جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۱:۲۲
نظامی بین الملل - کد خبر : 11997
جمعه، ۰۵ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

افزایش شمار جانباختگان حمله تروریستی داعش به فرودگاه کابل

وال استریت ژورنال از کشته شدن دست‌کم 103 نفر بعنوان تلفات جدید دو انفجاربه وقوع پیوسته شب گذشته در فرودگاه کابل ،شامل 13 نظامی آمریکایی و 90 نفر از مردم بومی خبر داد

افزایش شمار جانباختگان حمله تروریستی داعش به فرودگاه کابل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وال استریت ژورنال از  کشته شدن  دست‌کم 103 نفر بعنوان  تلفات جدید دو انفجاربه وقوع پیوسته شب گذشته در فرودگاه کابل ،شامل 13 نظامی آمریکایی و 90 نفر از مردم بومی خبر داد.

بر اساس این گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارش خود عنوان کرد ، دست‌کم ۱۰۳ نفر از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی و ۹۰ شهروند افغان در انفجارهای شب گذشته (پنجشنبه) در فرودگاه کابل کشته شدند.

وال استریت ژورنال  همپنین افزود، مهاجمان ناشناس شب گذشته در کنار ورودی ابی که طی روزهای اخیر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آن مستقر بودند و در ورودی بارون در نزدیکی هتلی به همین نام در نزدیک فرودگاه کابل دست به عملیات مسلحانه زدند که یکی از این انفجارها انتحاری بوده است.

علاوه بر این شبکه بی بی سی نیز به نقل از یکی از مقام‌های وزارت بهداشت افغانستان از افزایش  تعداد قربانیان انفجارهای کابل به ۱۰۳ نفر خبر داد.

بنابر  گزارش منتشر شده از سوی  وال استریت ژورنال، وزارت دفاع امریکا ،پنتاگون بتازگی اعلام کرده است که دست‌کم ۱۸ نظامی آمریکایی نیز در دو انفجار کابل زخمی شده‌اند.

خاطر نشان میگردد، حمله روز گذشته نمایانگر مرگبارترین روز برای ارتش آمریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۱ تاکنون محسوب می‌شود که پنج روز قبل از فرارسیدن مهلت خروج کامل نظامیان از افغانستان (۳۱ آگوست، ۹ شهریور ماه) صورت گرفت.

از سوی دیگر ژنرال «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های «سنتکام» در بیانیه‌ای از انتظار  ارتش آمریکا در خصوص احتمال حملات بیشتر در روزهای بعد خبر داد.

وی با این حال ادامه داد که علی‌رغم این حمله، تلاش آمریکا برای خارج کردن اتباع آمریکایی و پناهجویان افغان و شهروندان خارجی از افغانستان ادامه خواهد داشت.

همچنین این فرمانده آمریکایی  در ادامه هشدار داد که ایالات متحده حملات شب گذشته را پاسخ خواهد داد.

خاطر نشان میگردد گروه تروریستی داعش مسئولیت عملیات روز گذشته را به عهده گرفت. طالبان نیز  این حمله را «تروریستی» خوانده است. پولیتیکو به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داده عوامل انتحاری داعش، باعث این انفجارها شده‌اند.

مضاف بر این بنابر گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری سی‌ان‌ان ،در حالی که کمتر از یک هفته به فرا رسیدن ضرب‌الاجل ۳۱ اوت برای خروج آمریکا از افغانستان مانده دست‌کم ۴۱۰۰ شهروند آمریکایی هنوز در افغانستان هستند.

در این رابطه وبگاه شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان» به نقل از دستیار یک سناتور آمریکایی گزارش داد وزارت خارجه آمریکا در یک نشست توجیهی به سناتورها گفته این آمریکایی‌ها در تلاش بری خروج از افغانستان هستند.

گفتنی است پیش از این منبع مورد استناد سی‌ان‌ان گفته بود این آمریکایی‌هایی که در افغانستان باقی مانده‌‌اند همه‌شان در داخل کابل یا در اطراف این شهر نیستند. این منبع گفته بود آمریکا تا کنون ۴۴۰۰ شهروند را از افغانستان تخلیه کرده اما خارج کردن ۴۱۰۰ شهروند باقی‌مانده چالش‌انگیزتر خواهد بود.

این در حالیست که بارها مقام‌های کاخ سفید در اظهارات خود بر این موضوع تاکید داشته اند که  اطلاع دقیقی از شمار شهروندان آمریکایی باقی مانده در افغانستان ندارند.

در همین راستا«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت با توجه به اینکه برخی از آمریکایی‌ها بدون ثبت نامشان نزد سفارت آمریکا در کابل وارد افغانستان شده‌اند اطلاعی از شمار دقیق آمریکایی‌ها نیست.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!