جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۲:۲۲
زنان و جوانان - کد خبر : 10106
سه شنبه، ۱۸ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

بازماندگان از تحصیل به مسیر آموزش بازمی گردند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش جزئیات طرح آبا (آشتی با آموزش) را تشریح کرد و گفت: این طرح برای افرادی است که در منطقه محل سکونتشان مدرسه وجود دارد اما شرایط آنها به گونه ای است که نمی توانند در مدرسه حاضر شوند.

بازماندگان از تحصیل به مسیر آموزش بازمی گردند
به گزراش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، شهریار فولادوند در گفت وگو با رسانه ها، درباره بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به جریان آموزش اظهار کرد: بازماندگان از تحصیل کسانی هستند که شرایط فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی آنها مانع از حضورشان در کلاس های درس می شود، بنابراین ناگزیر هستیم به دنبال آنها برویم و علاوه بر فراهم کردن بسترهای تحصیل برای همگان، متناسب با اقتضائات بازماندگان از تحصیل، طراحی هایی داشته باشیم تا بتوانیم آنها را به مسیر تحصیل بازگزدانیم.
 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: به عنوان مثال برخی فرزندان در ایامی از سال در کشاورزی و دامداری و دیگر مشاغل به خانواده خود کمک و پا به پای آنها کار می کنند. در برخی مناطق دختران ازدواج کرده امکان ادامه تحصیل را پیدا نمی کنند. دلایل مختلفی برای بازماندگی وجود دارد اما پذیرش چنین موضوعی برای آموزش و پرورش قابل قبول نیست و هر ساله به دنبال اتخاذ راهکارهایی برای کاهش این آمار است.
 
وی با اشاره به طرح آبا (آشتی با آموزش) گفت: طرح آبا ویژه افرادی طراحی شده است که در منطقه محل سکونتشان مدرسه هم وجود دارد اما شرایط آنها به گونه ای است که نمی توانند در مدرسه حاضر شوند. آبا، آموزش از راه دور است که به صورت آفلاین و یا آنلاین برگزار می شود و از انعطاف در زمان، مکان و روش تدریس برخوردار است.
 
فولادوند ادامه داد: با موسسات خیریه و مجموعه هایی که بر اساس مسئولیت ذاتی شان به دنبال ایفای نقش خود در راستای ارتقای تعلیم و تربیت هستند مشارکت می کنیم. یکی از منویات سندتحول مشارکت جویی با عوامل سهیم در امر تعلیم و تربیت، برای اجتماعی کردن مسئله تعلیم و تربیت است بنابراین همانطور که گفته شد از ظرفیت این مجموعه ها نیز کمک می گیریم.
 
وی با اشاره به آمار افراد بازمانده از تحصیل گفت: چشم انداز ما در سال اول و دوم اجرای برنامه، آموزش به ۱۰۰ هزار نفر است. پیش بینی کرده ایم کلاس های اقماری برای دانش آموزان بازمانده تشکیل شود و یک مشاور از سوی مدرسه مجری، فضای کلاس را مدیریت کند و در نهایت مجموعه متولی برگزاری کلاس های اقماری، آزمون می گیرد و ارتقای پایه تحصیلی می دهد.
 
بنابر اعلام رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، پیش از این و در مرحله اول، این طرح در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان اجراشده است که در اجرای مرحله اول این طرح قریب به ۲۰۰۰ نفر از افراد بازمانده از تحصیل وارد دایره آموزش شده بودند و این روند ادامه دارد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!