جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۳۷
سیاست - کد خبر : 9108
جمعه، ۱۰ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

با نپذیرفتن FATF به آمریکا کمک می کنیم

آمریکا برای فشار به ایران نیاز به فشار یک بانک چینی یا روسی هم ندارد و بانک های دنیا که فارغ از تحریم ها به ضوابط FATF پایبند هستند، فشار بیشتری را به ما وارد می کنند

با نپذیرفتن FATF به آمریکا کمک می کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت خروج کشورمان از لیست سیاه FATF ، افزود در صورتی که تحریم ها برداشته شود نمی توانیم از منعفت لغو تحریم برخوردار شویم.

سید رسول مهاجر در مورد اخرین وضعیت FATF اظهار داشت: درباره FATF اطلاع رسانی درستی در رسانه ها انجام نشده است، ایران باید به دو کنوانسیون سازمان ملل یعنی مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی و کنوانسیون تامین مالی تروریسم ملحق شود. این دو کنوانسیون شرط لازم برای برنامه اقدامی است که ما با FATF توافق کرده ایم و با پیوستن به آنها از لیست سیاه خارج می شویم.

اینکه حساب های کشور رصد خواهد شد کذب است

مهاجر با تاکید بر اینکه FATF یک اقدام ضروری مراودات بانکی ما می باشد، گفت: اگر ما نتوانیم از لیست سیاه خارج شویم ، در صورتی که تحریم ها هم برداشته شوند ، نمی توانیم از منفعت لغو تحریم ها برخوردار شویم. FATF کاری به حساب های شخصی کشورها ندارد. نگرانی از اینکه حساب های کشور رصد می شوند بی اساس است، ایران در تدوین کنوانسیون های پالرمو و سی اف تی نقش داشته و جزو کنوانسیون های سازمان ملل هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر کشوری در لیست سیاه FATF باشد، بانک های خارجی ضوابط رعایت و دقت شان را در مورد یک به یک مراودات بانکی آن کشور افزون می کنند، گفت: برخلاف تصوری است که فکر می کنند اگر عضو FATF شویم، نظارت ها بر ما بیشتر می شود، اکنون که در لیست سیاه هستیم ، نظارت بر ما بسیار بیشتر شده و برای ایرانیان خارج از کشور نیز محدودیت های زیادی ایجاد شده است.

درخواست چین و روسیه از ایران برای پذیرفتن FATF

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به نامه رئیس جمهوری به رهبر انقلاب، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی مجدد FATF است و امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم. حتی کشورهای روسیه و چین هم از ما خواستند که ضوابط این گروه را رعایت کنیم، اینکه می گویند چین به FATF اعتقادی ندارد، این عبارت اصلا درست نیست و از قضا به همین خاطر، حساب های بانکی ما در چین با محدودیت هایی رو به رو شده است.

مهاجر در ادامه افزود: اگر از لیست سیاه FATF خارج نشویم، خودمان به دست خودمان هزینه آمریکا برای تحریم های ظالمانه را کم کرده ایم، یعنی آمریکا برای فشار به ایران نیاز به فشار یک بانک چینی یا روسی هم ندارد و بانک های دنیا که فارغ از تحریم ها به ضوابط FATF پایبند هستند، فشار بیشتری را به ما وارد می کنند.

وی درباره جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: مجمع در این رابطه جلساتی تشکیل داده و من در این جلسه شرکت کردم. FATF بحثی به این دولت یا دولت بعدی ندارد بلکه نیاز کشور است و باید برخورد منطقی با آن شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!