جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۶:۱۳
شهری - کد خبر : 11336
يكشنبه، ۱۰ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

الزام ثبت میراث طبیعی پارک پردیسان برای شهرداری تهران

دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی و تنوع زیستی پارک پردیسان از سوی اعضای شورای شهر تهران رای مثبت آورد و جزئیات این طرح نیز در ادامه به تصویب رسید.

الزام ثبت میراث طبیعی پارک پردیسان برای شهرداری تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، طی سیصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی و تنوع زیستی پارک پردیسان از سوی اعضای شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. 
 
زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر درباره این طرح توضیح داد: وجود مکان‌های سبز در شهر تهران با این حجم از فعالیت و جمعیت یک ارزش و سرمایه محسوب می شود و باید تلاش شود این سرمایه‌ها حفظ و صیانت شود. اغلب با تغییر مدیریت‌ها بعضی از این سرمایه‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرند. 
 
وی با اشاره به اینکه پارک پردیسان نیز با این حجم تنوع زیستی در زمانی مورد بی‌مهری قرار گرفت و می‌خواستند آنرا واگذار می‌کند و با حضور دوستان در شورای سوم تلاش شد با تصویب بعضی از طرح‌ها و مصوبه‌ها بازدارندگی ایجاد شود. 
 
این عضو شورای شهر از اهداف دو فوریت این طرح به حفظ و صیانت تنوع زیستی ارزشمند و منحصر به فرد بوستان طبیعت پردیسان و جلوگیری از تخریب عرصه طبیعی و تخریب کاربری آن و تقویت یژگی‌های تفرجگاهی و ظرفیت‌سازی میراث طبیعی و محیط زیستی شهر تهران اشاره کرد. 
 
وی با اشاره به اینکه پارک پردیسان ۳۰۰ هکتار مساحت دارد که با مجموعه پارک‌های اطراف آن ۵۵۰ هکتار می‌شود، اظهار کرد: این منطقه حدود دو صدهزارم مساحت کل کشور است اما به دلیل اینکه ۵۳۰ گونه گیاهی ارزشمند دارد، حدود یک بیستم کل فلور ایران را تشکیل می‌دهد که بسیار ارزشمند است و باید به هر نحوی حفاظت شود. 
 
نوری این پارک را متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست برشمرد و افزود: از سال ۹۶ با این سازمان مراوداتی برای صیانت از این پارک انجام شده است. 
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تمام دستگاه‌های ذی ربط که دغدغه محیط زیستی دارند نظیر سازمان حفاظت محیط زیست ، دانشگاه تهران و شورای شهر به دنبال حفظ این میراث طبیعی هستند، افزود: ۵۳۰ گونه گیاهی در پارک پردیسان وجود دارد که ۴۴۳ گونه ان خودرو و ۸۷ گونه ان کشت شده هستند که گونه‌های ارزشمندی هستند. ۳۵۰ جنس گونه و ۴۵ تیره گیاهی با ارزش که گنجینه ژنتیکی مهمی است و ۵۶ گونه گیاهی آن دارویی است. 
 
دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی و تنوع زیستی پارک پردیسان با ۱۸ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید. در ادامه ماده واحده و تبصره‌های الحاقی این طرح نیز به رای گذاشته شد و اعضای شورای شهر تهران با ۱۶ رای موافق آنرا به تصویب رساندند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!