جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۶:۲۳
اجتماعی - کد خبر : 12134
شنبه، ۱۳ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

بازگشایی تدریجی مدارس از آبان ماه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اطمینان از سلامت دانش‌آموزان، از بازگشایی تدریجی مدارس حضوری از آبان‌ماه خبر داد.

بازگشایی تدریجی مدارس از آبان ماه
به گزاش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از برنا؛ علیرضا کمرئی با بیان اینکه مقرر است که شرایط بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز شود، گفت: شروع فعالیت آموزشی دانش آموزان از اول مهر به احتمال زیاد به صورت غیر حضوری خواهد بود.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از بازگشایی مدارس حضور دانش آموزان و آموزش به روش‌های متنوع حضوری و غیرحضوری (ترکیبی) انجام می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته مدارس بر مبنای رنگ بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا بازگشایی شد اما در حال حاضر این موضوع تابع رنگ‌بندی نخواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه مناطق آموزشی که تراکم دانش‌آموز در آنها کمتر است، کلاس های با جمعیت کمتر دارند و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط آموزشی آنها بیشتر است، در اولویت بازگشایی قرار می‌گیرند، افزود: سیستم های اجتماعی در تلاش هستند که سطح سرایت پذیری کرونا را به واسطه فاصله گذاری اجتماعی، کاستن از اجتماعات و واکسیناسیون کاهش دهند.
 
کمرئی ادامه داد: مدارس با جمعیت کم در مناطق کم جمعیت یا پیرامون استان‌ها، در برخی شهرستان‌ها و مدارس روستایی در اولویت بازگشایی هستند. اما به دلیل کمبود امکانات آموزش دیجیتال، به تامین امکانات آموزشی نیاز دارند.
 
وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی دانش آموزان و عوامل مدارس، اصل اساسی بازگشایی مدارس دانست و یادآور شد: اولویت بازگشایی مدارس پس از تایید حوزه سلامت و بهداشت آموزش و پرورش با همکاری سایر مراجع بهداشتی اعلام می شود.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه دز اول واکسیناسیون معلمان با همکاری وزارت بهداشت تمام و تزریق دز دوم هم آغاز شده است، گفت: با افزایش سرعت واکسیناسیون امیدواریم در بسیاری از مناطق تا پایان شهریورماه به نتیجه قابل قبولی دست یابیم و با توجه به رعایت فاصله تزریق دز اول و دوم پیش بینی می شود تا آبان ماه بسیاری از معلمان واکسیناسیون را انجام داده‌ باشند.
 
وی به واکسیناسیون سایر عوامل در ارتباط با دانش آموزان مانند رانندگان سرویس‌های مدارس و سایر اعضای مدرسه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان کمتر از کرونا آسیب می‌بینند و امکان دارد که ناقل کرونا برای والدین باشند، پیش بینی شده که تا زمان بازگشایی، والدین نیز واکسینه شوند.
 
مسوولان آموزش و پرورش پس از ارزیابی نتایج آموزش غیرحضوری بر سلامت جسم، روان و تحصیل دانش‌آموزان، به این نتیجه رسیدند که آثار مخرب تعطیلی مدارس بسیار بیشتر از بازگشایی است؛ بنابراین با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط این وزارتخانه و ستاد مقابله با کرونا قرار شد امسال شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!