنامه.ای برای ثبت شرکت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) یا حذف توکن هایی که توسط این نهاد به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی شده اند، ندارد.

 

 مدیر عامل کوین‌بیس اعلام کرد: کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممکن است استکینگ را برای آلتکوین هایی مانند اتریوم ممنوع کند.

 مدیر عامل کوین‌بیس گفت: "ما شایعاتی را شنیده‌ایم مبنی بر ممنوعیت استیکینگ اتریوم و امیدوارم اینطور نباشد، زیرا معتقدم اگر اجازه داده شود این اتفاق بیفتد، مسیر وحشتناکی برای آمریکا خواهد بود." استیکینگ یک نوآوری واقعاً قابل توجه در ارزهای دیجیتال است و نقش مهمی در امنیت شبکه بلاکچین ایفا کرده و همچنین بخش قابل توجهی از درآمد شرکت های رمزارزها را تامین می‌کند. طبق گزارش‌های مالی، استیکینگ تقریباً ۱۱ درصد از درآمد کوین‌بیس را در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است.

بعد از این خبر، شایعاتی از سمت صرافی کراکن منتشر شده که این صرافی از ساعاتی قبل بخش استیکینگ خود را به دنبال پیروی از قوانین SEC متوقف می‌کند. این اخبار می‌تواند به معنی دست اندازی دولت باشد. اینجا میزان ضد سانسور بودن یک پدیده، در صورت اجرای طرح محدودیتی، مشخص خواهد شد. اگر این دومینو ادامه دار باشد می‌تواند بر روی سنتیمنت بازار، بخصوص پروژه‌هایی که قابلیت استیکینگ دارند، تاثیر بگذارد.

 

جهش قیمت سندباکس به‌دنبال همکاری این پروژه با دولت عربستان 

شرکت سازنده بازی بلاک چینی سندباکس به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای با هیئت دولت دیجیتال عربستان صعودی امضا کرده است که موضوع آن همکاری در زمینه متاورس است. 

به‌دنبال انتشار خبر این همکاری توسط سباستین بورگت، هم‌بنیان‌گذار سندباکس، قیمت «SAND»، توکن وابسته به این بازی بلاک چینی، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵درصد افزایش یافته است.

 

چرا معامله‌گران همچنان به آینده شیبا امیدوارند

تعداد هولدرهای رمزارز شیبا پس از اضافه شدن 25,813 هولدر جدید از اول ژانویه، به تازگی از مرز 1.3 میلیون هولدر عبور کرد. افزایش تعداد هولدرهای شیبا نشان‌دهنده توجه روزافزون سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های ریسکی از جمله شیبا است که یک فرصت سرمایه‌گذاری جذاب به شمار می‌روند.

رمزارز شیبا اخیراً توسط شور و هیجان ایجادشده پیرامون بلاکچین لایه دوم Shibarium بیشتر حمایت شده است. داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهند که تعداد کل هولدرهای رمزارز شیبا در حال حاضر به 1300815 عدد رسیده است و در 24 ساعت گذشته 14645 آدرس فعال بوده است.

1. از طرفی، داده‌های منبع تحلیل بازار IntoTheBlock نشان می‌دهند که این هولدرها 64 درصد توکن‌های شیبا خود را برای حداقل یک سال نگه داشته‌اند که نشان‌هنده اعتماد اکثر هولدرها به این توکن است. 

2. 32 درصد از این افراد توکن‌های خود را برای دوره‌ای بین 1 ماه تا 12 ماه نگه داشته‌اند و 

3. چهار درصد دیگر تنها کمتر از یک ماه دارایی‌های خود را حفظ کرده‌اند.

 

تیم تحلیلی Santiment معتقد است که این معیار یک معیار صعودی برای شیبا بوده و بدان معنی است که رمزارز شیبا زیر ارزش منصفانه خود معامله می‌شود و هولدرها می‌توانند انتظار داشته باشند که افزایش قیمت این رمزارز، زیان‌های سال 2022 را جبران کند.

 

نهنگ های برتر قبل از افزایش قیمت، این توکن های رمزنگاری برتر را جمع می کنند

نهنگ‌های رمزنگاری برتر مقادیر زیادی توکن Cardano، Dogecoin و Polygon (MATIC) را قبل از اینکه قیمت‌ها حرکت صعودی پیدا کنند، جمع‌آوری می‌کنند. نهنگ ها در چند روز گذشته با وجود فروش گسترده در بازار، مقادیر زیادی از Cardano (ADA)، Dogecoin (DOGE) و Polygon (MATIC) را جمع آوری کرده اند.

