جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۸:۰۵
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17186
چهارشنبه، ۱۲ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

افت قیمت رمزارز پلتفرم استیکینگ اتریوم، آیا ریزش بیشتری در راه است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهند که شرکت Jump Trading انتقال LDO به بایننس را از 4 روز پیش آغاز کرد و پس از آن، قیمت LDO تا 10٪ کاهش یافت. 13 ساعت پیش، Jump Trading دوباره شروع به انتقال LDO کرد و پس از آن قیمت آن تا 5% کاهش یافت.

افت قیمت رمزارز پلتفرم استیکینگ اتریوم،  آیا ریزش بیشتری در راه است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، توجه به این نکته ضروری است که Jump Trading یکی از فعالان اصلی در بازار رمزارزها است و هر حرکتی که توسط این شرکت انجام شود، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر ارزش دارایی‌های دیجیتال داشته باشد. 

انتقال LDO به بایننس، که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است، احتمالاً باعث بروز فشار فروش شده که منجر به کاهش قیمت LDO می‌شود.

حرکات LDO معمولاً به عنوان مشخص‌کننده وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته نمی‌شود، اما اطلاعات ارزشمندی را در مورد وضعیت استیکینگ اتریوم به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

در واقع، ارزش LDO مستقیماً به مقدار ETH که در شبکه آن استیک می‌شود، مرتبط است. با افزایش ETHهای استیک‌شده در این شبکه، علاقه به LDO هم افزایش می‌یابد و سرمایه گذاران زیادی، Lido Finance را به عنوان پروتکل انتخابی خود برای تامین نقدینگی انتخاب می‌کنند.

با روند نزولی اخیر، قیمت LDO به پایین‌تر از میانگین متحرک 21 روزه محلی خود که معمولاً به عنوان معیار قدرت روند استفاده می‌شود، سقوط کرده است. این کاهش نشان دهنده تغییر در روند این ارز دیجیتال است که از ابتدای سال، یک روند افزایشی داشت.

 

بیت کوین (BTC) با افزایش تصاعدی تقاضا در نیجریه روبرو شده است

طبق گزارش‌ها، بیت کوین با قیمت 17.5 میلیون نایرا (واحد پول نیجریه) که تقریباً معادل 38,005 دلار است، در صرافی معروف ارزهای دیجیتال نیجریه، NairaEX معامله می شود. این اختلاف قیمت به این معنی است که نیجریه‌ای‌ها باید 60 درصد پریمیوم بیشتر نسبت به قیمت جهانی BTC که حدود 23200 دلار است، بپردازند. 

زیرا بانک مرکزی این کشور مردم را تشویق می کند تا به پول نقد دیجیتال روی آورند. در نتیجه، قیمت بیت کوین به شدت بالاتر از سطح بازار جهانی افزایش یافته است.هدف از این اقدام حذف پولشویی و کاهش تورم در این کشور آفریقایی است که در آخرین گزارش نرخ تورم نیجریه در دسامبر 2022 21.34 درصد بود. از اوج 21.47 درصد اندکی کاهش یافت.

بانک مرکزی نیجریه به مردم نیجریه فرصت داد تا اسکناس های قدیمی خود را با ارزش بالاتر با ارز جدید مبادله کنند. این اقدام باعث ناآرامی در مردم شدبر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی Google Trends، سرمایه‌گذاران در نیجریه بیشتر از سرمایه‌گذاران در ایالات متحده به خرید بیت‌کوین علاقه‌مند شده‌اند.

 

استیبل کوین جمینی در بحبوحه خروج از فهرست صرافی okx کاهش می یابد

تعداد آدرس‌های فعال دارای GUSD به پایین‌ترین حد در سال 2020 کاهش یافته است، در حالی که عرضه استیبل کوین در ماه‌های اخیر کاهش یافته است.

براساس داده‌های CryptoSlate، استیبل‌کوین جمینی (GUSD) برابری خود با دلار آمریکا را از دست داده است و در 24 ساعت گذشته با 0.84 درصد کاهش به 0.9851 دلار رسیده است.

