جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۰۰
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 16941
پنجشنبه، ۰۱ دي، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

افزایش نگرانی ها از بابت اقتصاد سال 2023 در آمریکا

از مدت ها پیش تورم به سراغ اروپا وآمریکا آمده و این کشور ها را در رکود اقتصادی عجیبی قرار داده است که تمامی اقتصاد دان ها پیشبینی اقتصادی در هم گسیخته برای جهان در سال 2023 داده اند.

افزایش نگرانی ها از بابت اقتصاد سال 2023 در آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در یک نظر سنجی میان کارشناسان اقتصادی ، آن ها احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا از 7 تا 10 را داده اند.

 

طبق نظر سنجی انجام شده بین 38 اقتصاد دان آمریکایی که از تاریخ 21 تا 25 آذر ماه انجام شده است ، پیش بینی کرده اند که احتمال افزایش رکود اقتصادی در سال 2023 در آمریکا به شدت افزایش پیدا کند ، نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که اقتصاد دان ها احتمال افزایش رکود را از 65 درصد به 70 درصد می دانند و حتی این میزان پیش بینی نسبت به 6 ماه پیش 2 برابر شده که در نوع خود جالب است.

 

رشد ناخالصی برای سال آینده امریکا عدد 0.3 درصد را به ما نشان می دهد که این رقم برای 6 ماهه اول سال 2023 کمتر از این هم خواهد بود.

 

بر اساس نتایج بدست آمده از این نظر سنجی ، این موارد در سال آینده باعث کاهش سرمایه گذاری ، افزایش هزینه ها و مخارج خانوار ها می شود از سوی دیگر به دلیل رکود اقتصادی در جهان باعث می شود بازار های فروش آمریکا در کشور های دیگر نیز کمتر بشود و در نتیجه فروش آنها از محصولات خود و بالا بردن ارزش دلار در سطح جهان کمی سخت خواهد شد.

 

خبرگزاری بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد که همچنان که تورم در حال افزایش است به اقتصاد خانواده آمریکایی نیز ضربه می زند و حتی کسب و کار ها نیز در حال عقب نشینی هستند ، کارشناسان اقتصادی احتمال می دهند در سال 2023 میزان سرمایه گذاری در آمریکا کمتر از 2 الی 3 دهه گذشته باشد.

 

طبق اطلاعاتی که از نظر سنجی بین اقتصاد دانان آمریکایی بدست آمده ، برآورد اقتصاددانان از نرخ رشد در بخش تولید صنعتی برای هر سه ماهه سال آینده نسبت به نظر سنجی پیشین تغییر کرده است، به طوری که از پیش ‌بینی افزایش 2 درصدی نرخ تولید، اکنون به میانگین کاهش 0.7  درصدی رسیده است.

 

یک نظر سنجی تکان دهنده دیگر که گزارش آن را تارنمای خبری هیل منتشر کرده است نشان می دهد از هر 10 آمریکایی نزدیک به 9 نفر نگران رکود اقتصادی هستند و این در حالی است که حدود دو سوم این آمار اعتقاد دارند که در حال حاضر در رکود هستند.

 

در این میان کاخ سفید با ارائه گزارشاتی مربوط به اینکه نرخ بیکاری پایین آمده و هزینه کرد مصرف کنندگان آمریکایی در سطح بالایی است می خواهند نشان دهند که احتمال ورود اقتصاد این کشور به رکود بسیار کم است.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!