همچنین Whale Alert روز پنجشنبه دو تراکنش عظیم MATIC را گزارش کرد. یک نهنگ تنها 38000000 توکن MATIC را در دو تراکنش به ارزش کل بیش از 50 میلیون دلار جابه جا کرد. در واقع، MATIC به سومین دارایی بزرگ رمزنگاری از 500 نهنگ برتر ETH تبدیل شده است

 

پروتکل MakerDAO پروتکل Spark را معرفی کرد

 این سیستم جدید مبتنی بر قراردادهای هوشمند پروتکل وام‌دهی Aave است. این پروتکل قصد دارد از استیبل‌کوین DAI و دارایی‌های کریپتویی آن برای نقدینگی استفاده کند.

در این بیانیه آمده است که پروتکل اسپارک «ویژگی‌های MakerDAO را با فعال کردن بازار نقدینگی برای تامین و استقراض دارایی‌های کریپتویی مقیاس‌پذیر با نرخ‌های متغیر و ثابت تقویت می‌کند.» اولین محصول آن Spark Lend خواهد بود که بر روی Aave v3 ساخته می‌شود.

پروژه های MystenLabs و Tencent Cloud با یک دیگر همکاری کرده اند و هدف اصلی این همکاری ، تقویت اکوسیستم SUI می باشد و قرار است در بخش های GameFi و Payments و سرویس های ابری تغییراتی ایجاد شود . 
 

شبکه لایتنینگ بیت کوین به بالاترین ظرفیت خود رسیده است.

 شبکه لایتنینگ، یک شبکه پرداخت لایه 2 که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است، از نظر ظرفیت یا مقدار بیت کوین (BTC) قفل شده در کانال های پرداخت به بالاترین حد خود رسیده است. ظرفیت کانال پرداخت در شبکه لایتنینگ بر اساس داده های The Block Research، از ابتدای سال گذشته 63 درصد رشد داشته است.

 شبکه لایتنینگ یک پروتکل پرداخت لایه دوم است که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است و برای فعال کردن پرداخت های خرد سریع و ارزان طراحی شده است و به شرکت کنندگان اجازه می دهد مستقیماً بدون نیاز به تسویه فوری در بلاک چین تراکنش کنند. 

 

 نوکیا یک سبد بسیار بزرگ در حوزه متاوورس را برای ارائه به بازار طراحی کرده است.

 نوکیا از Metaverse برای اتصال کارخانه‌های آبجوسازی از راه دور تا سیستم های ناوبری ریلی هواپیما را در بستر متاورس تجهیز خواهد کرد.  نوکیا که زمانی به عنوان تولید کننده تلفن های همراه شناخته می شد، روی توسعه پلتفرم های  های استفاده صنعتی حوزه Metaverse کار می کرد.

 

آیا ممکن است قیمت Aptos زیر فشار تسلیم شده و ۵۵ درصد سقوط کند؟

قیمت اپتوس تا حدودی برای بازار جدید است از آنجایی که شروع معاملات آن از پایان نوامبر سال گذشته شروع شد. این رمزارز در ماه ژانویه یک صعود ۴۹۳درصدی را تجربه کرد. این احتمالا بهترین عملکردی است که یک سرمایه‌گذار انتظار دارد، اما همراه با این هشدار است که هر چیز که صعود کند، روزی هم سقوط خواهد کرد.

با توجه به شرایط بازار سهام، احتمالا فد (Fed) نیاز خواهد داشت تا نرخ بهره را همچنان بالا نگه دارد که این موضوع خبر خوبی برای دارایی‌های پرریسک مانند رمزارز نیست و با وجود دلار قدرتمندتر، خطر سقوط قیمت اپتوس به حدود 6.90 دلار نیز وجود دارد.

 

قیمت کاردانو بیش از مقداری که باید باشد به نظر می‌رسد، احتمال کاهش ۱۷ درصدی قیمت آدا

قیمت کاردانو طی ژانویه ۲۰۲۳ حرکت صعودی خوبی داشت و به قیمت 0.421 دلار نیز رسید. از زمان آغاز فوریه، این روند از آنجایی که بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ تورم همچنان زیاد است، تغییر کرد. به نظر می‌رسد که طی هفته‌های آتی اخبار بد دیگری نیز در راه هستند. قیمت نفت خام از ۷۳ دلار به ۷۶ دلار افزایش یافته و انتظار می‌رود باز هم افزایش یابد. 

طبق بررسی انجام شده پرایس اکشن بر روی نمودار قیمت آدا، این رمزارز کف قیمتی کانالی که در آن قرار داشت را شکسته و انتظار می‌رود قیمت آن تا محدوده 0.324 دلار کاهش یابد.

