چهارشنبه، 30 خرداد، 1403 | Wednesday 19th of June 2024
۱۰:۴۲
سیاست - کد خبر : 1030
يكشنبه، ۱۹ آبان، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

ایران برای ارعاب بازرس آژانس را بازداشت کرد

وزیر خارجه ایالات متحده در واکنش به اقدام ایران در بازداشت و اخراج یکی از بازرسان آژانس بین‌المللی این اقدام را «زشت و توجیه نشدنی» و برای ارعاب توصیف کرد.

ایران برای ارعاب بازرس آژانس را بازداشت کرد

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در واکنش به اقدام ایران در بازداشت موقت و اخراج یکی از ماموران آژانس بین‌المللی را تلاش «زشت و توجیه نشدنی» جمهوری اسلامی برای ارعاب توصیف کرد.به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی ایران زمین، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن  نگرانی از کمبود همکاری‌های ایران با آژانس اعلام کرد: 

ایالات متحده آمریکا بطور کامل از فعالیت‌ها و نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران حمایت می‌کند.

هفته گذشته بود که ایران مانع از ورود یک بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سایت هسته‌ای نطنز شد و حتی وی را برای مدت کوتاهی بازداشت کرد.

کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه ۱۶ آبان در جریان نشست شورای حکام دلیل بازداشت موقت و ممانعت از ورود بازرس این نهاد را مثبت بودن وجود آثار «ماده منفجره نیترات» همراه وی توصیف کرده است. نماینده ایران در آژانس گفته است که ورودی‌های تاسیسات هسته‌ای نطنز مجهز به تجهیزات تشخیص بقایای نیترات است، گفت: 

«دستگاه‌های هشداردهنده یک فرد خاص را آلوده تشخیص دادند. این رویه بارها و بارها تکرار شد و متاسفانه نتایج یکسان بود و همه به یک بازرس خاص اشاره داشت».

آقای غریب‌آبادی درباره این ماجرا افزود پس از به صدا درآمدن دستگاه‌های هشداردهنده در تاسیسات و شناسایی فرد مظنون، این زن به دستشویی رفته و زمانی که برگشته است تست دیگر مثبت نبوده است. نماینده ایران در آژانس گفت ماموران از دستشویی نمونه‌برداری کرده‌اند و همینطور کیف دستی وی را نیز ضبط کرده‌اند.

پیشتر جکی والکوت، نماینده آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته بود :

«بازداشت یک بازرس آژانس در ایران تحریکی گستاخانه است. امروز تمام اعضای شورا باید آشکارا این نکته را تبیین کنند که چنین اقداماتی به طور کلی پذیرفتنی و مدارا کردنی نیست و باید پیامدهایی برای انجام آن در نظر گرفته شود.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق توافق هسته‌ای ایران با جامعه جهانی، موسوم به برجام مسئول نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات ایران است.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 30 خرداد، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!