شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۰:۴۵
دفاعی نظامی - کد خبر : 14926
سه شنبه، ۱۴ دي، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

ایران متعهد شد در صورت محاکمه نشدن ترامپ، انتقام ترور سردار سلیمانی را بگیرد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، در دومین سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا باید برای این قتل محاکمه شود وگرنه تهران انتقام خواهد گرفت.

ایران متعهد شد در صورت محاکمه نشدن ترامپ، انتقام ترور سردار سلیمانی را بگیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ایران و گروه‌های متحد با آن در عراق و سایر کشورها مراسمی را برای بزرگداشت سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، بازوی نخبه سپاه پاسداران در خارج از کشور برگزار می‌کنند. او در حمله هواپیمای بدون سرنشین در 3 ژانویه 2020 به دستور رئیس جمهور وقت آمریکا، ترامپ، در عراق ترور شد.

به نقل از رویترز، رئیسی روز دوشنبه در سخنانی گفت: «اگر ترامپ و (وزیر خارجه سابق آمریکا) پمپئو به دلیل اقدام جنایتکارانه ترور سردار سلیمانی در دادگاهی عادلانه محاکمه نشوند، مسلمانان انتقام شهید ما را خواهند گرفت.»

رئیسی افزود: «متجاوز، قاتل و مقصر اصلی - رئیس جمهور وقت آمریکا - باید بر اساس قانون قصاص (اسلامی) محاکمه و قضاوت شود و حکم خداوند در مورد او اجرا شود.»

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور گفت که مقامات قضایی ایران پس از شناسایی 127 مظنون این پرونده، از جمله 74 شهروند آمریکایی، با مقامات 9 کشور ارتباط برقرار کرده اند.

او گفت: «رئیس جمهور سابق جنایتکار (ترامپ) در صدر فهرست قرار دارد

ایران روز یکشنبه در نامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا ایالات متحده و اسرائیل را که تهران می‌گوید آنها نیز در این قتل دست داشتند، بازخواست کند.

چند روز پس از این ترور، ایالات متحده به سازمان ملل گفت که این ترور، دفاع از خود بوده است. ویلیام بار، دادستان کل وقت آمریکا، گفت که ترامپ به وضوح صلاحیت ترور سردار سلیمانی را دارد و ژنرال یک "هدف نظامی مشروع" است.

صدها نفر از عراقی ها روز یکشنبه در فرودگاه بین المللی بغداد برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و سر دادن شعارهای ضد آمریکایی تجمع کردند.

منابع امنیتی آمریکایی گفتند که دو پهپاد مسلح روز دوشنبه هنگام نزدیک شدن به پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در عراق در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد سرنگون شدند.

اواخر روز یکشنبه، جنبش انصارالله در یمن یک کشتی باری با پرچم امارات متحده عربی را توقیف کرد که به گفته آن‌ها «اقدامات خصمانه» انجام می‌داد؛ اما به گفته سعودی‌ها تجهیزات بیمارستانی را حمل می‌کرد.

روزنامه اورشلیم پست روز دوشنبه در اسرائیل اعلام کرد که وب سایت آن به عنوان تهدیدی آشکار برای کشور هک شده است، و صفحه آن با تصویری که به نظر می رسد به یاد سردار سلیمانی باشد، جایگزین شده است. 

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!