جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۵:۳۲
سیاست - کد خبر : 5970
سه شنبه، ۰۹ دي، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

ایرلند پای برجام می ایستد

نماینده دائم ایرلند در سازمان ملل گفت با توجه به کرسی‌دار شدن این کشور در شورای امنیت، همه تلاش خود را در این نهاد برای حفظ و ارتقای برجام به کار خواهد بست.

ایرلند پای برجام می ایستد

به گزارش ایران زمین، «جرالدین بایرن ناسون» نماینده دائم ایرلند در سازمان ملل سال ۲۰۲۱ را سالی مهم برای توافق هسته‌ای ایران خواند و گفت با توجه به عضویت این کشور در شواری امنیت سازمان ملل تلاش خواهد کرد این توافق را حفظ کند و ارتقا دهد. البته مشخص نیست منظور این نماینده ایرلندی از ارتقای برجام چیست. او توضیحی در این خصوص ارائه نکرد.

به گزارش نشریه «تایمز» انگلیس، ایرلند از اول ژانویه (۱۲ دی) در کنار نروژ کرسی خود در شورای امنیت را تحویل می‌گیرد و تا دو سال این کرسی را حفظ خواهد کرداین دیپلمات ارشد ایرلندی در ماه میلادی جاری به کمیته امور خارجه پارلمان ایرلند گفته بود این کشور قطعاً هر کاری بتواند در شورای امنیت برای حفظ توافق هسته‌ای ایران انجام خواهد داد.

نروژ و ایرلند در رای‌گیری در سازمان ملل برای مشخص شدن اعضای غیردائمی شورای امنیت در رقابتی تنگاتنگ با کانادا موفق شدند کرسی شورای امنیت سازمان ملل را تصاحب کنند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از توافق ایران خارج شد و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. تروئیکای اروپایی هم علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

در همین حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفته قصد دارد بعد از روی کار آمدن، آمریکا را به توافق هسته‌ای ایران بازگرداند. اما مشاوران وی در سخنانی از این بازگشت به عنوان گامی برای مذاکرات مجدد درباره برجام به منظور گنجاندن موارد دیگر مانند برنامه موشکی ایران سخن گفته است. این در حالی است که مقامات کشورمان هر گونه مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای ایران را به صراحت رد کرده‌اند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!