شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۰:۰۵
ورزشی - کد خبر : 120
سه شنبه، ۰۸ مرداد، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

اولین گفتگوی اختصاصی علی دایی بعد از اخراجش از تیم سایپا و پاسخ به سوالات و ابهامات

مصاحبه بحث برانگیز با علی دایی آقای گل جهان درباره حواشی و اتفاقات مهیجی که در دوران بازی و سرمربیگری او رخ داده است.

اولین گفتگوی اختصاصی علی دایی بعد از اخراجش از تیم سایپا و پاسخ به سوالات و ابهامات

مصاحبه بحث برانگیز با علی دایی آقای گل جهان درباره حواشی و اتفاقات مهیجی که در دوران بازی و سرمربیگری او رخ داده است.سکوت آقای گل پس از 3 ماه شکست. بازیکن سرشناس ایرانی از دلایل سکوت پس از اخراج، از زندگی جدید کنار خانواده، تمایل به سرمربی گری خارج از کشورر و پیشنهادات خارجی صحبت می کند. شهریار فوتبال ایران از روابطش با برانکو و کی‌روش و همچنین ستاره‌های همدوره‌ ی خود مثل علی کریمی، احمدرضا عابدزاده و ... داشته صحبت می کند، همچنین در مورد دلایل جداییش از تیم ملی، پرسپولیس و سایپایی که بسیار بحث برانگیز بود و بعد از آن مصاحبه جنجالی چه اتفاقاتی افتاد.دایی در پاسخ به خبرنگار که گفته بود شما همیشه چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان سرمربی در فوتبال بودید ولی حالا از فوتبال فاصله  گرفته اید بیان کرد:بله؛ خیلی راحت هستم و اکنون در زندگی شخصی‌ام به آرامش رسیده ام. بعد از ۱۶-۱۵ سال یک مسافرت با خانواده رفتم که آرامش داشتم و فکرم درگیر کاری نبود؛ اکنون نیز کارهای خود را به خوبی انجام می‌دهم و یک زندگی دیگر را شروع کردم.

وی درمورد پیشنهاد از آفریقای جنوبی گفت:

خیر؛ من اصلا چنین صحبتی نداشتم؛ با دو، سه تیم صحبت کردم و اگر نهایی شود، به این تیم‌ها خواهم رفت.مطمئنا؛ خیلی دوست دارم که بیرون از ایران مربیگری کنم و مطمئن هستم که آرامش بیشتری خواهم داشت؛ ما در چند سالی که در ایران کار کردیم، متاسفانه ۳۰ درصد کار فنی انجام دادیم و ۷۰ درصد انرژی ما صرف کارهای دیگر شد؛ نتوانستم کار فنی که دلم می‌خواهد را انجام دهم؛ به دلیل مشکلاتی که تیم‌های من داشتند، هیچ زمان نتوانستم آن چیزی که می‌خواستم اجرا شود؛ به استثنای سایپا که قهرمان شد و همه مجموعه از مدیرعامل تا تمام نفرات پشت ما بودند، در دیگر تیم‌ها اینگونه نبود؛ دو سال قبل درویش همیشه پشت ما بود و با اینکه کمبود هم داشتیم، اما کار خوبی انجام دادیم. در دیگر باشگاه‌ها آرامش ذهنی نداشتیم تا تمرکز خود را روی کار فنی بگذاریم و فوتبال انجام دهیم.

شهریار در مورد پیشنهادات داخلی بیان کرد:

تیم ملی، پرسپولیس و تراکتورسازی با من صحبت هایی داشتند؛ فولاد خوزستان، نفت آبادان و یکی، دو باشگاه دیگر نیز در این فهرست بودند که من آنها را قبول نکردم؛ اکنون دیگر حال و حوصله این را ندارم که بخواهم به غیر از فوتبال، دنبال کار دیگری باشم؛ پرسپولیس، تیم ملی یا تراکتور تیم‌هایی بودند که نهایی نشدن آنها، دلایل دیگری دارد که از این بحث خارج است؛ متاسفانه آدم‌های دیگر مشکل دارند، این مشکلات باعث شد این اتفاقات رخ ندهد و خدا را شکر می کنم. صلاح من در این بود که هیچ کدام انجام نشود و مطمئن باشید من راضی هستم به چیزی که خدا مقرر می‌کند و هیچ موقع نارضایتی ندارم؛ زندگی من از فوتبال نمی‌چرخد که بخواهم آویزان فوتبال باشم که یک جایی بروم ؛ زندگی من اکنون آرامش دارد.

