جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۳:۳۸
بین الملل - کد خبر : 7190
يكشنبه، ۲۶ بهمن، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

العامری: طبق اطلاعات تائید شده ترکیه قصد حمله به سنجار را دارد.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراقداز وجود اطلاعات تایید شده ای در ارتباط با قصد ارتش ترکیه برای حمله به کوهستان سنجار خبر داد.

العامری: طبق اطلاعات تائید شده ترکیه قصد حمله به سنجار را دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق روز شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد : طبق داده های اطلاعاتی تایید شده ارتش ترکیه می‌خواهد به کوهستان سنجار حمله کند، دولت ترکیه باید دست از این اقدامات خصمانه بکشد چرا که علاوه بر اینکه خدمتی به منافع دو کشور نمی کند بلکه بر روابط بین المللی نیز تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: از دولت ترکیه انتظار داشتیم که کاملا از خاک عراق اعم از منطقه بعشیقه یا نوار مرزی که اخیرا اشغال کرده است، عقب نشینی کند؛ نه اینکه به اشغالگری بیشتری ادامه دهد.

براساس این گزارش ارائه شده العامری از دولت عراق خواست که تمام اقدامات لازم را در راستای اینکه از هرگونه تجاوز به خاک عراق جلوگیری شود، اتخاذ کند.

رئیس ائتلاف الفتح عراق خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی و دستگاههای امنیتی به امید خداوند می‌توانند از خاک مقدس میهن دفاع کنند.

بامداد چهارشنبه گذشته ارتش ترکیه عملیات جدید خود به نام پنجه عقاب ۲ را  در منطقه «گارا» در شمال اقلیم کردستان عراق شروع کرد.

ابراهیم قالن، سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه دیروز اعلام کرد که عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق علیه عناصر "پ.ک.ک" و با هماهنگی بغداد و اربیل انجام شده است، این درحالیست که دولت عراق و اقلیم کردستان این کشور هنوز موضعگیری رسمی درقبال این عملیات ترکیه نکرده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تاریخ سوم بهمن سال جاری، در رابطه با اجرای عملیات نظامی در منطقه سنجار، استان نینوا در شمال غربی عراق هشدار داده و اعلام کرده بود که ممکن است کشورش در منطقه سنجار برای اخراج عناصر "پ.ک.ک" دخالت نظامی کند.

ترکیه و "پ.ک.ک" از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!