جمعه، 28 ارديبهشت، 1403 | Friday 17th of May 2024
۰۸:۳۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 18607
سه شنبه، ۱۲ دي، ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

اکثر آمریکایی‌ها «سیاست خارجه» را اولویت اصلی ۲۰۲۴ می‌دانند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، بیشتر آمریکایی‌ها در بحبوحه جنگ اوکراین و غزه فکر می‌کنند که «سیاست خارجه» باید تمرکز اصلی دولت ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ باشد.

اکثر آمریکایی‌ها «سیاست خارجه» را اولویت اصلی ۲۰۲۴ می‌دانند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،‌ نظرسنجی اخیر موسسه آسوشیتدپرس-نورک از شرکت‌کنندگان بزرگسال آمریکایی خواست تا پنج مسئله کلیدی که دولت آمریکا باید در سال ۲۰۲۴ آنها را در اولویت قرار دهد، نام ببرند و نتایج نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر، حدود ۴ شرکت‌کننده موضوعات مربوط به «سیاست خارجه» را اولویت اصلی دولت در سال جاری میلادی می‌دانند.

 
نگرانی‌ها و دغدغه‌های مربوط به مسائل اقتصادی همچنان بر دیگر موارد سایه افکنده اما این نظرسنجی جدید بیانگر افزایش دخالت آمریکا در خارج از این کشور است؛ به عبارتی ۲۰ درصد نسبت به مداخله آمریکا در امورات خارجی احساس نگرانی کرده و این درحالیست که سال گذشته میلادی این رقم ۵ درصد بوده است.
 
این نظرسنجی هم‌چنین نشان می‌دهد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه جنبش حماس به دل‌نگرانی‌های عموم مردم در جامعه آمریکا می‌افزاید.
 
چهار درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی، درگیری روسیه و اوکراین را به عنوان موضوعی در نظر گرفته‌اند که دولت آمریکا در سال ۲۰۲۳ بر روی آن متمرکز بوده و این درحالیست که این آمار در پایان سال ۲۰۲۲، ۶ درصد بوده است.
 
با این حال، سیاست خارجه آمریکا اهمیت خاصی را در بین شرکت‌کنندگان دو حزب این کشور پیدا کرده است. حدود ۴۶ درصد از جمهوری‌خواهان که نسبت به ۲۳ درصد سال گذشته با افزایش همراه بوده، به این مسئله اشاره کرده‌اند و ۳۴ درصد از دموکرات‌ها سیاست خارجه را به عنوان موضوع کلیدی انتخاب کرده‌اند که در مقایسه با ۱۶ درصد سال پیش روند افزایشی داشته است.
 
به طور کلی نظرسنجی موسسه نورک و خبرگزاری آسوشیتدپرس حاکی از افزایش نگرانی‌ها بابت مسئله مهاجرت از ۲۷ درصد سال ۲۰۲۲ به ۳۵ درصد سال ۲۰۲۳ حکایت دارد. طبق آمار حاصل شده، ۵۵ درصد از جمهوری‌خواهان می‌گویند که دولت در سال ۲۰۲۴ باید بر روی مسئله مهاجرت تمرکز کند در حالی که فقط ۲۲ درصد از دموکرات‌ها مسئله مهاجرت را یک اولویت می‌دانند.
 
براساس این نظرسنجی، حدود ۷۶ درصد از آمریکایی‌های بزرگسال معتقدند که دولت در سال ۲۰۲۴ باید بر روی مسائل مربوط به اقتصاد تمرکز کند. علاوه بر این، حدود ۸۵ درصد از جمهوری‌خواهان و ۶۵ درصد دموکرات‌ها اقتصاد را اولویت اصلی می‌دانند و درباره برخی مسائل اقتصادی، جمهوری‌خواهان بیشتر تمایل دارند به آنها رسیدگی شود؛ درباره تورم ۴۱ درصد جمهوری‌خواهان و ۲۲ درصد دموکرات‌ها و درباره مخارج دولت و بدهی، ۲۲ درصد جمهوری‌خواهان و ۷ درصد دموکرات‌ها.
 
طبق گزارش‌های منتشر شده از این نظرسنجی، یک‌چهارم از شرکت‌کنندگان می‌گویند که ۲۰۲۴ سال بهتری نسبت به سال ۲۰۲۳ خواهد بود و ۲۴ درصد توقع دارند که سال ۲۰۲۴ سال بدتری باشد. هم‌چنین، ۳۷ درصد از جمهوری‌خواهان، ۲۰ درصد از مستقل‌ها و ۱۳ درصد از دموکرات‌ها معتقدند که سال بدتری در انتظار آنها باشد.
 
این نظرسنجی از میان ۱۰۷۴ بزرگسال آمریکایی در تاریخ ۳۰ نوامبر الی ۴ دسامبر ۲۰۲۳ (۹ الی ۱۳ آذر) با ضریب خطای ۴ درصد انجام شد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 28 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!