جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۲:۱۸
رفاه و تعاون - کد خبر : 11110
چهارشنبه، ۳۰ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

افزایش تماس ها با اورژانس اجتماعی به سبب شناخت بیشتر جامعه

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران با بیان اینکه میزان خدمات اورژانس اجتماعی در سال 99 نسبت به سال 98حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است، گفت: بخشی از این افزایش تماس‌ها به دلیل شناخت بیشتر جامعه نسبت به اورژانس اجتماعی می‌باشد.

افزایش تماس ها با اورژانس اجتماعی به سبب شناخت بیشتر جامعه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، حمید نریمانی درباره خدمات اورژانس اجتماعی تشریح کرد: در سال ۹۹ مجموعا ۴۶۳۹ مورد خدمات به صورت تیم‌های سیار توسط اورژانس اجتماعی ارائه شده است که  موارد مربوط به کودک آزاری با ۲۲۸۹ مورد بیشترین موارد را به خود اختصاص داده است. در این زمینه بر اساس ارایه گزارش مددکاران برای پیگیری به موقعیت مراجعه می‌کنند و پس از پیگیری‌های تخصصی برخی از این افراد طبق روال اداری و دریافت حکم قضایی پذیرش می‌شوند و مشکل برخی دیگر با اقدامات مداخله در بحران، برطرف می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران خودکشی را با ۴۳۰ مورد تماس دومین موردی برشمرد که بیشترین تماس ثبت شده را داشته‌ و افزود: برخی از تماس‌هایی که در این زمینه با واحد اورژانس برقرار می‌شود مربوط به افکار خودکشی است، در چنین مواردی افراد مشاوره دریافت می‌کنند و مواردی که نیاز به مداخله‌ی حضوری دارد با حضور در محل و پیگیری‌های تخصصی برطرف می‌شود. به طور میانگین روزانه حدود یک الی دو تماس در این خصوص برقرار شده است.

وی در باره سومین مورد پرتکرار در فعالیت اورژانس اجتماعی به همسرآزاری اشاره کرد و افزود: مواردی که در این زمینه به سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اطلاع داده شده ۲۳۴ مورد است. در سال گذشته به طور میانگین روزانه حدود ۱۵ تماس در زمینه همسرآزاری به سامانه ۱۲۳ برقرار گردیده است.

نریمانی درباره میزان خدمات اورژانس اجتماعی در ایام کرونا نسبت به قبل از شیوع کرونا اظهارکرد: مجموع خدمات سیاری ارایه شده در سال ۹۹ توسط اورژانس اجتماعی به نسبت سال ۹۸ حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است که این افزایش در تمام دسته‌بندی‌های مشخصی که به سامانه ۱۲۳ اطلاع داده می‌شود نبوده است، به طور مثال در بحث کودک آزاری، در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش نداشته‌ایم اما آمار مربوط به خودکشی و همسرآزاری در سال ۹۹ با افزایش مواجه شده اند.

وی با بیان اینکه بخشی از این افزایش تماس‌ها به دلیل شناخت بیشتر جامعه نسبت به اورژانس اجتماعی است، عنوان کرد: سایر موارد نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و حتی در برخی موارد هم شاهد کاهش تماس‌ها بوده‌ایم.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران یک خانه امن و در استان تهران ۳ خانه امن داریم، گفت: در سال ۹۸، حدود ۲۲۲ نفر در خانه‌‌ امن حضور داشتند. در سال ۹۹، این تعداد به ۸۵ نفر رسید که بخشی از این کاهش به دلیل شرایط کرونا اتفاق افتاد. در این ایام با پیگیری‌های تخصصی و مددکاری برای رفع مشکل قبل از پذیرش افراد تلاش شده است. از سوی دیگر به دلیل اینکه در این مراکز افراد در کنار هم نگهداری می‌شوند و خطر بروز کرونا آنها را تهدید می کند، آمار حضور در خانه امن کاهش داشته است. 

وی ضمن اظهار اینکه  خانه امن شهر تهران به دلیل برخی از مشکلات در حدود ۳ ماه پذیرش نداشته است، عنوان کرد: پس از رفع مشکلات پذیرش در خانه امن طبق روال عادی انجام گرفته است.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!