جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۰:۲۵
بین الملل - کد خبر : 13898
جمعه، ۲۸ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

انگلستان، حماس را به عنوان یک گروه تروریستی تحریم کرد؛ واکنش حماس

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد، گروه شبه نظامی فلسطینی حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی تحریم خواهد کرد، اقدامی که موضع این کشور را در قبال حاکمان غزه با ایالات متحده و اتحادیه اروپا هماهنگ می کند.

انگلستان، حماس را به عنوان یک گروه تروریستی تحریم کرد؛ واکنش حماس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، بر اساس گزارشی که در روزنامه گاردین منتشر شد این وزارتخانه گفت که این سازمان بر اساس قانون تروریسم، تحریم خواهد بود و هر کسی که از حماس حمایت کند، پرچم آن را برافراشته یا جلساتی برای این سازمان ترتیب دهد، قانون را نقض می کند.

به نقل از رویترز، روزنامه تایمز نوشت، پریتی پاتل، وزیر کشور این اقدام را در واشنگتن اعلام و هفته آینده به پارلمان ارائه خواهد کرد.

بریتانیا تا کنون تنها شاخه نظامی حماس، گردان های عزالدین قسام را تحریم کرده است.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل از این تصمیم استقبال کرد. او در یک پست توییتری نوشت: «حماس، به عبارت ساده، یک سازمان تروریستی است. "بازوی سیاسی" فعالیت نظامی را برای آن ها امکان پذیر می کند. ولی در واقع همان تروریست ها هستند فقط در کت و شلوار.»

حماس که در سال 1987 تأسیس شد، مخالف موجودیت اسرائیل است و با مذاکرات صلح مخالف است و در عوض از «مقاومت مسلحانه» علیه اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل حمایت می‌کند.

آخرین بروز خشونت، درگیری 11 روزه در ماه مه بود که در آن مقامات فلسطینی می گویند که 250 نفر در حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند، از جمله 66 کودک. مقامات اسرائیلی می گویند 13 نفر از جمله دو کودک در اسرائیل بر اثر موشک های حماس کشته شدند.

 

"تقویت پیوندها"

لاپید، وزیر خارجه کنونی اسرائیل، از تصمیم انگلیس در مورد حماس به عنوان "اقدامی در جهت تقویت روابط با اسرائیل" استقبال کرد.

اسرائیل و ایالات متحده حماس را یک سازمان تروریستی می دانند. حماس در فهرست سازمان های تروریستی خارجی تعیین شده آمریکا قرار دارد. اتحادیه اروپا نیز آن را یک جنبش تروریستی می داند.

حماس مستقر در غزه، در انتخابات پارلمانی فلسطین در سال 2006 پیروز شد و رقیب را شکست داد.

 

واکنش حماس

پس از اینکه وزیر کشور انگلیس اعلام کرد که حماس را در فهرست تروریسم قرار داده است، یکی از مسئولان حماس گفت که این تصمیم انگلیس در راستای جانبداری از رژیم صهیونیستی است.
 
حماس اعلام کرد که انگلیس همچنان سیاست قدیمی خود را ادامه می‌دهد و به جای عذرخواهی و تصحیح اشتباه خود در قبال فلسطین در اعلامیه بالفور به سیاست ضد فلسطینی خود ادامه می‌دهد. مقاومت علیه اشغالگران با همه ابزار از جمله اقدام مسلحانه حق ملت تحت اشغال است.
 
حماس اعلام کرد: «اشغالگران تروریست هستند که مرتکب جنایات جنگی و ضدبشری می‌شوند. تعدی به مقدسات و ترساندن غیرنظامیان در مراکز عبادی، عین تروریسم است. دزدیدن اراضی و ایجاد شهرک سازی شنیع‌ترین شکل تروریسم است.»
 
حماس از جامعه جهانی خواست که از مواضع دوگانه و نقض قانون بین المللی دست بردارند.
 
همچنین حماس از ملت و گروه‌های فلسطینی و حامیان فلسطین در انگلیس و اروپا خواست که این تصمیم را محکوم کنند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!