داده‌های موجود نشان می‌دهد که استیبل کوین در هفته گذشته نوسانات شدید قیمتی را تجربه کرده است که یادآور دوره پایانی سال گذشته است. عرضه GUSD نیز از نزدیک به 880 میلیون دلار در عرض سه ماه به حدود 607 میلیون دلار کاهش یافته است.

بر اساس بیانیه 31 ژانویه، صرافی کریپتو OKX اعلام کرد که استیبل کوین را در تاریخ 1 فوریه تا ساعت 8 صبح UTC از فهرست حذف خواهد کرد.

 این صرافی اعلام کرد که استیبل کوین را بر اساس بازخورد کاربران و سیاست حذف آن از فهرست حذف می کند. OKX اضافه کرد که "به طور مداوم عملکرد همه پروژه های فهرست شده را نظارت می کند و صلاحیت های لیست آنها را به طور منظم بررسی می کند."

به گفته ی استراتژیست های بازار، اگر فدرال رزرو آمریکا در اول فوریه 2023 نرخ بهره را افزایش دهد، با وجود افزایش اخیر، بازارهای سرمایه ریزش خواهند داشت. برخی از استراتژیست ها با وجود اینکه بازار توقع کاهش نرخ را دارد، انتظار "خونین شدن بازار" را دارند. به عنوان مثال، مدیر ارشد سرمایه گذاری The Technical Traders معتقد است که این دلیل کاهش ۳۷ درصدی S&P500 است.

 

 لیکوییدی بیت کوین در 24 ساعت گذشته به 160 میلیون دلار رسید

سومین لیکوییدی طولانی مدت بیت کوین (BTC) در سال 2023 در 30 ژانویه اتفاق افتاد، زیرا بر اساس داده های CoinGlass، بیش از 160 میلیون دلار بیت کوین در 24 ساعت گذشته لیکویید شدند

اولین و بزرگترین لیکوییدی سال بیت کوین در تاریخ ۱۹ ژانویه و ۱۵ ژانویه با بیش از ۲۰ میلیون دلار و ۱۶ میلیون دلار ثبت شد ، همچنین حرکت مشابهی در لیکوییدی بیت کوین در تاریخ ۲۵ ژانویه ، وقتی قیمت بیت کوین به ۲۳۰۰۰ دلار رسیده بود اتفاق افتاد که مجموع لیکوییدی به ۲۰۰ میلیون دلار در ۲۴ ساعت رسید.

از جمله چند علامت هشداردهنده که قیمت‌های دیروز کریپتو شاهد عقب نشینی خواهند بود، شامل بزرگترین نسبت تراکنش سود/زیان برای بیت‌کوین از 17 فوریه 2021 می‌شود.  اگر تراکنش‌های زیان در حال حاضر انباشته شوند، احتمال بازگشت قیمت‌ها بیشتر است.

لایت کوین از زمان سقوط به زیر 50 دلار در 9 نوامبر، اکنون قیمت خود را 89% افزایش داده است.  دليل اين افزایش قيمت شامل آدرس های بيش از 11 سال  و با تعداد 100 تا 10000 LTC است که در 6 ماه گذشته 1.15 میلیون سکه بیشتر اضافه کرده اند که 4.92 درصد افزایش یافته است.

 

ایلان ماسک به‌ دنبال افزودن ارزهای دیجیتال به سیستم پرداخت توییتر

 به گزارش‌ فایننشال تایمز، توییتر در حال درخواست مجوزهای لازم و طراحی سیستم مورد نیاز برای پذیرش پرداخت‌ها در این پلتفرم به‌ عنوان بخشی از تلاش ایلان ماسک برای تبدیل توییتر به یک سوپر اپلیکیشن است.

طبق این گزارش، اگرچه‌ پرداخت‌ها در ابتدا از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کنند، اما ماسک می‌خواهد به‌ گونه‌ای ساخته شود که امکان پذیرش ارزهای دیجیتال در آینده وجود داشته باشد.  به گفته یک فرد آگاه، این شرکت امیدوار است روند صدور مجوزها در ایالات متحده ظرف یک سال آینده به پایان برسد.

