جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۶:۲۸
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17045
سه شنبه، ۲۰ دي، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

بانک مرکزی آمریکا : در خطر بزرگ رکود هستیم

بانک مرکزی آمریکا با بررسی مشکلات برخی از ایالت ها بابت مشکلات اقتصادی اعلام کرد که اینها همه نشان دهنده وضعیت رکود آمریکاست.

بانک مرکزی آمریکا : در خطر بزرگ رکود هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از راشاتودی، بیش از نیمی از ایالت های آمریکا گزارشاتی در رابطه با ایستا شدن اقتصاد داده اند که بر اساس همین گزارشات ، فدرال رزرو سنت لویس تحقیقات جدیدی انجام داده و اعلام کرده که وضعیت کاملا روشن است ، ما هر لحظه به رکود نزدیک و نزدیک تر می شویم.

همچنین گزارشات ماه دسامبر این فدرال نشان می دهد که اگر 26 ایالت آمریکا گزارشی مبنی بر کاهش روند اقتصادی بدهند یعنی رسما کشور وارد رکود شده چرا که بیش از نیمی از کشور مشکل اقتصادی دارند و این یعنی فلج اقتصادی.

طبق این گزارشِ منتشر شده 27 ایالت ، اطلاعاتی در رابطه با کاهش فعالیت های اقتصادی داده اند که روند معاملات بسیار کند شده و از این رو نویسنده گزارش اعلام کرد که ورود به رکود بسیار نزدیک است و گریز از آن امکان ندارد ، قبول نکردن این موضوع فقط شرایط را وخیم تر می کند.

این گزارش اطلاع داد که حدود 35 ایالت در بهار سال 2020 از رکود سریع و کوتاه رنج می بردند  و کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی وضعیت آنها را بررسی کرده و به خوبی از این مرحله گذر کردند. 

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده بود که در ماه های آتی قطعا آمریکا از وجود رکود رنج خواهد برد ، این اطلاعیه بانک مرکزی پیش از انتشار گزارش فدرال بود.

همچنین بانک مرکزی از احتمال افزایش 4.6 درصدی نرخ بیکاری داد و اعلام کرد که ما انتظار داریم علاوه بر رکود در زمینه اقتصادی ، شاهد افزایش نرخ بیکاری در سال پیش رو نیز باشیم. و این باعث می شود که تعداد بیکاران در کشور افزایش یابند..

از سوی دیگر افرادی نظیر جرمی پاول ، رئیس رزرو که دیدگاهی مثبت دارد ، در ماه دسامبر اعلام کرده بود که روند رشد اقتصادی مثبت است ، شاید کمی افت رشد داشته باشد اما چشم انداز فعلی من نسبت به سال جدید مثبت است.

همچنین پاول در ادامه مطالب خود گفته بود که کسی نمی تواند برای آیند نسخه بپیچد و بگوید حتما وارد رکود خواهیم شد ، کسی نمی‌داند که آیا این کار واقعا رخ می دهد یا خیر و اینکه چقدر این رکود عمیق است ، این موضوع قابل تشخیص نیست.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!