 

احتمال بازیابی قیمت لونا کلاسیک پس از حمایت بایننس و بروزرسانی اخیر

بایننس اعلام کرده است که از بروزرسانی شبکه ترا کلاسیک پشتیبانی می‌کند. سابقا بایننس ۱۰۰درصد هزینه تراکنش جمع شده لونا کلاسیک بر روی بستر معامله اسپات خود را می‌سوزاند. هنگامی که توسعه دهندگان اعلام کردند که ۵۰درصد لونا کلاسیک سوزانده شده دوباره مینت شده و به سرمایه توسعه دهندگان لونا کلاسیک افزوده خواهد شد.

توسعه دهندگان ترا کلاسیک بروزرسانی از نسخه 1.0.4 به 1.0.5 برای بلاکچین لونا کلاسیک را مطرح کرده اند. آن‌ها این بروزرسانی را یک رفع ایراد ساده برای کیف پول Terra Station توصیف کرده‌اند.

 

پیش‌بینی قیمت ریپل: آیا پاول باعث به جلو راندن و یا جلوگیری از روند صعودی ریپل می‌شود؟

قیمت ریپل در روز دوشنبه همزمان با افزایش ۲درصدی ارزش دلار نسبت به یورو، به پایین‌تر از میانگین قیمت ۲۰۰ روزه خود 0.400 دلار رسید. با توجه به شرایط به وجود آمده، رمزارزها نمی‌توانند از حرکت نزولی دارایی‌های پرریسک فرار کرده و باید تلاش کنند جای خود را حفظ کنند. طبق اخبار RBA، ریپل به نظر می‌رسد که به سمت قیمت 0.3710 دلار در حال حرکت است، جایی حوالی قیمت میانگین ۵۵ روزه.

 

بنیان گذار لونا به درخواست های برگشت کره جنوبی پاسخ منفی داده و عملا مسیر برگشت وی به صورت قانونی انجام خواهد شد.

بنیانگذار ترا لونا استاد اعظم دو کوان  فرار را بر قرار ترجیح داده که دادستان کره جنوبی دو مامور از کره جنوبی به سمت صربستان فرستاده تا دستگیرش کنند و به کره جنوبی برگشت داده شود.

 

 بانک Revolut یک سرویس اشتراک ارز دیجیتال راه اندازی کرده است

 بانک دیجیتال Revolut سهام بیت کوین را به کاربران بریتانیا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) ارائه می دهد. این بانک به مشتریان این امکان را می دهد که تقریباً 100 دارایی رمزنگاری مختلف را معامله کنند و با استفاده از دارایی های رمزنگاری خود خرید کنند. این بانک حدود 25 میلیون مشتری در سراسر جهان دارد که اکثر آنها در بریتانیا و منطقه اقتصادی اروپا زندگی می کنند

 

وین اولری، ستاره SharkTank معتقد است که اکثر توکن های رمزنگاری بی ارزش هستند و در نهایت به صفر خواهند رسید.

 کوین اولری، با نام مستعار آقای شگفت انگیز، می گوید که اکثر توکن های رمزنگاری بی ارزش هستند و در نهایت ارزش آنها به صفر می رسد. او اضافه کرد که در حال حاضر صاحب هفت ارز رمزنگاری شده است.

 

 پیتر وال، مدیرعامل بلاک چین آرگو از سمت خود کناره گیری خواهد کرد

 پیتر وال از سمت مدیرعامل و رئیس موقت آرگو بلاک چین کناره‌گیری می‌کند تا فرصت‌های دیگری را دنبال کند. وال موافقت کرده است که در سه ماه آینده به عنوان مشاور آرگو برای حمایت از مسیر انتقال باقی بماند. متیو شاو به عنوان رئیس هیئت مدیره منصوب شد.

 

کی از بنیانگذاران Bitzlato از بازداشت و بازجویی مربوط به پولشویی آزاد شد.

 یکی از بنیانگذاران صرافی بیتزلاتو برای مدت کوتاهی برای بازجویی در مسکو به درخواست اینترپل بازداشت شد و پس از آن آزاد شد. رسانه های محلی روسیه روز دوشنبه گزارش دادند که آنتون شکورنکو، بنیانگذار بیتزلاتو، در 6 فوریه به درخواست پلیس اینترپل در مسکو بازداشت شد. با این حال، بر اساس گزارش 10 فوریه وی بعد ازطی کردن مراحل قانونی آزاد شد.

 

 عرضه محصول جدید کیف پول سخت افزاری کوین کیت با قابلیت های جدید

 تولید کننده کیف پول سخت افزاری بیت کوین، کوین کیت، از عرضه محصول جدیدی به نام Coldcard Q1 خبر داد که دارای صفحه کلید QWERTY و اسکنر کد QR داخلی با نور LED است. محصول کیف‌پول سخت‌افزاریColdcard Q1،  با باتری کار می‌کند و نیازی به اتصال به دسکتاپ یا منبع برق ندارد. صفحه نمایش آن LCD است و سایزش 320×240 می‌باشد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!