 

دوج‌کوین از نگاه فاندامنتال

در ساعات اولیه شب گذشته، خبرگذاری فایننشیال تایمز خبری را منتشر کرد که در آن به این موضوع اشاره شده بود که ایلان ماسک مدیرعامل توییتر، به دنبال اخذ مجوزهای لازم است تا رمزارزها را به سیستم پرداختی توییتر اضافه کند. این خبر باعث رشد 12 درصدی دوج شد چرا که ایلان ماسک همیشه در توییت‌های خود از این رمزارز حمایت کرده و باعث رشد قیمتی آن شده است. احتمال می‌رود رشد دوج همچنان با خبرهای جدید رشد داشته باشد چرا که در روز جمعه نیز، ایلان ماسک در توییتی از فست‌فود های مک‌دونالد خواسته‌بود تا دوج‌ کوین را به عنوان روش پرداختی مورد پذیرش قرار دهد!

در کل به نظر می‌رسد ایلان ماسک قصد دارد تا در آینده اکوسیستم توییتر را نیز گسترش دهد و آن را به یک ابزار پرداخت مانند پی‌پال تبدیل کند.

 

شاخص PMI بخش تولید چین به 50.1 افزایش یافت. 

شاخص PMI بخش تولیدی چین در ماه دسامبر از 47.0 به 50.1 رسید که کمی کمتر از رقم مورد انتظار 50.2 بود. شاخص PMI بخش خدمات از 41.6 به 54.4 رسید که بالاتر از رقم مورد انتظار 51.0 بود. هر دو شاخص نیز در منطقه گسترش بازگشتند.

 

روسیه و ایران در حال ترکیب سیستم‌های بانکی خود برای جلوگیری از محدودیت‌های سوئیفت هستند 

 روسیه و ایران در حال ادغام سیستم‌های بانکی خود هستند تا از ممنوعیت سوئیفت (SWIFT)- سیستم ارتباطی مهم برای پرداخت‌های بانکی جهانی - جلوگیری کنند.

 

کاربران  از راه اندازی AAVE V3 در شبکه اصلی اتریوم چه انتظاری دارند؟

پروتکل Aave V3 پس از آزمایش بر روی Polygon، Avalanche، Arbitrum و Optimism در 27 ژانویه بر روی شبکه اصلی اتریوم مستقر شد. این نسخه شامل یک الگوریتم بهینه سازی هزینه تراکنش است که توسعه دهندگان معتقدند هزینه های تراکنش را 20٪ تا 25٪ کاهش می دهد.

کارشناسان پس از خروج این توکن از روند نزولی چند ماهه خود، یک موج عظیم صعودی را در AAVE پیش بینی کرده اند. بزرگترین انتظار کاربران در شرایط فعلی کاهش هزینه های تراکنش دیجیتال است.

 

  آیا سیگنال صعودی اتریوم که معامله گران به انتظار آن نشسته اند محقق شده است؟ 

اتریوم در قرارداد سپرده لایه دو به بالاترین حد خود یعنی 15.9 میلیون رسیده است که بیش از 13 درصد از کل عرضه را تشکیل می دهد. پس از ادغام اواسط سپتامبر که ETH از بلاک چین اثبات کار به اثبات سهام منتقل شد، تعداد دارندگان خرد اتریوم افزایش یافته است. قیمت اتریوم در ماه گذشته، پس از افزایش شدید بیت کوین، نزدیک به 31.8 درصد رشد را برای دارندگان به همراه داشت. 

 

تحقیقات درباره صرافی معروف بیت کوین آغاز شد

صرافی معروف Gemini در دست بررسی است! ، بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا توسط Axios گزارش شده است، دپارتمان خدمات مالی نیویورک فاش کرد که در حال بررسی صرافی ارزهای دیجیتال Gemini برای ادعاهای مربوط به امنیت دارایی‌های مشتریانش است، یعنی اینکه آیا بیمه شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) دارد یا خیر.  همانطور که می دانید جمینی پس از ورشکستگی FTX در ماه نوامبر، برداشت پول از محصول Earn را متوقف کرد.

 

خبری از کمپانی Alameda Research

کمپانی Alameda Research که دیگر فعالیت نمی کند، پس گرفتن مبلغ 446 میلیون که قبلا به وایجر دیجیتال داده است شکایت کرده است

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!