جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۰:۵۱
سیاست - کد خبر : 9481
يكشنبه، ۲۶ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

انحصارطلبان اجازه حل مشکلات کشور را نمی دهند

برخی انحصارطلبان شرایط تحقق مشارکت حداکثری را که همان حضور حداکثری نمایندگان اقشار مختلف جامعه در عرصه رقابت هاست را بر نمی تابند

انحصارطلبان اجازه حل مشکلات کشور را نمی دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه برخی جریانات انحصارطلب پس از پایان انتخابات رقابت ها را به خصومت و سنگ اندازی تبدیل می کنند ، انتخابات پیش رو را برای آینده کشور سرنوشت ساز دانست.

محمد سالاری اظهار داشت: با توجه به نارضایتی های عمومی به دلیل مشکلات داخلی در حوزه های گوناگون به خصوص وضعیت تاسف بار معیشت مردم و اقتصاد کشور و همچنین با توجه به تغییرات صورت گرفته در معادلات جهانی و منطقه ای که نایزمند تصمیمات معقول و به دور از افراط گرایی های شعارگونه در سیاست خارجی است، نیاز به دولتی که براساس خردجمعی کشور را اداره کند بیش از پیش احساس می شود.

سالاری ضمن تاکید بر اهمیت احیای برجام و رفع تحریم های ظالمانه برای نجات کشور از انزوای اقتصادی و تبعات شکننده آن افزود: دولت آینده باید علاوه بر تمرکز بر ظرفیت های داخلی و بهره مندی از نظرات نخبگان همه جریانات سیاسی در داخل، روند تعامل سازنده با جامعه جهانی و رفع اختلافات با کشورهای منطقه را نیز مورد توجه جدی قرار دهد.

جامعه از اختلافات داخلی خسته شده است

وی با اشاره به خستگی جامعه ایرانی از اختلافات داخلی و تنش های بین المللی گفت: مقایسه وضعیت نامطلوب کنونی با پیشرفت های کشورهای منطقه و جهان، این سوال جدی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است که چرا علیرغم داشتن منابع و ثروت های بی نظیر خدادادی و ظرفیت های بی بدیل نیروی انسانی، ایران عزیزمان باید در بسیاری از حوزه ها با مشکلات ریشه ای دست به گریبان باشد.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه قطار توسعه جهانی منتظر پایان مجادلات و شعارزدگی های اصحاب قدرت در ایران نمی ماند، افزود: اتفاقات پیرامون دولت اصلاحات و دولت تدبیر و امید نشان داد که متاسفانه برخی جریانات انحصارطلب پس از پایان انتخابات، رقابت ها را به خصومت و سنگ اندازی تبدیل می کنند و در آرزوی شکست جناح مختلف از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند و اجازه حل مشکلات را نمی دهند.

باید از همه ظرفیت های ایران بهره برد

سالاری داشتن یک زندگی عزتمندانه و توام با آرامش را در دهه پنجم انقلاب، حق طبیعی و مطالبه جدی مردم دانست و گفت: رسیدن ایران به جایگاه مناسب در شاخص های توسعه نیازمند استفاده از خرد جمعی و امکان حضور آزاد و عادلانه همه جریانات فکری و سلایق مختلف در ساختار اداره کشور و باور این نکته از سوی صاحبان قدرت است که برای ساختن ایران باید از ظرفیت همه ایرانیان بهره برد.

بسیاری از مردم با وجود نارضایتی از عملکرد مجموعه قوا و نهادهای موثر در قدرت، در صورتی که با انتخاباتی آزاد ، عادلانه و قانونمند مواجه شوند که نامزدهای واقعی طیف های مختلف سیاسی در آن حضور دارند، به آمدن پای صندوق های رای روی خوش نشان خواهند داد.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به برخی تخریب ها و نگاه های حذفی به جریانات سیاسی در فرآیند انتخابات اظهار داشت: با وجود تاکید مکرر رهبری بر حضور گسترده مردم در انتخابات ، شاهد هستیم که برخی انحصارطلبان شرایط تحقق مشارکت حداکثری را که همان حضور حداکثری نمایندگان اقشار مختلف جامعه در عرصه رقابت هاست را بر نمی تابند و به نوعی با سخنان رهبری نیز گزینشی برخورد می کنند و آنچه از توصیه های رهبری که برخلاف نظر آنان باشد را هم فصل الخطاب نمی دانند و این موضوع همان آفت بزرگی است که مانع همبستگی ملی و انسجام داخلی برای حل مشکلات کشور شده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!