جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۶:۲۳
اجتماعی - کد خبر : 7817
دوشنبه، ۱۸ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

افتتاح 320 پروژه احیا و مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی توسط رئیس جمهور

با احیای بناهای تاریخی و معماری ایرانی و اسلامی به فضای گردشگری هم کمک شایانی شده است

افتتاح 320 پروژه احیا و مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی توسط رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، امروز 320 پروژه احیا و مرمت بناهای تاریخی کشور در آئین بهره برداری از طرح های ملی وزارتخانه های تعاون و میراث فرهنگی توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

تاریخ طولانی کشور مستحق احیا و مرمت است


علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور در جریان این مراسم اظهار داشت: تمرکز وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بر مرمت آثار تاریخی کشور بوده است که برای این منظور از سرمایه های خرد و کلان استفاده کرده ایم، تاریخ طولانی کشور مستحق احیا و مرمت است.

مونسان افزود: برای احیا و مرمت بناهای تاریخی از سرمایه های مردمی و خصوصی استفاده کردیم، چرا که توجه به بناهای تاریخی در کنار ابعاد اقتصادی که به دنبال دارد به بخش فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی هم کمک می کند. برای مقابله با تهاجم فرهنگی، جوانان ما از معماری غربی روی گردانده و به سمت آنچه خود داشته ایم حرکت کرده اند، حالا معماری ایرانی و اسلامی بین جوانان جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:

با احیای بناهای تاریخی و معماری ایرانی و اسلامی به فضای گردشگری هم کمک شایانی شده است، اقامتگاه های گردشگری افزایش پیدا کرده و بسیاری از این اقامتگاه ها از جاذبه های تاریخی خود بهره برده اند به گونه ای که جذب مخاطب برای آنها از هتل های چندستاره هم بیشتر بوده است. در این میان توجهی جدی به مساجد و اماکن دینی شده است تا با انجام تمام این اقدامات توجه به بخش گردشگری به عنوان یک هدف راهبرد جدی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری معرفی شود.

وزیر میراث فرهنگی در مورد گونه های جدید گردشگری و تنوع بخشی به این حوزه توضیح داد:

امروز ما شاهد پدیده ای تازه به نام گردشگری کشاورزی در کشور و استان های مرتبط مانند استان گلستان هستیم. گردشگری کشاورزی به مجموعه گردشگری کشور اضافه شده است و وزارت کشاورزی هم در این زمینه کمک زیادی به ما کرده است.

مونسان در پایان گفت: ما جزو معدود وزارتخانه هایی هستیم که دو کارکرد اقتصادی و فرهنگی را همراه با هم پیش می بریم. که با افتتاح پروژه های مختلف به دنبال تحقق اهداف خود هستیم، امروز در استان گلستان 12 پروژه مختلف افتتاح می شود که با افتتاح آنها 5 هزار و 800 تخت اقامتی در این استان ایجاد شده و به قطب مهم گردشگری طبیعی و کشاورزی کشور تبدیل خواهد شد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!