علی دایی

آقای گل فوتبال ایران در مورد سرمربی گری تیم ملی و بالا بردن دست او توسط کیروش و نظر مثبت کادر فنی و حتی بازیکنان در مورد بازگشتش به تیم ملی بیان کرد:

در مملکت ما توانایی‌ها حرف اول را نمی‌زند؛ خیلی مسائل است که مردم از آن ناآگاه هستند و از آن خبر ندارند؛ همین مسائل باعث می‌شود که اتفاقاتی رخ بدهد؛ خیلی از دوستان از من می‌پرسند چرا به ما نمی‌گویی؟ من نیز به آنها گفتم هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و حتما خیریتی در کار بوده است؛ شایستگی، دانش و لیاقت به کنار است و یک سری مسائل دیگر بازی می‌کند تا آدم یک کاری انجام دهد؛ حتما یک خیری در کار بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم که چند وقت بیرون از ایران مربیگری کنم و اگر این اتفاق رخ ندهد، باز هم خدا را شکر می‌کنم؛ آرامش در زندگی من حرف اول را می‌زند و دوست دارم زندگی آرامی داشته باشم و کسی به من کاری نداشته باشد.

دلیل نرفتن دایی به تورنومنت گلف گواردیولا علی رغم دعوت شدنش: 

باید از افرادی که به من گلف آموزش دادند، تشکر کنم؛ آقای شهرکی خیلی به من کمک کرد و در دو روز، به اندازه یک ماه به من آموزش داد؛ متاسفانه مادر من چند وقت قبل سرطان داشت و عمل کرد؛ زمان شیمی درمانی او بود، یک مقدار حال خوبی نداشت و به همین دلیل ما قید اسپانیا را زدیم.

 علی دایی درمورد دعوای بین برانکو و کیروش و دودستگی بین هواداران و این که هواداران انتظار داشتند دایی طرف برانکو و پرسپولیس باشد بیان کرد:

کدام دعوا؟ شاید اگر کی‌روش مربی پرسپولیس بود هم همین اتفاق رخ می‌داد؛ برانکو یکی از دوستان خوب من بود و برای من ارزشمند است؛ قبلا هم گفتم چای هیچکدام را نخوردم، اما هر دو برای من عزیز و محترم بودند؛ من وقتی مربی یک تیمی هستم، تمام تعصب خود را سمت تیمم می‌گذارم. الان که تیم ندارم به راحتی پرسپولیس را تشویق می‌کنم و بازی‌های این تیم را می‌بینم، اما وقتی هدایت یک تیم را برعهده دارم، این حس‌ها وجود ندارد و من دنبال موفقیت تیم خود هستم؛ هر کسی باشد، من از تیم خودم دفاع می‌کنم. این موضوع ربطی به این مسائل ندارد و من آدمی نیستم که بخواهم در صحبت‌ها و یا عملم، با مردم یک شکل دیگر باشم و پشت سر یک مدل دیگر؛ اسم نمی‌آورم اما خیلی‌ها را دیدم از میان این‌هایی که مردم عاشق آنها هستند و فکر می‌کنند آنها عاشق استقلال و پرسپولیس و تیم ملی هستند، اینگونه نیستند؛ من با تمام وجودم وقتی کار می‌کنم، سمت تیم خودم است و به غیر این نمی‌تواند باشد.

ما چیزی به اسم لیدر در فوتبال ایران داریم که اصلا سازمان یافته نیست و خودشان برای خودشان هر تصمیمی می‌گیرند. مربی و همچنین بازیکنان را تحت فشار قرار می‌دهند من دنبال این چیزها در زندگی ورزشی نبودم؛ چه آن زمان که بازی کردم و چه حالا که مربی هستم. به هیچکس اجازه ندادم در حریم فنی من وارد شود و با شعار و این موضوعات بازیکن نیاوردم؛ شاید تصمیمات من خیلی از مواقع اشتباه بوده، اما هیچگاه اسیر این نشدم که کسی به من موضوعی را تحمیل کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!