شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۲:۱۵
شهری - کد خبر : 11461
جمعه، ۱۵ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

امسال 2500 تاکسی فرسوده نوسازی شد

۲۵۰۰ خودور تاکسی فرسوده از ابتدای سال 1400 تا کنون نوسازی و تحویل متقاضیان شده است.

امسال 2500 تاکسی فرسوده نوسازی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری با بیان اینکه ۳۸۰۰ راننده تاکسی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون در طرح نوسازی ثبت نام کردند، گفت: تعداد ۲۵۰۰ متقاضی خودروی خود را تحویل گرفتند و فرآیند تحویل خودرو برای باقی متقاضیان ادامه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سال۱۳۹۵ آغاز شده و  تا کنون ۷۸ هزار و ۶۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است، عنوان کرد: اکنون ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده اند که بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبنی بر اینکه تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی می شوند این عدد تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه می رسد.
 
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری یاد آور شد: ۱۱هزارو ۱۲۰ دستگاه در میان تاکسی های نو سازی شده در طرح نو سازی ناوگان تاکسیرانی شامل نوسازی اسقاط بدون جایگزین بود. خودروهای تحویلی سمند و پژو ۴۰۵  است و فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی  با تحویل خودرو با استاندارد یورو ۵ ادامه دارد. 
 
وی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی به  افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: بسیاری از رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند و به استفاده از تسهیلات بانکی در این زمینه نیاز دارند. برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی شهردای برخی شهرها اعلام آمادگی کرده اند و این تسهیلات را اعطا می کنند.
 
ضامنی با تاکید بر وجود مشکلات در روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی و حجم بالای فعالیت ناوگان تاکسیرانی، عنوان کرد: در چنین اوضاعی در حوزه حمل و نقل عمومی به حمایت نیاز داریم و امیدواریم فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با توجه به حمایت ها در مبحث قانونی آلودگی هوا در دولت جدید تسریع شود.
 
طی این چند ساله شاهد توقف چند باره نوسازی ناوگان تاکسیرانی بودیم که با تدابیر اتخاذ شده دوباره این روند فعال شد اما این روند به علت برخی مشکلات اقتصادی نظیر افزایش قیمت همچنان کند پیش می رود. هم اکنون در کشور ۳۱۸ هزار تاکسی فعالیت می کنند که در این میان بیش از ۷۶ هزار دستگاه تاکسی در تهران به جابه جایی مسافران می پردازند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!