جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۴:۳۴
تغذیه - کد خبر : 1993
سه شنبه، ۰۸ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

این مواد غذایی را در وعده صبحانه مصرف نکنید

گوشت های فرآوری شده از مضرترین نوع گوشت ها هستند و به گفته محققان مصرف هر 1.8 اونس از این گوشت ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را تا 42 درصد افزایش می دهد

این مواد غذایی را در وعده صبحانه مصرف نکنید


صبحانه مهم ترین وعده غذایی برای انسان است تا روز خود را با انرژی و سرحال آغاز کند، اما این موضوع دلیل بر این نیست که روز خود را با مصرف چربی ها، کربوهیدرات و قند شروع کنید. در این مطلب به برخی از مواد غذایی می پردازیم که استفاده از آنها به عنوان وعده صبحانه مناسب نمی باشد.
 

غلات شیرین شده و بدون سبوس



سازمان غذا و داروی ایالات متحده اعلام کرد که غلات شیرین شده دارای رنگ های غذایی هستند که در کودکان موجب بیش فعالی می شود، این مواد خوراکی با شیرین کننده های مصنوعی و طعم دهنده هایی که موجب چاقی می شود بسته بندی شده است. اگر ترجیح شما مصرف این مواد غذایی در صبحانه است می بایست آن را با فیبر بالا و قند کم امتحان کنید و یا به آنها ترکیبات پروتئین و چربی های سالم بیافزایید.


غلات بدون سبوس دارای کربوهیدرات و قند فراوان هستند و این درحالی است که فیبر بسیار کمی دارند و موجب افزایش ناگهانی قند خون می شوند. غلات سبوس دار که حاوی 3 گرم فیبر هستند گزینه مناسب تری برای صبحانه می باشند. برای به دست آوردن فیبر اضافی می توانید از توت، جوانه گندم، دانه کتان یا بادام خرد شده در وعده صبحانه استفاده کنید.


ماست بدون چربی یا آبمیوه ها


استفاده از ماست بدون چربی در وعده صبحانه موجب احساس گرسنگی در وسط روز می شود، هر فرد بر اساس فعالیت بدنی و وزن خود باید بین 250 تا 500 کالری در صبح دریافت کند. از این رو می توانید ماست بدون چربی را با ترکیبی چون بلغور جو مصرف کنید تا انرژی لازم را دریافت نمایید.


بسیاری از افراد نمی توانند قند موجود در میوه و سبزیجات را هضم کنند و هنگامی که این قندها به صورت مایع مصرف می شوند با سرعت بیشتری به روده می رسند. این قندها "فودمپ" نامیده شده و کربوهیدرات های کوچکی هستند که در برخی از مواد خوراکی وجود دارند و موجب بروز علائم گوارشی مانند نفخ، درد معده، اسهال و یبوست می شوند. همچنین هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که بگوید استفاده از آبمیوه بهتر از مصرف خود میوه است.


پن کیک و بیکن یا سوسیس


از خوراکی های محبوب برای صبحانه پن کیک ها هستند که امروزه با مخلوط های آماده در فروشگاه ها موجود می باشند، پن کیک مملو از کربوهیدرات می باشد که معده شما را پر خواهد کرد اما به سرعت هضم شده و ایجاد گرسنگی می کند. همچنین مصرف چاشنی های روی غذا مانند پودر شکر، شربت و... باعث چاقی و اضافه وزن خواهد شد.


گوشت های فرآوری شده از مضرترین نوع گوشت ها هستند و به گفته محققان مصرف هر 1.8 اونس از این گوشت ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را تا 42 درصد افزایش می دهد. همچنین این گوشت ها سدیم زیادی در خود دارند که منجر به افزایش ناگهانی فشار خون می شود، به علاوه ممکن است احتمال سکتهمغزی در افراد با فشارخون بالا را افزایش دهد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!