جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۵:۴۱
سلامت - کد خبر : 7840
سه شنبه، ۱۹ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

انجام فاز 2و3 کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت در هفته جاری

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه این بیمارستان دارای تمام خدمات و لوازم ضروری و لازم از قبیل: دارای اتاق عمل، دستگاه سونوگرافی، ماموگرافی، اورژانس، داروخانه و همه تجهیزات یک بیمارستان تخصصی است. همچنین در هفته جاری احتمالا فاز 2و3 واکسن کووایران برکت به طور همزمان انجام می شود.

انجام فاز 2و3 کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت در هفته جاری

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، محمد مخبر در آیین افتتاح بیمارستان سیار ۹۹ تختخوابی احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مرحله پنجم رزمایش همدلی و احسان که در مجموعه چهل سرای مصلی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه افتتاح این بیمارستان رخداد مهم و خوبی است عنوان کرد: عملیات ساخت این بیمارستان از سال گذشته آغاز شد

ویژگیها و خدمات قابل ارائه بیمارستان سیار ستاد اجرایی فرمان امام 

وی افزود: با توجه به وقوع رخداد و حوادث گوناگون در کشور و احتمال وقوع سیل و زلزله ضروری است امکانات بروز سیاری را دراختیار داشته باشیم تا بتوانیم به سرعت برای امدادرسانی در منطقه حاضر شویم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه این بیمارستان دارای تمام خدمات و لوازم ضروری و لازم از قبیل: دارای اتاق عمل، دستگاه سونوگرافی، ماموگرافی، اورژانس، داروخانه و همه تجهیزات یک بیمارستان تخصصی است اظهار کرد: بیمارستان سیار در وضعیت عادی به طور برنامه ریزی شده به مناطق محروم اعزام می شود. در مواقع حادثه نیز به سرعت در محل وقوع حاضر شده و خدمات می‌دهد

مخبر ادامه داد: این بیمارستان به تله مدیسین وصل است و می‌توانند خدمات فوق تخصصی را از بیمارستان های مادر دریافت کند. حداقل به ۱۰ بیمارستان دیگر با این ظرفیت نیاز داریم که در مناطق مختلف مستقر و نگران ارائه خدمات به مردم نباشیم. همه امکانات بیمارستان سیار آماده و مانند این است که ظرف ۲۴ ساعت بیمارستان کاملی را از تهران به سایر نقاط کشور ببرید.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان می‌تواند در زمان تلفات کمک کننده باشد گفت: از طریق دیتا سنتر سامانه ۴۰۳۰ امکان پزشکی از راه دور وجود دارد و تجهیزاتی نصب می‌شود که امکات برقراری ارتباط با پزشک متخصص را فراهم می‌کند و در هر نقطه ای از کشور حتی مناطق دورافتاده بیمار با نیاز به تشخیص می تواند به متخصص مربوطه وصل شود.

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از خرداد ۱۴۰۰ 

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره آخرین روند تولید واکسن کووایران برکت نیز گفت: فاز یک واکسن با تمام حدس هایی که می زدیم متفاوت شد و نتایج حاصل فوق تصور ما بود. ایمن ترین و کم عارضه ترین واکسن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مخبر ادامه داد: فاز یک مطالعات با بالاترین استانداردها از سوی وزارت بهداشت تایید شد و ظرف همین هفته مطالعات بالینی فاز دو و احیانا فاز ۳ را به صورت ادغام شده با هم شروع می کنیم.


امکانات تولید انبوه فراهم شده و ظرف ۲ تا ۲.۵ ماه آینده دیگر دغدغه تولید انبوه واکسن را نخواهیم داشت. طبق پیش بینی و برنامه ریزی های انجام شده، امید است واکسیناسیون عمومی از اواسط اردیبهشت و حداکثر خرداد شروع شود

توزیع یک میلیون بسته معیشتی از امروز

وی همچنین با بیان اینکه رزمایش همدلی و احسان از زمانی که رهبری دستور دادند شکل گرفت و تا به امروز تقریبا هر ۴۵ روز یکبار یک میلیون بسته معیشتی را با ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای قشر آسیب پذیر جامعه توزیع شده است که امروز پنجمین رزمایش‌ آن است گفت: امروز هم یک میلیون بسته توزیع خواهد شد. علاوه بر این ۱۰ هزار دست لباس که به صورت اینترنتی توسط بچه ها انتخاب شده به مناطق محروم ارسال و در اختیارشان قرار می‌گیرد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به سوء تغذیه مادران باردار و اطفال در مناطق محروم گفت: مدت هاست در حال کار و بررسی روی این موضوع هستیم و مکملی ساخته شده که با سازمان غذا و دارو هم هماهنگی های لازم انجام شده و ۱۰ هزار مادر باردار به طور نمونه تحت پوشش این مکمل ها قرار می گیرند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!