جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۶:۳۱
دولت - کد خبر : 11212
دوشنبه، ۰۴ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

اکثریت مردم معتقدند با آمدن دولت رئیسی مشکلات کمتر می شود

بیش از نیمی از شهروندان (57/4 درصد)، عملکرد آقای رئیسی را در قوه قضائیه خوب ارزیابی کرده اند و فقط ۱۵/۶ درصد ارزیابی "ضعیف" داشتند

اکثریت مردم معتقدند با آمدن دولت رئیسی مشکلات کمتر می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  روزنامه کیهان در چاپ امروز خود نوشت که نظرسنجی ها نشان می دهد اکثریت مردم به رئیس جمهور جدید و دولتی که تشکیل خواهد داد، امیدوار هستند.

رئیس جمهور جدید حدود ۱۰ روز دیگر، دوره مسئولیت خود را آغاز می کند. بدون شک تشکیل کابینه ای از افراد قوی و کارآمد یکی از اولین اقداماتی است که می تواند در موفقیت دولت آینده تأثیرگذار باشد. این امر زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار است که به این مسئله نیز توجه شود انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب بسیار بالاست.

دراین مورد اشاره به نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی (ایسا) در ترسیم تصویری از خواست و مطالبات شهروندان از دولت سیزدهم حائز اهمیت است.

مطابق این نظرسنجی که در روزهای ۱۶ تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ صورت گرفته، از شهروندان سؤال شده است "فکر می کنید با آمدن آقای رئیسی مشکلات کشور کمتر شود، بیشتر شود یا فرقی نخواهد کرد؟"، ۴۵/۹ درصد شهروندان معتقدند با آمدن آقای رئیسی مشکلات کمتر می شود. ۱۱/۵ درصد هم گفته اند با آمدن آقای رئیسی مشکلات کشور بیشتر می شود. از نظر ۳۳/۸ درصد، وضعیت کشور تغییری نخواهد کرد، ۸/۸ درصد نیز به این سؤال پاسخ نداده اند.

همچنین بیش از نیمی از شهروندان (57/4 درصد)، عملکرد آقای رئیسی را در قوه قضائیه خوب ارزیابی کرده اند و فقط ۱۵/۶ درصد ارزیابی "ضعیف" داشتند. این آمار نشان می دهد اکثریت مردم بر این اعتقادند با استقرار دولت جدید، مشکلات کشور کمتر خواهد شد. این موضوع مسئولیت دولت آینده را سنگین تر خواهد کرد. البته از طرف مقابل بخشی از مردم بدلیل عملکرد نامناسب دولت فعلی، امید چندانی نیز نسبت به کاهش مشکلات ندارند که ضرورت دارد شرایط به گونه ای پیش رود که درصد افراد امیدوار به دولت افزایش یابد.

نکته مهم دیگر آن است که مطابق همین نظرسنجی مردم به مجموعه ای از مشکلات اشاره دارند که نشان می دهد در حال حاضر تعداد آنها بسیار افزایش یافته است. پاسخ دهندگان در واکنش به این پرسش که "هرکدام از مسائل و مشکلات کنونی چقدر باعث نگرانی شما شده است"، ۹۰/۸ درصد از تورم و گرانی، ۷۹/۳ درصد از بیکاری، ۷۹/۳ درصد از کاهش درآمد، ۷۵/۴ درصد از کم آبی و خشکسالی، ۶۸/۱ درصد از مسئله مسکن و تأمین اجاره، ۵۸/۶ درصد از شيوع کرونا و ۴۰/۶ درصد از مسائل مربوط به امنیت کشور به میزان زیاد و کاملا احساس نگرانی می کنند.

از این رو ضروری است برنامه ای منسجم و یکپارچه در سطح کلان در راستای بهبود شرایط در حوزه های مختلف و با حضور کارشناسان خبره و باتجربه تدوین شود. از این دیدگاه لزوم تشکیل کابینهای کارآمد و قوی که بتواند هم در تدوین یک برنامه جامع نقش داشته باشد و هم اینکه بتواند آن را اجرایی کند بیش از پیش احساس می شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!